ثبت نام

گزارش متنی و تصویری از کنسرت «همایون شجریان» و برادران پورناظری در ساری

۹
ب

1گزارش متنی و تصویری از کنسرت «همایون شجریان» و برادران پورناظری در ساری

گراموزیک : از چند صد متری سالن وفاییان همه چیز نوید یک شب ویژه را میداد . فرصتی مناسبی بود تا تو این شلوغی , یادگار ماندگار «سیمین بهبهانی» را در هفت آسمانم رصد کنم . ” کولی کنار آتش رقص شبانه ات کو … شادی چرا رمیده , آتش چرا فسرده؟ ” . سالن در همان لحظات ابتدایی تمامآ پر شده بود .

سالن به LED هایی مجهز شده بود و همچنین تصویر برداری حرفه ای و نمایش آن بر روی LED ها فضای مناسبی را محیا کرده بود .طراحی استیج نیز با پرده های سفید و مشکی صورت گرفته بود که با پوشش سفید و مشکی اعضای گروه فضای مرتب و یک دستی را بر روی استیج نقش بسته بود .

در سانس اول برنامه همایون شجریان و سهراب پورناظری ، آیین مشکاتیان و حسین رضایی نیا و آرین کشیشی به روی صحنه آمدند و با اجرای چند آواز با شعرهایی از مولانا توسط همایون شجریان و همچنین همنوازی حسین رضایی نیا و آیین مشکاتیان و سهراب پورناظری تب سالن به درجه ای رسید که حضار از حرارتش زبونه می کشیدند . در هم تنیدگی نت های این استیج نفس می بریدند .

در سانس دوم با اضافه شدن تهمورث پورناظری و چند تن از نوازندگان آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان» با این لحظات ناب موازی شد .قطعه «کولی» با شعری از «سیمین بهبهانی» با صدای همایون شجریان و سه تار تهمورث پورناظری اجرا شد .

در ادامه دل به دل ( هومن ذکایی ) شتک ( حسین منزوی ) و در حصار شب ( شفیعی کدکنی) با همراهی سه تار تهمورث به روی صحنه رفتند . با اضافه شدن چند تن از نوازنددگان چونی بی من (مولانا) اجرا و سپس عشق نوازی اعضای گروه , کولاک بی توصیفی را در این شب رقم زد .

بعد از اجرای قطعه «درون آینه» , اتفاقی که همگان برای رقم خوردنش لحظه شماری می کردند روی داد . «چرا رفتی» با تمام ظرافتش اجرا شد و تمامآ سالن همه تن گوش شدند . در انتهای برنامه نیز قطعه «دل به دل» با همراهی برادران پورناظری اجرا شد .

گفتنی است این کنسرت به همت موسسه «مهرآوا» طی دو سانس در ۲۷ مهرماه سال جاری به روی صحنه رفت .

تهیه و تنظیم گزارش : مهدی کیهانی

عکس ها : حسین دهنوی

#اختصاصی از گراموزیک

1 3 4 6 8 9 10 11 12 14 15 16 13 2 5 7

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *