ثبت نام

گفت‌وگو با مظفر شفیعی

۷۶۷۶۳_۶۳۶۰۸۵۳۲۷۰۸۴۹۲۹۰۵۹_m
ب

گفت‌وگو با مظفر شفیعی

پارس نوا: مدرس آواز ایرانی می‌گوید مشکل اصلی بچه‌های شرکت‌کننده در دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بیشتر تکنیک خواندن و بیان شعر است و باید این دو مورد را بیشتر کار کنند.

 مظفر شفیعی خواننده و مدرس آواز ایرانی عضو هیئت‌مدیره‌ مجمع عمومی کانون خوانندگان سنتی خانه‌ موسیقی در مورد آوازهای رده‌های سنی مختلف در دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، گفت: جشنواره برای پیشبرد هنر جوانان خیلی خوب است. همین اجراهای امروز نشان‌دهنده‌ این امر است. من اجراهای سال‌های گذشته‌ جشنواره را از نزدیک شاهد بودم، امسال در مرحله‌ نهایی هم جزو هیئت‌داوران بودم و شاهد پیشرفت بچه‌ها هستم.

وی افزود: مشکل اصلی بچه‌ها بیشتر تکنیک خواندن و بیان شعر است و باید این دو مورد را بیشتر کار کنند. صداها همه خوب است، اما فن بیان ندارند، صدایشان را می‌دزدند و تحریرهای بجایی ندارند.

او ادامه داد: با آقای نوربخش و بقیه‌ اساتید که صحبت می‌کردیم فکر کردیم بد نیست مثل خیلی از جشنواره‌های دیگر مثل موقام آذربایجان، معلمان آواز این شرکت‌کننده‌ها هم حضور داشته باشند تا آن‌ها هم در جریان اشکالات شاگرد قرار بگیرند و از اساتید این فن راهنمایی بگیرند.

شفیعی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر است در صورتی که مستر کلاسی برای نفرات برگزیده برگزار شد رایگان به آن‌ها آموزش دهد، گفت: حتماً اگر ماهی یک بار برای این بچه‌ها مستر کلاس برگزار شود حاضرم شرکت کنم و آموزش بدهم و اشکالاتشان را مرتفع کنم. یکی از هنرجوها که با من صحبت می‌کرد می‌گفت ما در دزفول کسی را ندارم که البته این‌ها به نظر من بهانه است، چون من شاگردانی دارم که دو هفته یک بار از شهرستان‌های چون مشهد و همان دزفول می‌آیند. بنابراین می‌توانند با برنامه‌ریزی برای آموزش و پیشرفتشان وقت بگذارند.
——–

دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از ۷ تا ۲۴ شهریورماه به دبیری هومان اسعدی و با حضور و همکاری استادان موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با همکاری دفتر موسیقی و بنیاد رودکی، در سه بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی ایران و در قالب سه گروه سنی الف (۱۵ تا ۱۸ سال)، ب (۱۹ تا ۲۳ سال) و ج (۲۴ تا ۲۹ سال) برگزار می‌شود.

منبع:هنرآنلاین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *