ثبت نام

گزارش رونمایی از آلبوم «با تو رقصان در شعله»

۳
ب

4گزارش رونمایی از آلبوم «با تو رقصان در شعله»

 گراموزیک: شنبه ۲۴ تیرماه در شهرکتاب فرشته، شاهد رونمایی از آلبوم جدید مهیار علیزاده با عنوان «با تو رقصان در شعله» بودیم. آلبومی که یک پروژه‌ی موسیقی متفاوت به شمار می‌آید و چند هفته‌ی قبل در تالار وحدت هم به روی صحنه رفته بود. مهیار علیزاده (آهنگساز و مدیر هنری)،صابر ابر، پانته‌آ پناهی‌ها و محمدحسین توتونچیان (تهیه‌کننده‌ی آلبوم و مدیر شرکت ققنوس) در این مراسم رونمایی حاضر بودند.

«با تو رقصان در شعله» شامل اشعاری از مهدی اخوان اخوان ثالث، هوشنگ ابتهاج و علیرضا کلیایی است که توسط ابر و پناهی‌ها (خوانش یا دکلمه) و خواننده‌ها و هم‌خوانان مختلف مانند مهرشاد حاجیلو، علیرضا عراقی مقدم، اکبر سلطانعلی، مژده بهرامی، بهرخ شوروزی، هادی سامان صمیمی، ترگل خلیقی و حمید قنبری اجرا شده. در مراسم رونمای از این آلبوم چهره‌های سرشناسی هم‌چون  فردین خلعتبری، بهزاد عبدی، بهروز شعیبی، مانی جعفرزاده و حسین تراب‌نژاد هم حضور داشتند.

علیزاده پیش از این آلبوم موفق «حریق خزان» را با صدای علیرضا قربانی و موسیقی متن فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» و سریال «پرده نشین» از ساخته‌های بهروز شعیبی را در کارنامه‌ داشته و ‌هم‌اکنون هم مشغول کار روی پروژه‌ی مشترکی با همایون شجریان و علیرضا قربانی است. علیزاده در جلسه‌ی رونمایی از آلبوم جدید خود به تقدیر از همکارانش و توصیف فضای کار خود پرداخت. وی درباره‌ی آلبوم و کنسرت «با تو رقصان در شعله» گفت: « کنسرتی که برگزار شد یک پرفورمنس نیست، بلکه اجرایی است که در آینده به شکل یک پرفورمنس به آن نگاه خواهد شد. این کار نیز قرار بود به این شکل باشد که منجر به شکل‌گیری پروژه دیگری شد. در واقع این مجموعه صوتی بخش کامل شده‌ای از کنسرت چند هفته پیش بود که قبل از برگزاری کنسرت، ضبط شده. اجرایی که انجام گرفت، شبیه کودکی بود که نباید دستانش را رها کرد. بنابراین لازم است توضیح دهم که این پروژه در ابتدای کار قرار دارد و مطمئن باشید اگر حمایت‌های بیشتری از آن صورت پذیرد، آن را زمین نخواهم گذاشت.»

صابر ابر هم درباره‌ی تجربه‌ی حضورش در این پروژه و فعالیت در زمینه‌ی موسیقی صحبت کرد: « این سال‌ها پیشنهادهای زیادی را برای حضور درآلبوم‌های موسیقایی داشته ‌ام، اما همیشه دقت کرده ام که  این حضور کجا و به چه شکلی باشد. به همین جهت سعی می‌کنم بهترین‌ها را انتخاب کنم و در کنار بهترین‌ها، تجربه‌های این چنینی را از سر بگذرانم. بنابراین قاطعانه می‌گویم که در این کار به دلیل لذت فراوانی که از حضور در کنار هنرمندان بردم، هیچ اضطرابی نداشتم و بودن در کنار کسانی که بلد این راه بودند، استفاده کردم.» ابر هم‌چنین درباره‌ی خود اثر هم گفت: « برای من و پانته‌آ پناهی‌ها تجربه‌ی جذاب و شگفت انگیزی بود… اگر عاشق نشدید با این آلبوم عاشق شوید. اگر عاشق هستید که خیلی عشق کنید.»

پناهی‌ها بازیگر شناخته‌ی شده‌ی تئاتر هم که در سال‌های اخیر فعالیتش در سینما بیشتر شده، درباره‌ی تجربه‌ی موسیقیایی‌اش گفت: « این آلبوم برایم اتفاق تازه و هم تجربه جدیدی بود که امیدوارم ادامه پیدا کند و به ثمر بنشیند. معمولا با هر اثری به صورت دلی برخورد می‌کنم و با مخاطب هم چنین رفتاری دارم و امیدوارم که اثر به دل آنها هم بنشیند.»

 تهیه و تنظیم گزارش: پاشا ولایی

در ادامه از نگاه لنز «آرش صمدزاده» به تماشای این برنامه بنشینید.

منبع: اختصاصی گراموزیک

15 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *