ثبت نام

ناگفته های حافظ و شهرام ناظری در تالار وزارت کشور

۱۵
ب

19گزارش کنسرت شهرام و حافظ ناظری

گراموزیک: حافظ ناظری نه فقط در داخل کشور، بلکه در سطح جهان در زمینه‌ی موسیقی ملل چهره‌ی معتبر و شناخته شده‌ای است و نامزدی جایزه‌ی گرمی را هم در کارنامه‌اش دارد. اخیرا هم سازی ابداع کرده با نام حافظ، که نمونه‌ی کامل‌شده‌ی سه‌تار با دو سیم اضافه و شکل و فرمی مدرن‌تر است. حافظ ناظری در آخرین آلبوم خود «ناگفته» که موسیقی کلاسیک و سنتی ایرانی را ترکیب کرده، سعی داشته تا مهارت و دانش خود در موسیقی را به رخ بکشد. اثری حرفه‌ای و قابل توجه که انگیزه‌ی اصلی او برای کنسرت‌های اخیر هم هست.

دوم مهر ماه در سالن وزارت کشور و طی دو سانس، حافظ ناظری به همت شرکت آوای هنر همراه با شهرام ناظری بر روی صحنه رفت. ابتدا شهرام و حافظ ناظری و گروه موسیقی متشکل از نوازندگان سرشناسی چون پدرام فریوسفی (ویلن)، میثم مروستی(ویولا)، آتنا اشتیاقی(ویلنسل)، شهریار نظری (دف/ بم باژ)، فرهاد صفری (زروان/ کارنگ) و بابک غسالی (عود) و همچنین گروه کُر سه نفره درجای خود مستقر شدند. شوالیه آواز ایران در آغاز از مردم و حاضرین به خاطر استقبال از تور کنسرت‌های «ناگفته» و درک موسیقی بالای آنها تشکر و از مسئولین و عوامل موسیقی بابت کم توجهی به موسیقی سنتی و کارهای هنری‌تر در برابر آثار موسیقی پاپ گلایه کرد. در ادامه نیز اشاره کرد که حاضرین در این کنسرت به دلیل رعایت سکوت، قطعا از شنوندگان خوب و فهیم موسیقی هستند.

در طول این کنسرت قطعات محبوبی مانند «نهان مکن»، «مرا می‌بینی و هر دم زیادت می‌کنی دردم»، «باز آمدم، باز آمدم» به همراه چند فصل از آلبوم ناگفته مانند «آفرینش» و «بازگشت جاودانگی» اجرا شد و حافظ  علاوه بر همخوانی با پدرش، به نواختن ساز ابداعی خود هم پرداخت. حافظ ناظری هم در ادامه با مردم گپ کوتاهی داشت و گفت خوشحال است که بعد از شانزده سال می‌تواند برای هموطنانش به اجرای برنامه بپردازد و از حضور و حمایت آن‌ها تشکر کرد. او همچنین به مشکل حضور نوازندگان خارجی در ایران اشاره داشت و گفت:  «قرار بود بزرگان موسیقی دنیا در این کنسرت همراه ما باشند، اما به‌دلیل یکسری مسائل حضور آن‌ها ممکن نشد؛ اما از آنجا که هر اتفاقی جنبه مثبت و منفی دارد، ‌جنبه مثبت این اتفاق هم ایجاد فرصت آشنایی با این هنرمندانی است که امشب با ما برنامه گذاشتند. این نوازندگان ایرانی چیزی کمتر از بزرگان موسیقی دنیا ندارند. امیدوارم وزارت ارشاد توجه بیشتری به موسیقی داشته باشد. این هنرمندان قابلیت آن را دارند که نام ایران را در جهان بزرگ کنند، در شرایطی که نیاز داریم، فرهنگ ایران را به دنیا معرفی کنیم.»

در این کنسرت که استقبال مردم مواجه شده بود، مهمانان سرشناسی هم حضور داشتند که از جمله می‌توان به محمود دولت آبادی، مصطفی کمال پورتوراب، ناصر فروهودی، رویا نونهالی، سروش صحت و … اشاره کرد.

تهیه و تنظیم گزارش: پاشا ولایی

در ادامه از نگاه لنز «آرش صمدزاده» به تماشای ای برنامه بنشینید.

منبع: اختصاصی گراموزیک

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *