ثبت نام

شروع طوفانی «داماهی» بر روی صحنه

damahi-gramusic (14)
ب
damahi-gramusic
کنسرت داماهی

گزارش کنسرت گروه موسیقی داماهی

گراموزیک: این روزها تعداد گروه‌های موسیقی فعال در داخل کشور افزایش یافته و الگوی موسیقی پاپ ما در حال تغییر است. موسیقی‌های آلترناتیوی که دهه‌ی قبل با برچسب‌هایی هم‌چون زیرزمینی یا روشنفکرانه برای مخاطب خاص و محدود ساخته می‌شدند، در حال حاضر توسط طیف وسیع‌تری از مخاطبان شنیده می‌شود. موسیقی فولک جنوبی هم که به اصلاح عام بندری نامیده می‌شد و زینت‌بخش مجالس و جشن‌ها بود، انگار تازه ارزش‌هایش کشف شده است. یکی از گروه‌های نوپای ایرانی، داماهی است که اولین آلبوم خود را با عنوان «داماهی» هفته‌ی گذشته روانه‌ی بازار کرده. آلبومی شامل ۱۴ قطعه که به جرئت می‌توان آن را یکی از بهترین آثار موسیقی سال جاری خواند. ترانه‌های داماهی تماما به زمان محلی است و احتمالا غیر از جنوبی‌ها، اکثر مخاطبین به سادگی نمی‌توانند با مضمون و معانی آن ارتباط برقرار کنند. ولی اجرای درجه یک و ریتم گرم و دلپذیر آهنگ‌ها باعث شده تا هرکسی، از کودک گرفته تا میانسال، از شنیدن آلبوم لذت ببرد. اعضای این گروه پنج نفره عبارت اند از: دارا دارایی (گیتار بیس و سرپرست گروه)، حمزه یگانه (کیبورد، پیانو و ترنگ)، شایان فتحی (درامز)، ابراهیم علوی (گیتار و عود) و رضا کولغانی (خواننده).

نوزدهم و بیستم شهریور  اعضای داماهی در برج آزادی به روی صحنه رفتند تا هم‌زمان با انتشار آلبوم، اولین کنسرت رسمی خود را هم برگزار کنند. کنسرت از همان ابتدا با سورپرایز شروع و آهنگ «داماهی»، که در آلبوم قرار ندارد، اولین قطعه‌ای بود که اجرا شد. گروه قطعات بعدی را  کاملا حرفه‌ای و سرحال نواختند و مردم هم حسابی به وجد آمده بودند. آشنایی کامل حاضرین با قطعات آلبوم تازه منتشر شده نیز نکته‌ی قابل توجهی به شمار می‌آمد. برخلاف آنچه که این روزها در اکثر کنسرت‌های پاپ می‌بینیم، اجرای داماهی بدون هر گونه کم و کاستی و در لحظاتی حتی فراتر از نسخه‌ی رکورد شده‌ی آلبوم بود.

همایون نصیری موزیسین سرشناس و استاد سازهای کوبه‌ای که سرپرستی گروه دارکوب را هم بر عهده دارد، در این کنسرت همراه داماهی بود و مجید سالاری هم در قطعه‌ی «سوگند» به روی صحنه آمد و با رضا کولغانیِ پرانرژی همخوانی کرد. حضور مهمانان سرشناسی هم‌چون صابر ابر، هومن سیدی، طناز طباطبایی، گروه چارتار، رضا تاجبخش، سعید صارمی، آرش مقدم، آرش پاکزاد و …هم  از محبوبیت و اعتبار این گروه موسیقی در همان بدو کار خبر می‌دهد.

تهیه و تنظیم گزارش: پاشا ولایی

در ادامه از نگاه لنز «آرش صمدزاده» به تماشای این برنامه بنشینید.

منبع: اختصاص گراموزیک

damahi-gramusic damahi-gramusic (1) damahi-gramusic (2) damahi-gramusic (3) damahi-gramusic (4) damahi-gramusic (5) damahi-gramusic (6) damahi-gramusic (7) damahi-gramusic (8) damahi-gramusic (9) damahi-gramusic (10) damahi-gramusic (11) damahi-gramusic (12) damahi-gramusic (13) damahi-gramusic (14) damahi-gramusic (15) damahi-gramusic (16) damahi-gramusic (17) damahi-gramusic (18) damahi-gramusic (19)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *