ثبت نام

علی اصغر رستمی/ زندگی نامه هنری علی اصغر رستمی

علی اصغر رستمی
ب

علی اصغر رستمی زاده ی مرداد ماه سال ۱۳۵۱ خواننده و اهل آمل می باشد.
زندگی نامه
علی اصغر رستمی در مرداد ماه سال ۱۳۵۱ خورشیدی در آمل به دنیا آمد. وی در سال ۷۱ برای نخستین بار با گروه بیداد به روی صحنه رفت. وی نزد اساتید بزرگواری چون استاد مظفری و استاد عسگری آقاجانیان و استاد صدیق تعریف رفته و مکاتب آوازی اصفهان و طاهرزاده را نزد این بزرگواران آموخت. وی هم اکنون مدیریت آموزشگاه هزاردستان را به عهده دارد.

اساتید
اساتید بنامی در رشد هنری ایشان تاثیر به سزایی داشتند اما نکته ی حائز اهمیت اینجاست که ایشان با استعداد و ذوق فراوان خود پله ها را یکی یکی رو به ترقی و پیشرفت پیمود. گفتنی است وی نزد اساتید بزرگواری چون استاد مظفری و استاد عسگری آقاجانیان و استاد صدیق تعریف رفته و مکاتب آوازی اصفهان و طاهرزاده را نزد این بزرگواران آموخت.

 

اجراهای زنده

خاطره انگیز ترین اتفاق هنری وی در سال ۱۳۷۱ رخ داد که برای اولین بار با گروه بیداد به سرپرستی روانشاد عباس شریفی به روی صحنه رفت و در پی آن اجراهای موفق و زیبای دیگری را به همراه گروه هزاردستان و گروهای مختلف کشوری در شهرهای بزرگ ایران و همچنین در فرهنگسراهای بزرگ تهران و تالار وزارت کشور و برج میلاد و تالار وحدت داشته است .

کنسرت های ایشان در کشورهای یونان رومانی چین ایتالیا دبی ارمنستان ترکیه آلمان و بوسنی . از اجراهای موفق ایشان میباشد.

گروه موسیقی هزار دستان

گروه موسیقی هزار دستان فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ با مدیریت علی اصغر رستمی و سرپرستی حنیف شهمیرزادی آغاز کرده است : این گروه جز گروه های برتر در اجرای موسیقی  صحنه ای کشور  می باشد. از جمله فعالیت های هنری این گروه می توان به اجرا های متعدد درکنسرت ها و فستیوال های داخلی و خارجی اشاره نموده است: کسب مقام نخست گروهی در اثر برتر بی کلام پانزدهمین جشنواره  ی تولیدات سازمان صدا وسیمای کشور به آهنگسازی حنیف شهمیرزادی ، اجرای کنسرت های خیریه از جمله کنسرت سال ۱۳۹۱ به نفع بیماران سرطانی استان. اجرای کنسرت تالار وحدت ۱۳۹۰ جهت ارتقاء فرهنگ بومی و نشر آثار محلی ، اجرا در تور اروپا_فستیوال های خارجی_ نخستین نمایشگاه بین المللی توانمند یهای استان مازندران در امارات ، اجرا های متعدد در صدا و سیما ی کشور، کسب مقام برتر موسیقی  در جشنواره ی موسیقی نواحی تهران ۱۳۸۷ در همکاری برای ضبط آثاری چون : خوامبه تر سر بزنم، شرقیترین آواز ، شوره، بهاری وطن، عاروسی، عشق ماهی، بنفشه ی معطر، لاله های سر فراز، بینج، سپیده، سوی خرابات، وطن من ،کری، کرزنی و…..

 

فعالیت های هنری

از اثار هنری ایشان میتوان به آلبوم های «مه مستور»، «چلچلای سفری»، «فراق یار سوی خرابات»، «مشتی پلوری» و «عطر گیسو» اشاره کرد همچنین وی بیش از هفتاد ترانه و سرود در مرکز موسیقی تولید کرده است.

از اهنگسازان بزرگی که با وی همکاری داشته اند میتوان به اساتید روانشاد منوچهر بیگلری پور و مجید اخشابی و محمد جلیل عندلیبی جلال حیدری، رامین صفایی، بهزاد خدارحمی، مهرداد دلنوازی، جمشید عندلیبی و حسن ناهید نام برد

اغلب فعالیت هنری ایشان به نفع انجمن حمایت از بیماران سرطانی و تالاسمی (ماهک) و بنیاد کودک و بهزیستی بوده است .

وی هم اکنون مدیریت آموزشگاه هزاردستان را به عهده دارد که در کنار آموزش موسیقی در امور خیریه و کمک به مستمندان نیز فعال میباشد..
از جمله فعالیت های این مرکز ایجاد همایش های پاک سازی طبیعت و حفظ محیط زیست میباشد.

پوستر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *