ثبت نام

نخستین کنسرت «ناصر مسعودی» پس از انقلاب در رشت برگزار شد | گزارش متنی و تصویری

naser-masoudi-parsnava-1
ب

نخستین کنسرت «ناصر مسعودی» پس از انقلاب در رشت برگزار شد | گزارش متنی و تصویریnaser-masoudi-parsnava-1

پارس نوا: استاد «ناصر مسعودی»؛ خواننده گیلکی کشورمان، مشهور به «بلبل گیلان»، برای اولین بار پس از انقلاب، ۱۶ و ۱۷ دی ماه سال جاری در سالن یادگار امام شهر رشت به روی صحنه رفت.

این کنسرت با حضور تنی چند از بزرگان موسیقی ایران نظیر استاد مجید درخشانی و پرواز همای در کنار حضور پرشور مردم علاقه مند به موسیقی و آواز برگزار شد.

نوشید شعبانزاده، فراز عشقی صحرایی، دانیال اسدی راد، کیوان حبیب زاده، فرهادی یحیی پور، آذرنوش قلی پور، مزدک زیاری، ایمان عینی خراسانی، آرین قلی پور، کیارش عشقی، محمد انشائی، ملاحت حداد، سمیرا پسندیده، ترانه نوروزی و شیما پسندیده اعضای گروه ارکستر در این اجرا به سرپرستی محمد انشایی بودند.

ناصر مسعودی در سال ۱۳۱۴ در محله صیقلان رشت متولد شد. او کوچکترین فرزند خانواده‌ است. در سه‌سالگی پدر خود را از دست داد و همراه خانواده و سه خواهر و سه برادر خود به گذر سوخته تکیه کوچه مستوفی نقل مکان کردند. در این ایام خواهر بزرگتر با خیاطی مخارج خانه را تهیه می‌کرد.

او در سال ۱۳۲۸ همراه خانواده به تهران رفت و توانست در خدمت استاد علی‌اکبرخان شهنازی به شاگردی پذیرفته شود. او سپس در سال ۱۳۳۴ به گیلان بازگشت و در رشته تئاتر به فعالیت پرداخت و همزمان با آغاز به کار رادیو گیلان در سال ۱۳۳۶ به رادیو آمد و به عنوان یکی از نخستین خوانندگان در این رادیو به اجرای برنامه پرداخت.

از او در ۵۰ سال فعالیت هنری بیش از ۵۰۰ ترانه به جا مانده است که بیش از ۲۰۰ آهنگ فارسی و سنتی ۱۵ برگ سبز و ۱۰ شاخه گل و بیش از ۲۵۰ ترانه محلی گیلکی است.

گفتنی است کنسرت استاد ناصر مسعودی به همت انجمن موسیقی گیلان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در رشت اجرا شد.

در ادامه از نگاه لنز «علی جباری» به تماشای این کنسرت بنشینید.

منبع: اختصاصی پارس نوا

telegram5

naser-masoudi-parsnava-1 naser-masoudi-parsnava-2 naser-masoudi-parsnava-3 naser-masoudi-parsnava-4 naser-masoudi-parsnava-5 naser-masoudi-parsnava-6 naser-masoudi-parsnava-7 naser-masoudi-parsnava-8 naser-masoudi-parsnava-9 naser-masoudi-parsnava-10 naser-masoudi-parsnava-11 naser-masoudi-parsnava-12 naser-masoudi-parsnava-13 naser-masoudi-parsnava-14 naser-masoudi-parsnava-15 naser-masoudi-parsnava-16 naser-masoudi-parsnava-17 naser-masoudi-parsnava-18 naser-masoudi-parsnava-19 naser-masoudi-parsnava-20

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *