ثبت نام

نیما وارسته : بهترین تنظیم ها را «کما ۲» داشت

ss
ب

نیما وارسته: آلبوم «کما ۳» برگ سیاهی در پرونده کاری «حمید عسکری» بود

گراموزیک – «نیما وارسته»  در طول این مدت وظیفه رهبری ارکستر حمید عسکری را بر عهده داشت. از زمان مطرح شدن نام عوامل تولید آلبوم چهارم عسکری شایعات زیادی مبنی بر اختلاف او با نیما وارسته مطرح شد. همچنین در کنسرت دی ماه وی نیز رسما اعلام شد که این موزیسین دیگر رهبری ارکستر را بر عهده ندارد.
او با وجود اینکه آلبوم را کامل گوش نکرده بود ، نظراتی را در مورد آن بیان کرد و به این شایعات نیز پاسخ گفت:«پروسه تولید آلبوم «حمید عسکری» و «بنیامین بهادری» همزمان شده بود و تصمیم گرفتم که بر روی آلبوم بنیامین متمرکز باشم. حمید برای تولید این آلبوم چند تنظیم کننده داشت و ترجیح دادم که فقط تنظیم یک آلبوم را پیگیری کنم. در کنسرت دی ماه حمید نیز اعلام شد که من دیگر رهبر ارکستر او نیستم که این مساله هم به دلیل مشغله من بود. به دلیل اتفاقی که برای بنیامین رخ داد ، او فعلا کنسرتی ندارد. در صورتی که کنسرت های بنیامین آغاز شود ، برنامه های وی اولویت اصلی من خواهد بود. به همین دلیل ارکستر حمید بدون رهبر نمی توانست فعالیت کند و ترجیح دادیم که چنین تصمیمی اتخاذ شود».

او در ادامه افزود:«من در این آلبوم تنظیمی نداشتم و هنوز موفق نشده ام که تمامی قطعات را با دقت گوش کنم ولی در کل به نظر من قابل قبول بود. در بین این سه ترک که کار میکس و مستر آنها را انجام دادم ترک یازده را اصلا دوست نداشتم. ترک ۱ و ۳ خوب بود و دوست داشتم. همچنین تغییراتی که حمید در نوع سازبندی و سبک قطعاتش داشت به نظر من خوب بود و با هم همخوانی داشتند. این تغییرات را هنوز در کنسرت ها ندیده ام زیرا درگیر تنظیم آلبوم بنیامین بودم و در آن برنامه ای که آلبوم جدید اجرا شد حضور نداشتم».

نیما وارسته در نهایت خاطرنشان کرد:«فعلا برای مقایسه این اثر زود است و باید مدت زمان بیشتری از انتشار آن بگذرد. اما اگر بخواهم با آلبوم های «کما» مقایسه ای داشته باشم ، من همیشه سر حرف خودم هستم. به نظر من بهترین ملودی ها را «کما ۱» داشت و بهترین تنظیم ها را «کما ۲» داشت که البته این نظر فقط به دلیل تنظیم های خودم نیست. آلبوم «کما ۳» هم برگ سیاهی در پرونده کاری حمید عسکری بود و این عقیده خود حمید هم هست».

پایگاه خبری تحلیلی گراموزیک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *