ثبت نام

کنفرانس خبری ارکستر سمفونیک تبریز

IMG_0892
ب
IMG_0890
نشست خبری ارکستر سمفونیک تبریز

کنفرانس خبری ارکستر سمفونیک تبریز

گراموزیک: یک ارکستر خوب ارکستری است که بتواند طبق برنامه پیش رود چرا که دوستداران ارکستر سمفونیک و موسیقی کلاسیک پی‌گیر اجراهای ارکسترهای سمفونیک می‌باشند و تمامی ارکستر سمفونیک‌های جهان طبق برنامه‌ای که اعلام می‌کنند حرکت می‌کنند و دقیقاً نقطه‌ی بارز عملکرد یک ارکستر خوب و رهبر و مدیر هنری آن آماده سازی این مجموعه برای اجرای کنسرت طبق برنامه‌ی زمانبندی شده می‌باشد که با همت و تلاش دوستان این موضوع نیز در برنامه‌ی ارکستر سمفونیک تبریز به چشم می‌خورد.

ارکستر سمفونیک یکی از برگ‌های شناسنامه‌ای کلان شهرهای دنیاست  و  تبریز دارای این برگ شناسنامه‌ای می‌باشد.

یک ارکستر خوب و جدی باید بتواند قطعات جهانی و سنگین موسیقی کلاسیک و فاخر را بنوازد و آن هم در حد کیفیت مطلوب. بنابراین تمام تلاش من و دوستانم اعم از مایسترها، اعضای ارکستر، تیم های مدیریتی، تیم های  فنی و مشاوران و برنامه ریزان این مجموعه ایجاد فضایی قابل قبول و کیفیتی مطلوب برای اجراهای این ارکستر می باشد.

حضور یک ارکستر خوب در یک جامعه انتظارات عموم  مخاطبان را بالا می‌برد و سلیقه و ذائقه عمومی آن جامعه را ارتقاء می‌دهد و انتظارات باعث می‌شود تا تلاش بیشتری در راستای پیشرفت کیفیت اجراهای ارکستر سمفونیک و سایر گروههای موسیقی انجام ‌گیرد و رقابت سالم در عرصه‌ی هنر موسیقی ایجاد ‌شود و  در این صورت ما در زمان کوتاه شاهد رشد کیفی و کمی موسیقی شهرمان خواهیم شد.

مخاطبان ارکستر سمفونیک افرادی هستند با سلیقه‌ای خوب و دیدگاه‌هایی خاص و حساس و انتظارات بالا و این بهترین دلیل برای رشد کاری ما از باب کیفی و کمی است و این چالش، چالشی دوست داشتنی است چرا که محتوای برنامه و سطح اجراها و انتخاب قطعات باید انتظارات را برآورده کند و آماده سازی ارکستر بزرگی که بالای ۶۰ نفر نوازنده دارد کاری است بس مشکل که با تمام توانمان در این راه سعی و تلاش خواهیم کرد

ارکستر سمفونیک و جذب علاقه مندان: ایجاد علاقه بین دوستداران و  هنرجویان  برای موسیقی خالص و زیبای سمفونیک و بسترسازی مناسب برای آموزش هنرآموزان علاقه مند و جذب بیشتر جوانان  و نوجوانان به هنر زیبای موسیقی باعث تمرکز ذهن و تلاش در عرصه‌ی یک هنر سالم و ایجاد محیط سالم می‌شود و قدردانی از اساتید این امر باعث به وجود آمدن سیستمی سالم و پاک  در راستای حفظ ارزش های اجتماعی و علم آموزی و هنر آموزی عموم جامعه شود که بهداشت اجتماعی را به ارمغان می‌آورد و بهترین راه برای جلوگیری از هجوم انواع مشکلات و معضلات اجتماعی است چرا که پیشگیری بهتر از درمان می‌باشد که شعار تمامی مسئولان و مردم فهیم مان است.

اجرای آثار بزرگ موسیقی ایران و جهان در برنامه‌ی ارکستر سمفونیک تبریز.

در راستای ارزش نهادن به سلیقه‌ی موسیقیایی بسیار بالای مخاطبان عزیز ارکستر سمفونیک شهرمان بنده و همکارانم در انتخاب آثار زیبای موسیقی ایران و جهان با نهایت دقت برنامه‌ی کنسرت های خود را در پنج ساله‌ی اول فعالیت خود جمع بندی نموده‌ایم و با توجه به اینکه ارکستر‌مان نوپاست اما با برنامه ریزی دقیق و دقت در تمامی ابعاد اجرایی و سازبندی و مدیریتی و آموزشی و غیره… خود را آماده‌ی اجرای  این برنامه نموده‌ایم و درمورد برنامه پنج ساله‌ی دوم نیز برنامه ریزی می‌کنیم.

اجرای آثار آوازی یکی از شاخص‌های برنامه‌ای این ارکستر می‌باشد:

قسمتی از آماده سازی ارکستر به منظور اجرای قطعات آوازی و برقراری تمرینات مداوم به همراهی گروهکر ارک و تک خوانهایی که با تلاش و برنامه‌ریزی دقیق در این راه به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده‌اند این امکان را به ما خواهند داد تا  در آینده قطعاً شاهد اجرای آثار آوازی و کرال و اپرا نیز باشیم.

ارکستر سمفونیک و تعامل با سایر انجمن‌های مردم نهاد:

ذات هنر عشق و زیبایی و دوست داشتن در معنی واقعی و معنوی آن است که این صفات را آدمی  از آفریننده‌ی خود به ارث برده است. لذا ارکستر سمفونیک در راستای اجرای برنامه‌ی خاص در جهت حمایت از محیط زیست، سلامت انسانها به ویژه  حمایت از بیماران خاص و سایر وظایف انسانی خود برنامه‌ریزی ‌های دقیقی در مسیر فعالیت خود دارد.

ارکستر سمفونیک و ادای وظیفه در قبال هنرمندان آهنگ سازان و سولیست ها:

ارکستر سمفونیک تبریز با برنامه‌ریزی دقیق در کسب توان لازم در عرصه پرورش نوازندگان و آوازخوانان و گروه کر حرفه‌ای و تلاش شبانه روزی و پرتوان اعضاء و مدیران و مشاوران  آن و در راستای ادای وظیفه به هنرمندان شهر و کشور خود در نظر دارد از آثار آهنگ‌سازان معاصر و جوان  شهر و کشور به اجرای برنامه بپردازد و از سولیستهای سازی و آوازی این خاک و حتی خارج از کشور در زمینه‌ی اجرای موسیقی کلاسیک بهره جوید.

کنسرت شهریور ماه:

طبق برنامه ریزی ، این ارکستر برای اجرای حداقل ۲ کنسرت در سال با فاصله‌ی زمانی شش ماهه آماده  میشود ، و در شهریور ماه امسال نیز  با آثاری از تلمان، مارچلو  و هایدن  بر روی صحنه خواهد رفت .

که اجرای کامل این آثار نشان از توان و زحمت چند ماهه‌ی این ارکستر می‌باشد.

شرکت در فستیوالها:

یکی از اهداف اصلی این ارکستر شرکت در فستیوال‌های ایران و جهان در سطح بین المللی می‌باشد و در نظر دارد با سطحی قابل قبول و در خور و شایسته‌ در این جشنواره‌ها و فستیوال شرکت نماید تا حتماً بتواند مقامی لایق برای شهر تبریز و مردم هنر دوست  و اعضای دوست داشتنی ارکستر بدست آورد.

اجرای بعدی : ارکستر سمفونیک تبریز برای اجرای آثاری از موتسارت و ویوالدی در کنسرت آینده  که در پایان امسال برگزار خواهد شد  آماده میشود و آرزو دارد  شبی به یاد ماندنی را برای علاقه‌مندان  خود به وجود آورد.

ارکستر سمفونیک و موسیقی کلاسیک آذربایجان:

از آنجایی که برنامه ریزی ارکستر اجرای موسیقی کلاسیک با سیر تاریخی آن می‌باشد و آنچه که مسلم است موسیقی کلاسیک آذربایجان موسیقی معاصر قلمداد می‌شود ؛ لذا در آینده شاهد اجرای قطعات زیبایی از این موسیقی غنی خواهیم بود.

در پایان سپاس و تشکر خودم را از تمامی اعضاء ارکستر، سرگروه‌ها‌ سولیست‌ها، گروه کر، تیمهای مدیریتی واجرایی، مشاوران، حامیان و تمامی بزرگوارانی که مرا در این راه همراهی می‌کنند اعلام می‌دارم.

تهیه و تنظیم گزارش: عادل شفائیه

IMG_0857 IMG_0864 IMG_0873 IMG_0874 IMG_0888 IMG_0890 IMG_0892 IMG_0893

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *