ثبت نام

«محسن چاوشی» با اجرای تیتراژ سریال «کیمیا» باری دیگر در صداوسیما حضور پیدا می کند

۸۵۷۸۶_۷۶۳
ب
85786_763
محسن چاوشی – سریال کیمیا

مــحسن چاوشی تیتراژ سریال بلند «کیمیا» را می خواند.

گــراموزیک : محسن چاوشی خواننده پاپ برای اولین‌بار تیتراژ مجموعه تلویزیونی ۱۱۰ قسمتی «کیمیا» به تهیه ­کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی جواد افشار و نویسنده­گی مسعود بهبهانی­نیا را می­خواند. چاوشی پیش از این آهنگسازی و خوانندگی فیلم­های «سنتوری» داریوش مهرجویی و «لامپ ۱۰۰» سعید آقاخانی را انجام داده و این اولین‌بار است که برای تیتراژ یک سریال تلویزیونی می­خواند.

جواد افشار با اعلام این خبر گفت: تصویربرداری بخش­های مربوط به لرستان سریال «کیمیا» با ضبط قسمت­های مربوط به سکانس تصادف شخصیت فرخ (با بازی حسن پورشیرازی) در لوکیشنی واقع در جاده­ای کوهستانی نزدیک به امام­زاده داود ادامه دارد.

وی افزود: تصویربرداری بخش اول و دوم این مجموعه که شامل ۸۵ قسمت می­شود تا اردیبهشت ۹۴ به پایان می­رسد و پیش تولید بخش سوم و پایانی «کیمیا» بدون وقفه آغاز می­شود.
افشار اضافه کرد: بخش سوم که شامل ۲۵ قسمت پایانی این سریال است نیازمند حضور بازیگران جدید و آماده­سازی لوکیشن­ها در خارج از کشور می­شود.
کارگردان سریال «مادرانه» یادآور شد: تصویربرداری حدود ۵۰ درصد از بخش سوم در بوداپست مجارستان انجام می­شود و تاکنون حضور رضا کیانیان، نیکی کریمی‌، مهراوه شریفی‌نیا و پوریا پورسرخ در قسمت­های مربوط به خارج از کشور قطعی شده است و چند بازیگر دیگر نیز به آن­ها اضافه خواهند شد.
افشار درباره زمان پخش سریال «کیمیا» که اولین سریال ۱۱۰ قسمتی تلویزیون به‌شمار می­رود، گفت: پخش این سریال از روز اول رمضان ساعت ۲۳:۱۰ دقیقه از شبکه ۲ آغاز می­شود و بعد از ماه رمضان نیز هرشب ادامه می­یابد و در مجموع ۵ ماه از این شبکه پخش خواهد شد. همچنین از اول مهرماه ساعت پخش این سریال به ساعت ۲۱:۳۰ تغییر می‌کند.

مسعود بهبهانی­ نیا درباره فیلمنامه این سریال و کاراکترهای آن به صبا گفت: با پایان بخش دوم «کیمیا» و با توجه به قصه، تعدادی از کاراکترها به خارج از کشور مهاجرت می­کنند. به همین دلیل شروع بخش سوم این سریال با قسمت­های مربوط به خارج از کشور خواهد بود و بعد از آن در ایران ادامه پیدا می­کند.
وی افزود: پیدا کردن لوکیشن برای بخش­های اول و دوم با توجه به دوره زمانی که قصه در آن روایت می­شد، کار دشواری بود ولی در بخش سوم که ۲۲ سال از دوره زمانی پایان بخش دوم و در زمان حال می­گذرد، انتخاب لوکیشن به مراتب ساده­تر می­شود.
بهبهانی­نیا با اشاره به بزرگ بودن پروژه ساخت «کیمیا» و وظایف نویسنده در چنین سریال­هایی، گفت: نویسنده در چنین پروژه­هایی باید همواره کنار گروه باشد تا هر تغییر و اصلاحی که نیاز باشد اعمال شود. به همین دلیل بعد از پایان نگارش فیلمنامه در کنار گروه حضور داشته­ام.
وی در پایان درباره تعداد بازیگرانی که در قصه حضور دارند، گفت: حدود ۶۰ بازیگر اصلی، صد و چهل بازیگر فرعی و بیش از ۱۵۰ بازیگر دیگر در این سریال حضور دارند که این موضوع خود نشانگر عظیم بودن این پروژه است.
قصه این سریال که مهراوه شریفی‌نیا در آن نقش کیمیا را بازی می‌کند، در فصل ابتدایی زندگی کیمیا را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد. در فصل دوم به زمان جنگ می‌پردازد و فصل سوم زندگی این زن در دوران معاصر را به‌نمایش می‌گذارد.

حسن پورشیرازی، مهدی پاکدل، مهدی سلطانی، رضا توکلی، سیدمهرداد ضیایی، حسن جوهرچی، بیوک میرزایی، کورش زارعی، سودابه بیضایی، آشا محرابی، میرطاهر مظلومی، شهین تسلیمی، سوگل طهماسبی، محمدعلی شادمان، حسین توشه، عاطفه رضوی، مالک سراج، حسن تسعیری، محمود مقامی، عطا عمرانی، نسرین نکیسا، فریبا طالبی، مهتاب ثروتی، علی منجزی، روح‌اله کمانی، نوید خداشناس، میرفرخ هاشمیان، هاجر سراج و علی افشار به همراه حامد بهداد، نیکی کریمی و رضا کیانیان بازیگران این سریال را تشکیل می­دهند.
دیگر عوامل اصلی «کیمیا» عبارتند از: نویسندگان مسعود بهبهانی‌نیا و زهرا پارسافر، سرپرست گروه کارگردانی فرید سجادی حسینی، مدیر برنامه‌ریزی امیر سلیمانی، دستیاران کارگردان داوود باقری و افشین عمرانی، مدیر تصویربرداری علیرضا رنجبران، مدیر صدابرداری فرشید احمد، مشاور و مدیر هنری محمدرضا شجاعی، طراحان صحنه و لباس بهزاد جعفری و محمدحسین کرمی، طراح گریم امیر اسکندری، آهنگساز آرمان موسی‌پور، مدیر تولید فرشید رئوفی، جلوه‌های ویژه میدانی محسن روزبهانی، تدوین خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا، صداگذار بابک شکیبا و امین شریفی، عکاس حسن هندی و روابط عمومی راضیه جباری.
سریال «کیمیا» در ۱۱۰ قسمت ۴۵ دقیقه­ای به سفارش گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دوم و با حمایت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تولید می‌شود.

منبع:روزنامه صبا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *