ثبت نام

کنسرت پرواز همای در تهران با یادی از بزرگان موسیقی+عکس

Homay-parsnava (22)
ب

کنسرت پرواز همای در تهران با یادی از بزرگان موسیقی

پارس نوا: در شامگاه دهم اسفندماه آخرین کنسرت سال ۹۶ پروژه “نان و دندان” پرواز همای و گروه مستان در سالن وزارت کشور برگزار شد.

اولین قطعه اجرایی با پخش کلیپ قطعه “تنها تو بخوان” با طرح و ترانه و آهنگ و صدای همای آغاز شد. همای در ابتدای کنسرت ضمنخوش‌آمدگویی به تماشاگران گفت: این کنسرت را با یاد استاد محمدرضا شجریان آغاز می‌کنم و دوست داشتم قطعه “تنها تو بخوان” را در محضر ایشان اجرا کنم اما نشد، از شما تماشاگران درخواست می‌کنم با حال خوب‌تان برای سلامتی استاد دعا کنید.

“پناه بلندی و پستی”، “از باده مدهوشم کنید”، “عشق جگرخوار”، “زور و زر” ، “نان و دندان” ، “مثنوی و مست”، “بی من مخوار شراب”، “آب طلب نکرده”، “خدا را می‌شناسم”، “من و دل”، “نگار ختنی”، “دل دیوانه من”، “دیوانه‌تری” ، “تو بگو”، “شیرین لبی” و “سرزمین بیکران” از جمله قطعاتی بود که در این کنسرت پرواز همای اجرا شد.

یاشا هنجنی و سعید فهمی نوازندگان نی، محمود نوذری نوازنده سنتور، امین اکبرپور نوازنده عود و سه تار، فرشاد رستمی نوازنده قیچک، میلاد علیپور نوازنده تار، مسلم علیپور نوازنده کمانچه و حمیدرضا یوسفی ساز‌های کوبه‌ای، اعضای ارکستر پرواز همای را تشکیل می‌دادند.

گفتنی است این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری «آوای هنر» برگزار شد.

سیدمحمد موسوی و محمدعلی بهمنی از میهمانان ویژه این کنسرت بودند.

این خواننده با پخش تصاویر هنرمندانی چون محمدرضا لطفی، پرویز مشکاتیان، فریدون پوررضا، غلامحسین بنان و محمدرضا شجریان توانست از آنها یاد کرده و هریک از قطعات را به این موسیقی‌دانان تقدیم کند.

پروژه “نان و دندان” بعد از تهران راهی اروپا خواهد شد و به ترتیب روز سوم مارس مصادف با ۱۲ اسفندماه در شهر استکهلم، هفتم مارس مصادف با ۱۶ اسفندماه در شهر کلن، نهم مارس مصادف با ۱۸ اسفندماه در برلین، دهم مارس مصادف با ۱۹ اسفندماه در لندن، یازدهم مارس مصادف با ۲۰ اسفند در منچستر و هجدهم مارس مصادف با ۲۹ اسفند نیز در شهر دوسلدورف آلمان روی صحنه خواهد رفت.

عکس از بهار کریمی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *