ثبت نام

سرودملی سرآغاز اجرای ارکستر سمفونیک در تالار وحدت

۶۳۵۷۲۶۵۶۳۱۴۴۲۲۷۷۸۶
ب

635726563144227786

سرودملی سرآغاز اجرای ارکستر سمفونیک در تالار وحدت

گراموزیک: شب گذشته ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری به روی سن تالار وحدت رفت.
این بار نوبت به اجرای آثار ” برامس : کنسرتو برای ویولن” در بخش نخست و در بخش بعدی ” مندلسون : سمفونی ایتالیایی ” رسیده بود.
در بخش نخست بعد از آمدن ارکستر به روی صحنه علی رهبری به همراه دالیبور کاروای به روی سن آمدند و بعد از رخصت گرفتن علی رهبری از تماشاگران و سولیست ارکستر، به اجرای سرود ملی پرداخت.
دالیبور کاروای ویولنیست اهل اسلواکی دیشب به عنوان تک نواز به جدال ارکستر رفت و به رهبری علی رهبری شروع به اجرای اثر “یوهانس برامس” کرد.
در این اثر سه موومان به صورت پیوسته اجرا شد و در بین موومان ها به درخواست رهبر ارکستر برای از بین نرفتن تمرکز گروه تشویقی انجام نمی گرفت _ در مواقعی این حرکت بسیار دشوار بود _ و پایان.
این بخش بیشتر بر پایه ی تک نوازی ویولن نوشته شده بود و بار اصلی به دوش دالیبور کاروای بود و پس از اجرای سه موومان نیز به درخواست علی رهبری به مدت چند دقیقه به صورت بداهه اجرای زیبایی انجام داد
در بخش دوم صدای اندیشه ی مندلسون در تالار وحدت گام برداشت .
علی رهبری با اعتماد به نفس همیشگی خود و بدون هیچ پارتیتوری به رهبری ارکستر پرداخت و چهار موومان این قطعه ی آهنگساز آلمانی به بهترین نحو اجرا شد.
واقعا باید بالید به داشتن بختی این اندازه بلند که این چنین آثاری در این درجه از کیفیت را به صورت زنده در تالار وحدت خودمان شاهد هستیم و این صورت پذیر نمیشد مگر به همت علی رهبری بزرگ که جاودان باد نامش بر بلندای موسیقی جهان .

تهیه و تنظیم گزارش: امیر ابراهیم زاده

منبع: اختصاصی گراموزیک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *