ثبت نام

مثل مجسمه, میزبان مخاطبین مهدی یراحی

IMG_2388
ب
IMG_2401
کنسرت تهران مهدی یراحی

مثل مجسمه, میزبان مخاطبین مهدی یراحی

گزارش متنی و تصویری از کنسرت «مهدی یراحی» در تهران

گراموزیک: نهم مرداد ماه سالن میلاد نمایشگاه بین المللی میزبان گروه مهدی یراحی و علاقه مندان ایشان بود .
در ابتدای گیت پوستر های مهدی یراحی با امضای ایشان به هر کدام از حضار داده میشد ، در سالن ، راس ساعت شروع کنسرت، خالی بودن تعدادی از صندلی تعجب برانگیز بود، کنسرتی که دو روز قبل از اجرا بلیت هایش به پایان رسیده بود.
شاید شور و شعف کمی در مردم نسبت به کنسرت ٢٢ اردیبهشت ٩٣ حس میشد و انتظار میرفت بعد. از ١ سال و اندی ، مردم تشنه تر و مشتاق تر به این کنسرت و خواننده باشند .

کنسرت با نیم ساعت تاخیر شروع شدو در این مدت زمان تاخیر کلیپ ها و تیزر هایی که یراحی خودش را در هر البومش موظف به ساختن و انتشارش کرده بود پخش شد  و رفته رفته تقریبا تمام صندلی ها پر شد.
ورود گروه مهدی یراحی با تشویق حضار شروع شد و نکته ی قابل توجه این گروه این بود که تصویر روی پیرهنشان نوع ِ سازی بود که مینواختند . و روی پیرهن مهدی یراحی نیز یک سنگ ( که نماد البوم مثل مجسمه بود ) جای داشت
فریاد عربی ، عربی مردم نشان دهنده ی این بود که بیشتر طرفداران مهدی ، آهنگ های عربی را بیشتر دوست دارند و نشان دهنده ی درخواست قطعات ریتمیک از سوی مردم بود .
مهدی یراحی با «باید میشناختیم همو» اغاز کرد ، در این بین سال درد ، انفرادی ، مثل مجسمه ، بهونه ،اخرین اسیر ،و دو اهنگ عربی که با نوازندگی بی نظیر ساز قانون خانم مینو قاسم پور همراه بود، تیتراژ ماه عسل ، و با شونه های تو پایان یافت .
میشد گفت مهدی یراحی در انتخاب اهنگ های خوانده شده باید دقت بیشتری به خرج میداد ، آهنگ امپراطور ، با ترانه و طرفداران زیادی که داشت میتوانست کنسرت را پر شور تر کند ، اما بدلیل کمبود وقت ، مهدی یراحی بی آهنگ اوج ِ آهنگ را اجرا کرد ، اهنگ اشتباه ، زمستون و دیگر کار های پر طرفدار یراحی جایشان بسیار خالی بود ، همچنین تحریر های زیادِ عربی و گاهی خروج از نت شاید شنونده را خسته میکرد  .
میتوان گفت مهدی یراحی با البوم دوم خود به اوج و معروفیت رسید و همچنین سپردن تیتراژ برنامه ی پر بیننده ای مثل ماه عسل به او ، وی را معروف تر کرد .
مهمانانی همچون ، گلاره عباسی ، ساره بیات ، ترانه مکرم ، محمد رضا غفاری ، محسن افشانی ، کوشان حدادی ، مهران عباسی ، شهاب رمضان ، ایمان قیاسی ، با صدای یراحی پذیرایی شدند ،
مهدی یراحی به یاد ِ مرحوم مرتضی پاشایی از مردم خواست  سی ثانیه به یادش دست بزنند .
چیزی که شایان ذکر است این است که مهدی یراحی تیم فوق العاده ای با رهبری نیما رمضان دارد ، تیمی که کاربلد است و تجربه دار. اما مهدی یراحی باید تجربه اش را در کنترل کنسرت و توانایی خود را در به شور و شعف آوردن مردم در اوقاتی که شنونده ی کارش هستند بالا ببرد .
مهدی یراحی امشب توانست شب ِ خوبی را برای طرفدارانش بسازد ، شبی که بعد از یک سال دوری از صحنه ی سالن میلاد ساخته شد ، هوش و ذکاوت تیم حرفه ای و بی نقض مهدی یراحی بود ، اما شاید اگر کمبود وقت و مدیریت زمان درست تری صورت می گرفت، کنسرت بی نقصی ارائه میشد .
اما در کل لبخند رضایت بعد از کنسرت روی لبان ِ طرفداران یراحی پاک نمیشد و به طرفدارانش ثابت شد که صدای مهدی یراحی نه تنها دستگاهی نیست بلکه بسیار خالص و رساست .
تهیه و تنظیم گزارش» مهـتاب خلیف پور

در ادامه از نگاه لنز «سید محمدحسین موسوی» به تماشای این کنسرت بنشینید.

منبع: اختصاصی گراموزیک

IMG_2372 IMG_2374 IMG_2382 IMG_2384 IMG_2385 IMG_2388 IMG_2393 IMG_2394 IMG_2400 IMG_2401 IMG_2402 IMG_2404 IMG_2407 IMG_2408 IMG_2410 IMG_2411 IMG_2412 IMG_2415 IMG_2417 IMG_2421

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *