ثبت نام

پیانیست ایتالیایی در تهران به روی صحنه رفت + گزارش تصویری

I44A9159-
ب

در فراز و نشیب اجرای اینائودی:
پارس نوا: همانطور که تهیه کننده کنسرت شیلر، آقای کاشی، قول برگزاری کنسرت های بین المللی بیشتری را داده بود، کنسرت لودوییکو اینائودی، پیانیست ایتالیای در اریبهشت ماه سال ۹۷ در تالار وزرات کشور برگزار شد.
این کنسرت بی کلام که در فضایی آرامش بخش و با نور پردازی خاص خود اجرا شد،در فراز و نشیب قطعات خود با نوایی آرامش بخش ذهن شنونده را با خود همراه کرد و به سفری کوتاه برد. اگر چه این کنسرت بی کلام بود، اما اجرای بی نقص گروه، تکان های ویولونیست، اجرای حرفه ای آقای اینائودی و تسلطش و نورپردازی ای که با فراز و نشیب اجرا هماهنگ بود، آن را از هر کلامی تاثیرگذار تر میکرد.
اگر چه که کنسرت های بین المللی در فضای حال حاضر ایران، تازگی دارد و با استقبال گسترده ای مواجه میشوند، اما جای سوال است که چرا اکثر هنرمندان بین المللی که در ایران اجرا میکنند، در سرزمین خود هنرمندانی درجه ۲ محسوب میشوند و یا در بهترین حالت گروه های بازنشسته ای مثل جیپسی کینگ میباشند. خیلی از منتقدان اعتقاد دارند که این نوعی سو استفاده از نبود فضای رقابت بین المللی در ایران بوده و صرفا به هدف کسب در آمد بیشتر میباشد، چون که اکثر هنرمندان برجسته ی بین المللی با در نظر گرفتن شرایط خاص ایران حاضر به اجرا نبوده و مخاطب ایرانی هر هنرمند بین المللی را غنیمت میشمارد. اما تا وقتی که مخاطبان ایرانی این چنین از این اجرا ها استقبال میکنند، نمیتوان به آن ها خرده گرفت، چه بسا که حضور آن ها باعث تقویت فضای موسیقی، ایجاد رقابت برای تولید محتوایی بهتر و اجراهای تاثیر گذار میشود.
همانطور که تهیه کننده این کنسرت های بین المللی وعده داده، در آینده شاهد اجراهای این چنینی دیگر خواهیم بود که امید است، این راه هموار تر شده و از تاثیرات مثبت آن بهره مند شویم.

گزارش: پویا دولتی فرد/عکس از بهار کریمی

اختصاصی پارس نوا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *