ثبت نام

نگاه, محسن یگانه را به روی صحنه کشاند.

IMG_1828
ب
IMG_1005
کنسرت محسن یگانه در تهران

نگاه, محسن یگانه را به روی صحنه کشاند.

گزارش متنی و تصویری از کنسرت «محسن یگانه» در تهران

گــراموزیک: محسن یگانه حدود یک دهه است که خود را به عنوان ستاره‌ی موسیقی پاپ به مردم شناسانده. استقبال همیشگی و آمار بالای فروش بلیط کنسرت‌هایش بیانگر همین موضوع است. بعد از چند ماه دوری از صحنه، یگانه بیستم اردیبهشت ماه دقیقا هم‌زمان با انتشار آلبوم جدیدش، برای اجرای کنسرت خود به سالن میلاد در نمایشگاه بین‌المللی رفت.

هواداران از مدت‌ها قبل روی صندلی‌های خود نشسته بودند و یکصدا خواننده‌ی محبوبشان را تشویق می‌کردند. کنسرت با اجرای قطعه «چقدر دیر» از آلبوم جدید «نگاه« آغاز شد. بعد یگانه به گفتگو با مردم پرداخت و ضمن یادآوری نزدیک بودن روز تولدش، از سالن خواست با انرژی تا پایان کنسرت همراهی‌اش کنند. «دوستت دارم» قطعه‌ای بود که در ادامه اجرا شد. یکی از موفق‌ترین آهنگ‌های چند سال اخیر یگانه که به خاطر ریتم شادش حسابی سر زبان‌ها افتاده  و یک بار دیگر هم سالن را به وجد آورد. قطعه‌ی بعدی «خیابون‌ها» بود، تک آهنگی که بعد از آلبوم «حباب» منتشر شد و مثل اکثر کارهای یگانه فضایی عاشقانه دارد. سپس نوبت به «دنبالش می‌رم» اولین قطعه از آلبوم جدید رسید. تسلط یگانه هنگام اجرای این قطعه‌ی پرانرژی  قابل توجه بود.

در ادامه‌ی کنسرت، تکنوازی ویلن عماد نکویی برای چند دقیقه سالم را آرام کرد. تکنوازی‌ای که وصل شد به ترکیبی از چهار اثر قدیمی یگانه شامل «آخه دل من»، «بمون»، «عذاب» و «تو حتی». اجرای قطعه‌ی شاد و ریتمیک «نباشی» از آلبوم «رگ خواب» دوباره حاضران را به هیجان آورد. بعد یگانه گیتار به دست گرفت و «نشکن دلمو» یکی دیگر از قطعات محبوب و قدیمی‌اش خواند. «درکم کن» از قطعات شاد آلبوم جدید، انتخاب بعدی برای کنسرت بود که سالن را به همکاری و هماهنگی با ریتم واداشت.

IMG_1720
کنسرت محسن یگانه در تهران-گراموزیک

در میانه‌ی راه، مشکل فنی باعث شد که میکروفون برای لحظاتی از کار بیافتد. یگانه هم از این فرصت استفاده کرد تا به جای خواندن، اعضای گروه موسیقی را معرفی کند: بنیامین بیانی (ساکسیفون)، حسن فراهانی (ترومپت)، حسین شریفی (ترومبون)، وحید قاسمی و سعید برادران (پرکاشن)، رامین زواری (درامز)، مجید برومند (گیتار بیس)، بابک ملکی (گیتار الکتریک)، عماد نکویی (ویلن) و علی ثابت (کیبورد و پیانو) که سرپرستی ارکستر را هم بر عهده داشت. تشویق مردم و صحنه‌داری خوب یگانه باعث شد که این نقص فنی به خاطره‌ی بدی برای حاضران تبدیل نشود. مشکلی که ظاهرا در هر دو سئانس پیش آمده بود.

با بازگشت صدا، قطعه‌ی عاشقانه و غمگین «دیوار» از آلبوم جدید اجرا شد. یکی دیگر از مشکلات همیشگی کنسرت‌های ایرانی یعنی فراموش کردن شعر توسط خواننده، این بار گریبان یگانه را هم گرفت. بعد از آن «هوایی شدی» شور و حال را به سالن بازگرداند. «دلکم» یکی دیگر از قطعات آلبوم جدید بود که به آثار قدیمی یگانه شباهت بیشتری دارد و به همین دلیل فضای حاکم بر سالن تغییر کرد.

در ادامه «باورم کن» از آلبوم «حباب» و سپس «بازم بخند» اجرا شد. نکته‌ی جالب درباره‌ی این قطعه،  شوخی یگانه با اعضای گروه و گذاشتن یک کلاه بر سر تک تک آنها بود. بعد از این اجرای خوب، دوباره «درکم کن» را خواند و حاضران باز هم به تحرک روی آوردند. هوادارانی که تقریبا تمام قطعات را از حفظ می‌خواندند و  با یگانه همراهی می‌کردند. حتی برای آهنگ‌های آلبوم جدید هم به خوبی و در کمتر از یک روز خود را آماده کرده بودند. یگانه در پایان اعلام کرد که به زودی سراغ آلبوم تازه می‌رودکه با چهار آلبوم قبلی خود فضای کاملا متفاوتی خواهد داشت.

IMG_1828
کنسرت محسن یگانه در تهران-گراموزیک

 گفتنی است این کنسرت به همت موسسه ی فرهنگی هنری «آوای فروهر» به مدیریت برادران حاتم پور طی چهار سانس در تهران به روی صحنه رفت. پایگاه گراموزیک از میلاد حسینی (مدیر روابط عمومی موسسه ی آوای فروهر) به واسطه همکاری بسیار مناسبشان در جهت تهیه هرچی بهتر این گزارش کمال تشکر را دارد.

تهیه و تنظیم گزارش: پاشا ولایی

در ادامه از نگاه لنز «مرتضی محمدی» به تماشای این کنسرت بنشینید.

منبع: اختصاصی پایگاه خبری-تحلیلی گراموزیک

IMG_1005 IMG_1184 IMG_1192 IMG_1280 IMG_1304 IMG_1315 IMG_1373 IMG_1378 IMG_1399 IMG_1405 IMG_1432 IMG_1600 IMG_1720 IMG_1788 IMG_1828 IMG_1845 IMG_1920 IMG_2015 IMG_2029 IMG_2045

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *