ثبت نام

نشست خبری کنسرت گروه شیلر/با کریستوفر ون دیلن از نام گروه تا قطعه تهران-برلین + عکس

نشست خبری کنسرت شیلر (۹)
ب

نشست خبری کنسرت گروه شیلر/با کریستوفر ون دیلن از نام گروه تا قطعه تهران-برلین

پارس نوا: در نشست خبری که در ۱۲ اسفند در تالار وزارت کشور با حضور کریستوفر ون دیلین و تهیه کننده ی او مهدی کاشی یرگزار شد، آقای دیلن به سوال خبرنگاران پاسخ داد و پاره ای نوضیحات درباره ی برنامه های آینده ی خود داد.

کریستوفر ون دیلن اظهار کرد که ایران و فضای کشور برای او بسیار الهام بخش بوده و قبل از این، دو بار به ایران سفر کرده، بار نخست حدود ده سال پیش که به هدف توریستی بوده و بار دوم، سال پیش به منظور اجرای کنسرت. به گفته ی خودش، بار اول که به ایران آمده بود برایش غیر قابل باور بوده که در این جا به اجرا بپردازد و اکنون از این که در ایران کنسرت دارد بسیار خرسند است.

مهدی کاشی نیز خاطر نشان کرد که روند اخذ مجوز برای اجرا ها بسیار آسان تر شده و برخلاف گذشته فضایی پدید آمده که به موجب یک برگزار کننده ی کنسرت میتواند برنامه ی سال آینده خود را بداند و با تکیه به همین تغییر مثبت نوید کنسرت های بین المللی بیشتری را از گروه های کشور های دیگر در آینده داد.

وقتی از آقای دیلن سوال شد که چرا سبک او در فضای قدیمی و عامه پسند الکتریک مانده و قصد خلاقیت ندارد، پاسخ داد که دفعه ی پیش که در ایران اجرا داشت، حین اجرا به خوبی دقت کرد که مخاطب ایرانی جذب چه قطعاتی میشود و تضمیم گرفته که روی آن ها مانور دهد و همچنین گفت که هنر او تلفیقی از سلیقه ی شخصی و سلیقه ی مخاطب است.

از دیگر انتقاد هایی که به این گروه آلمانی میشود این است که استقبالی که از آن ها میشود و اشتیاقی که مخاطب ایرانی به آن ها دارد به خاطر این است که فضای رقابت بین المللی جدی وجئد ندارد و حضور آن ها به نحوی سو استفاده از فضای ایران میباشد.در پاسخ به این انتقاد ها آقای دیلن رقابت را امری خوب تلقی کرد گفت صرف نظر از فضای رقابت و دیگر حواشی به کار خود میپردازد و سعی میکند به دیگر حواشی اهمیت ندهد.

او همچنین درباره انتخاب اسم گروه که از نام ادیب آلمانی “فردریش شیلر” الهام گرفته شد توضیح داد که قبل از فعالیت تحت نام شیلر فعالیت های پراکنده ای با نام خود داشته اما هنگامی که پیشه اش پر رونق تر شد، وقتی قطعه ی موفق صذای ناقوس ها را میساخته، تاثیر فردریش شیلر را بر روحیه ی خود احساس کرده و با استناد به ضرب المثل معروف آلمانی مبنی بر این که “هر چیزی خوبی که اتفاقی پیش آید همان را انتخاب کن”، نام شیلر را انتخاب کرده.

هچنین اعلام شد که در روزهای ۱۳،۱۴ و ۱۵ اسفند ۹۶ در تالار وزارت کشور اجرا خواهند داشت و برای اولین بار قطعه تهران-برلین که از سال پیش در حال ساخت بوده و به تازگی کامل شده، اجرا خواهد شد.

گزارش متنی: پویا دولتی فرد

عکس از بهار کریمی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *