ثبت نام

پیشنهاد زنگ موسیقی در مراسم رونمایی آلبوم «جرس»

۱۴۲۴۸۵۲۲۳۳۲۰۳_۱
ب

1424852233203_1پیشنهاد زنگ موسیقی در مراسم رونمایی آلبوم «جرس»

گراموزیک : آیین رونمایی از آلبوم «جرس» در حالی برگزار شد که آهنگساز این اثر گفت:‌ کاش زنگ درس موسیقی به سرفصل درسهای مدارس اضافه شود و از مسئولین کشوری این تقاضا را دارم که نسبت به این موضوع کمی جدی‌تر بیاندیشند.

میدیا فرج‌نژاد در مراسم رونمایی از جدیدترین اثر موسیقایی‌اش گفت: مراحل تولید آلبوم جرس دقیقا از یک سال و هشت ماه پیش استارت خورد؛ آلبومی که از لحاظ ابعاد هنری برایمان مهم و ارزشمند بود و اثری که در آن صرفا به موسیقی ایرانی پرداخته نشده است.

او ادامه داد: در این آلبوم به جنسی از موسیقی پرداخته شده است که در سالهای گذشته کمتر به آن بها داده شده و همین باعث شده که به گوش مخاطب نرسد؛ موسیقی‌ای که در آن ارکستر سمفونیک غربی با ارکستر سازهای ایرانی ادغام شده به طوری که هیچ کدام از این دو وجه آسیب ندیده‌اند.

این آهنگساز در ادامه صحبت‌هایش افزود:‌ اعتقادم بر این است که پرداختن آکادمیک به موسیقی در کشور می‌تواند خیلی زود پدیده‌ها و نسل‌های جدیدی از موزیسین‌ها را به کشور معرفی کند و موسیقی ایرانی باز هم به روزهای خوش خود برگردد. کاش زنگ درس موسیقی به سرفصل درسهای مدارس اضافه شود و از مسئولین کشوری این تقاضا را دارم که نسبت به این موضوع کمی جدی‌تر بیاندیشند.

در ادامه‌ این مراسم که شامگاه ۵ اسفند در یک رستوران برگزار شده بود، سینا سرلک که خوانندگی اثر را بر عهده داشته است، خطاب به حاضران گفت: رزومه‌ کاری‌ام را مدیون استاد محمدرضا شجریان و مردم ایران هستم و امروز جای ایشان اینجا بسیار خالی است. این آلبوم را با افتخار به استادم آقای شجریان تقدیم می‌کنم. وقتی آقای فرج‌نژاد این اثر را برای من گذاشت و شنیدم، اثر به قدری زیبا بود و به همه‌ جوانبش فکر شده بود که واقعا لذت بردم و خواندم.

تنظیم‌کننده‌ این آلبوم یعنی امیرحسین سمیعی نیز در بخش‌هایی از صحبت‌های خود با اشاره به نبوغ بالای میدیا فرج‌نژاد در بین آهنگسازان موسیقی ایرانی نسل جدید گفت: آلبوم «جرس» از دوستی من و آقای فرج‌نژاد شروع شد. ایشان ذهن بازی دارند و باید نبوغ ایشان را از هم‌نسل‌هایشان در این حوزه تفکیک کنیم. نگاه اجتماعی و جدی ایشان به این سبک موسیقی واقعا مورد احترام من است.

سمیعی اضافه کرد:‌ برای جا دادن ارکستر ایرانی در سازهای ارکستر غربی استادان بزرگی مثل استاد پژمان و استاد درویشی به ما کمک کردند. این آلبوم قابلیت اولین بودن را در این فضاها دارد. سخت بودن خواندن آثار این آلبوم باعث شد به «ابر خواننده»‌ای به نام سینا سرلک برسیم. ایشان واقعا خواننده‌ توانایی هستند و قطعا کمک فراوانی به بهتر شنیده شدن این اثر خواهند داشت.

داوود آزاد، صدیق تعریف، محمدعلی بهمنی، آریا عظیمی‌نژاد، محمد صالح‌علا،‌ محمدحسین فرح‌بخش، میلاد کی‌مرام، نیما مسیحا، علی تفرشی، آرش برهانی، رحمان رضایی، بهزاد خداویسی و… در این مراسم حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *