ثبت نام

گزارش تصویری از تمرین «مهدی احمدوند» و گروهش قبل از کنسرت تهران

Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (25)
ب

Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (24)گزارش تصویری از تمرین «مهدی احمدوند» و گروهش قبل از کنسرت تهران

+گفت و گو با حامد طاهری

گراموزیک-مهدی کیهانی : پاییز ۹۳ «مهدی احمدوند» برای اولین بار در تهران به روی استیج می رود . این کنسرت در ۲۴ مهرماه در نمایشگاه میلاد تهران به روی صحنه می رود .

به بهانه ی اولین کنسرت احمدوند سری به تمرینات گروه قبل از این کنسرت پاییزی زدیم . محسن خلیلیان (کیبورد) , رضا لعمانی (گیتار نایلون) , مجتبی اسدپور (کیبورد) , آرمان حق گو (پرکاشن) , مجید زاهد دیور (درام) , علیرضا الیاسوند (گیتار الکتریک) , ارسطو میرزایی (پرکاشن) به رهبری ارکستر حامد طاهری (گیتار باس) اعضای گروه ارکستر احمدوند هستند .

«حامد طاهری» که قبل از رهبری ارکستر احمدوند گروه مرتضی پاشایی را رهبری می کرد در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه گراموزیک اظهار داشت : مرتضی پاشایی و گروه باروک برای همیشه دوستان من هستند . دلیل جدایی من از باروک و رهبری ارکستر مهدی احمدوند عزیز درخواست «مهدی کرد» بوده . ارکستر مرتضی پاشایی نیز هنوز به همون صورت سازبندی هایی که قبلآ پیاده می شده حالا نیز اجرا می شود . بنده آخرین قطعه ای که برای ارکستر مرتضی تنظیم کردم «قلبم رو تکراره» بوده و تا آنجایی که اطلاع دارم قطعاتی که توسط بنده تنظیم شده به همین شکل در کنسرت تهران اجرا می شود . چون تنظیمات بر اساس شناسنامه ی مرتضی و به بهترین شکل سازبندی شده است . تمام توان و پتانسیلم را برای ارکستر مرتضی پاشایی در طول این مدت گذاشتم و ماحصل همکاری ما حالا ۲۰ قطعه ی آماده و شیک در ارکستر مرتضی عزیز است .

طاهری در ادامه در رابطه با کنسرت تهران مهدی احمدوند به گراموزیک گفت : برای این کنسرت تعدادی از قطعات محبوب مهدی که قبل از آلبوم «از این ساعت» منتشر شده به همراه قطعات پرطرفدار آلبوم را تدارک دیدیم . سعی کردیم از بهترین تکنولوژی ها برای این کنسرت بهره بگیریم مثل تجهیزاتی که بر روی درام نصب کردیم تا “کیک و بیس” قطعات را نزدیک و شبیه به تنظیم اصلی اجرا کنیم .

طاهری در ادامه اظهار داشت : برای ارکستر احمدوند تمامی بک وکال هایی از خواننده که به شکل معمول توسط لپ تاپ هایی  به ارکستر تزریق می شود و زیر صدای خواننده قرار می گیرد را حذف کردیم . چون وجود لاین های از پیش ضبط شده ی صدای خواننده در ارکستر تمامآ تمرکز اعضای گروه را به خودش مختص می کند . به نوعی می توان گفت رهبری ارکستر توسط آن لپ تاپ صورت می گیرد چون همه تابع روند حرکتی آن می شوند .

حامد طاهری در رابطه با شرایط کنسرت پیش رو که اولین اجرای زنده ی احمدوند در تهران می باشد به خبرنگار گراموزیک گفت : ما تمامی اتفاقات را ارزیابی کردیم و قول یک اجرای کاملا بی نقص را می دهم . در ماه های گذشته ما کنسرت های موفقی را در شهرهای سقز و ماهشهر به روی صحنه بردیم , همچنین مهدی قبل از این نیز در برنامه های زیادی  در شهرهای مختلف به مناسبت های مختلف به روی صحنه رفته از لحاظ روحی کاملآ پذیرای همچین کنسرتی هست . و همچنین «مهدی کرد» مدیر برنامه ی با تجربه ای هست که حضورش انرژی زیادی برای مهدی احمدوند محسوب میشه و تمامی نگرانی هارا از بین برده است .

مهدی احمدوند از پتانسیل بالایی برخورداره و همچنین نوازنده ی قوی هم هست هرچند ما برای کنسرت تهران نتونستیم آمادگی لازم را برای نوازندگی مهدی فراهم کنیم ولی مطمئن باشید از اجراهای بعدی قدرت موسیقی مهدی و به نمایش خواهیم گذاشت .

حامد طاهری در پاسخ به سوال خبرنگار گراموزیک که در بین دو ارکستر مرتضی پاشایی و مهدی احمدوند در کدام ارکستر بار مسئولیت بیشتری را حس می کردین؟ , گفت : من قبل از پاشایی نیز رهبری ارکستر چند خواننده ی دیگر را نیز انجام داده ام . در شروع همکاری من و مرتضی پاشایی , مرتضی نیز تقریبآ شرایطی همانند احمدوند داشته و رفته رفته بعد از مدت سه سال , ارکستر مرتضی به نقطه ی کاملآ آماده رسید و کارها کاملآ بر روی غلتک پیش می رفت . حالا من تمامی تجربات خودم و مخصوصآ تجربیاتی که از گروه مرتضی بدست آوردم را در اختیار مهدی احمدوند قرار داده ام تا با پتانسیلی که از مهدی دیده ام بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم .

از همین جا هم سلام می کنم به همه ی طرفداران خوب مرتضی پاشایی عزیزم که خاطرات خیلی قشنگی و برام ثبت کردند .

در ادامه به تماشای تمرین ارکستر مهدی احمدوند از نگاه لنز «حامی صالح» بنشینید .

#اختصاصی از گراموزیک

 

Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (1) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (2) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (3) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (4) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (5) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (6) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (7) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (8) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (9) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (10) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (11) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (12) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (13) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (14) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (15) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (16) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (17) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (18) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (19) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (20) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (21) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (22) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (23) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (24) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (25) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (26) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin (27) Gramusic-Mehdi Ahmadvand-Tamrin

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *