ثبت نام

شب خوب راک‌بازها در تهران

IMG_0119
ب

IMG_0693 شب خوب راک‌بازها در تهران

گزارش متنی و تصویری گراموزیک از کنسرت گروه «کامنت» در تهران

 گــراموزیک : زمستان نه چندان سرد امسال به پایان خود نزدیک می‌شود و بازار کنسرت‌ها روز به روز داغ‌تر. در هشتم اسفند ماه هم شاهد برگزاری کنسرت «کامنت» در سالن اریکه ایرانیان، در دو سئانس بودیم.گروه کامنت که طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده، در سالی که گذشت جزو نام‌های موفق راک ایرانی بود که آلبوم پرفروش‌آنها به نام «رفته از دست» و استقبال گسترده از کنسرت‌هایی که برگزار کرده اند، نشان‌گر این امر است.  نکته‌ی مهم درباره‌ی کامنت، اعضای بند است که همگی از بهترین و حرفه‌ای ترین نوازندگان کشور در این سبک به شمار می‌روند. نیما رمضان، اشکان آبرون، آرین کشیشی، بردیا امیری و کیان پورتراب چند سالی است که در قالب بند کامنت، کنار هم مشغول به فعالیت هستند.

از نکات مثبت کنسرت اخیر می‌توان به اکت و پرفورمنس قابل تحسین این گروه و اجرای بی‌نقص قطعات انتخاب شده اشاره کرد. در این شب خوب و پرانرژی موزیسین‌هایی هم‌چون میلاد درخشانی، مهبد شفیع نژاد، یاشار و ایلیار خسروی، گروه کاوه آفاق و بند پیکلاویه برای تماشای اجرای کامنت به اریکه‌ی ایرانیان آمده بودند.

در ابتدای کنسرت کلیپی جالب و سیاه سفید پخش شد که کل گروه به شکل سایه در آن حضور داشتند و بعد از آن کامنت به روی سن آمدند و قطعه‌ی «رفته از دست» را اجرا کردند. همخوانی مردم با کامنت از همان شروع کار،  قابل توجه بود. به طوری که کل سالن  یک‌صدا همراه با کیان پورتراب آهنگ محبوب خود را می‌خواندند. در ادامه گروه قطعه‌های بعدی آلبوم به نام «به فکر» و«ستاره‌ها» را اجرا کردند. بعد از این اجرا ها پور‌تراب گپ و گفتی با حاضران داشت و از این که چه شب خوب و پرانرژی‌ای را دارند، صحبت کرد.

سپس نوبت به «هی تو»، یکی از کار‌های قدیمی رسید و قطعه‌ی دیگری  هم به نام «خسته» اجرا شد که استقبال خوب مردم را به همراه داشت. «نمی‌ایستم» از آلبوم «رفته از دست»، قطعه‌ی بعدی کنسرت بود. پورتراب آهنگ بعدی با نام «میرم بالاتر» را به میلاد درخشانی تقدیم کرد و «درخت» که یکی از کارهای احساسی و ملایم بند است، برای چند لحظه جو متفاوتی را در سالن اجرا کرد. بعد از آن با «بی‌تو» دوباره به سراغ قطعات آلبوم‌های قبلی خود رفتند. «نگاه من» نیز در ادامه اجرا شد که دوباره مردم را به هم‌خوانی ترانه وا داشت. پایان‌بندی این قطعه و اجرای تماشایی نیما رمضان و دیگر اعضای گروه هم از نکات جذاب کنسرت بود.

«با مسیر باد»، یکی دیگر از کارهای کامنت حسابی حاضران در سالن را سر ذوق آورد و آرین کشیشی هم با این قطعه تسلط و چیره‌دستی‌اش را در نوازندگی به رخ کشید. بعد از اجرای این قطعه تمام سالن، ایستاده به تشویق کامنت پرداختند. با شروع «لحظه‌ها»، معلوم شد که حاضران در سالن از ابتدا برای این قطعه‌ی مورد نظر خود لحظه‌شماری کرده اند. آخرین قطعه‌ی کنسرت هم «می‌تونی» بود که پورتراب  قبل از اجرا، از مادر خود به خاطر کمک‌هایش در سرودن ترانه‌ها تشکر کرد و گفت که این قطعه از تمام کارهای خود بیشتر دوست دارد و بدین ترتیب پرونده‌ی کنسرت ۸ اسفند کامنت هم بسته شد.

این کنسرت به همت موسسه ی فرهنگی هنری آوای سوته دلان به مدیریت مهدی میرزاباقریان طی دو سانس در سالن اریکه ایرانیان برگزار شده است .

تهیه و تنظیم گزارش : پاشا ولایی

در ادامه از نگاه لنز «مرتضی محمدی» به تماشای این کنسرت بنشینید .

منبع : اختصاصی گــراموزیک

IMG_0325 IMG_0214 IMG_0104

IMG_0350

IMG_0693

IMG_0791

IMG_0025

IMG_0042

IMG_0119

IMG_0150

IMG_0444

IMG_0791

 IMG_0553 IMG_0990 IMG_1000

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *