ثبت نام

جشنواره تابستانی موسیقی مازندران با اجرای داماهی،بمرانی و میلاد درخشانی + گزارش تصویری

jsh1 – Copy
ب

پارس نوا: جشنواره تابستانه موسیقی مازندران با اجرای سه گروه موسیقی داماهی، بمرانی و میلاد درخشانی طی سه شب در شهرستان نور استان مازندران به روی صحنه رفت.

در شب آغازین این جشنواره در شاگاه ۲۴ مردادماه گروه داماهی با اجرای منتخبی از قطعات محبوب خود به اجرای برنامه پرداخت و در ادامه این جشنواره در شامگاه ۲۹ مردادماه با اجرای گروه بمرانی ادامه یافت در شب پایانی در ۳۱ مردادماه میلاد درخشانی در سالن آمفی تئاتر هتل نارنجستان ایزدشهر به روی صحنه رفت.

گفتنی است این جشنواره به همت موسسه فرهنگی هنری ویواآوا به روی صحنه رفت.  طی گفت و گویی کوتاه با فرزام توسلی مدیریت موسسه ویواآوا در رابطه با استقبال مردم از این جشنواره با توجه به این موضوع که این اجرا نخستین حضور گروه های تلفیقی در استان مازندران بود، این هنرمند جوان اظهار داشت: استقبال از پیش بینی های ما کمتر بود، آن هم به خاطر ترافیک کنسرت های تابستان سال جاری به ویژه در محمودآباد و آشنا نبودن مخاطبین عادی با جذابیت های سبکی های این چنینی بود.
ولی ما و همه دست اندر کاران برنامه هایی از این دست نگاه مالی و اصطلاحا صنعتی نسبت به این اجراها نداریم. حضور این گروه ها با این کیفیت که همگی از موزیسین های درجه یک کشور هستند و از سمتی هم این نخستین حضور در استان مازندران بوده حس خوبی به ما منتقل می کند.
خیلی از کسانی هم که بدون پیش زمینه خاصی از موسیقی هنری تماشاگر اجرا ها بودن سوالشون این بود که چرا این گروه ها در سالن های بزرگتر اجرا ندارند؟ و یا چرا اسامی آن ها را نشنیدند و آنچنان که شایسه است توسط تهیه کنندگان موسیقی استان حمایت نشدند؟ ما به گام های نخست اهدافمون رسیدیم.

توسلی در ادامه صحبت های خود به همکاری ادارات و مسئولین در روزهای پرکار موسیقی گفت: برای اخذ مجوزهای لازم مشکل خاصی نداشتیم، مخصوصا در شهرستان نور مسئولین خیلی همکاری کردند. البته ما دنبال این دیدگاه هستیم که موسیقی هنری و حمایتی صرفا موسیقی فولک و سنتی نیست. موسیقی هنری فراتر از این چهارچوب هاست و باید پشتیبانی شود. این نگاه باید از وزارت خونه اصلاح شود.

فرزام توسلی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد برنامه های آتی موسسه توضیح داد: ما از ابتدا مجموعه ایران مجوز و موسسه ویوا آوا را بر مبنای نشر موسیقی پیش بردیم با توجه به آشفته بازاری که کنسرت های مازندران با اون درگیر است. اجراهای زنده پاپ ما بیشتر برای کسب درآمد و سرپا ماندن مجموعه است. اجراهایی از این دست باعث می شود که در بخش کنسرت ها هم بتوانیم تاثیری گذاری مثبتی داشته باشیم به نوعی عذاب وجدان کنسرت های صرفا صنعتی مون کمتر می کند. در مورد جشنواره ها هم بله ما در تابستان امسال دو جشنواره هنری، حمایتی برگزار کردیم خیریه شاهودالاهو و همین جشنواره موسیقی تلفیقی نور امیدواریم بعد محرم و صفر هم بتونیم علاوه بر اجراهای پاپ حرکت هایی از این دست هم تکرار کنیم هر چند اکثر مسولین فرهنگی ما نه تنها حمایتی از این برنامه ها نمی کنند بلکه با این گروه ها و نتایج حضور بیشتر اون ها در استان هم آشنایی ندارند!

عکس مهدی کیهانی

اجرای گروه بمرانی

اجرای گروهی داماهی

اجرای میلاد درخشانی

منبع :
پارس نوا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *