ثبت نام

مجید درخشانی برای کودکان آلبوم شاد می‌سازد

۱۴۱۶۹۲۱۹۸۲۰۳۴_۳
ب

1416921982034_3مجید درخشانی برای کودکان آلبوم شاد می‌سازد

گراموزیک : مجید درخشانی از کار روی یک مجموعه‌ی شاد برای کودکان خبر داد و اظهار کرد: موسیقی آلبوم کودکانه‌ام، براساس موسیقی جشن‌های کهن ایران‌زمین ساخته شده است.

این آهنگساز پیشکسوت گفت:‌ آلبوم کودکی که اکنون در حال ساخت دارم شامل ۹ قطعه‌ی موسیقی است و برگرفته از تم‌های ایرانی است. موسیقی آن، موسیقی جشن‌های کهن ایران‌زمین است و نوای دهل و سرنا بیشتر در آن شنیده می‌شود. فضای اشعار آن نیز با توجه به جشن‌های ایرانی، شاد و کودکانه است.

درخشانی که در سال ۶۰ آلبوم «بچه‌ها بهار» را منتشر کرده بود، درباره‌ی بازگشت دوباره‌اش به فضای موسیقی کودک، بیان کرد: بعد از ۳۰ سال دوری از موسیقی کودک، تصمیم‌ گرفتم، بار دیگر رجعتی به این فضا داشته باشم. تصمیم داریم، این آلبوم نزدیک سال نو راهی خانه‌های مردم ایران شود.

او درباره‌ی سایر فعالیت‌های پیش رو نیز توضیح داد:‌ کارگاه‌های آموزشی‌ام هر ۵ / ۲ ماه یک‌بار در آلمان برگزار می‌شود. این‌بار هم قرار است، میزبان هنرجویان ایرانی و خارجی باشم. مسترکلاس‌های شیراز، برای تار و سه‌تار نیز همچنان پابرجاست.

 مجید درخشانی از شاگردان محمدرضا لطفی و اعضای اولیه‌ی گروه «شیدا» بوده‌ است. او آلبوم «بچه‌ها بهار» را با حسین علیزاده و آلبوم «قاصدک» را با صدای اخوان ثالث در دهه‌ی ۱۳۶۰ منتشر کرد؛ اما از سال ۱۳۶۳ به آلمان مهاجرت کرد و در شهر کُلن ساکن شد و در این مدت به آموزش و اجرای موسیقی ایرانی مشغول بود. همچنین در سال ۱۳۷۵ محمدرضا شجریان را به‌عنوان آهنگساز و نوازنده‌ی تار در آلبوم «در خیال» همراهی کرد.

#گراموزیک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *