ثبت نام

قطار اجراهای «کیهان کلهر» به ایستگاه اصفهان رسید

kalhor.esf95 (10)
ب

قطار اجراهای «کیهان کلهر» به ایستگاه اصفهان رسیدkalhor.esf95 (3)

گزارش متنی و تصویری از کنسرت «کیهان کلهر» در اصفهان

پارس نوا: «کیهان کلهر» نوازنده نام آشنای کشورمان، پس از سال ها انتظار، توانست در وطن خودش به اجرای برنامه بپردازد. در شامگاه هفتم خردادماه، قطار اجراهای این هنرمند به ایستگاه اصفهان رسید. تور برنامه های ایران این نوازنده کمانچه، بنا بود از شهر نیشابور آغاز شود که به دلایل نامعلومی این اجرا لغو گردید. کنسرت «پردگیان باغ سکوت» با همراهی نوید افقه(تمبک)، علی بهرامی فرد(سنتور) و هادی آذرپیرا(تار) پس از اجراهای موفق در شهرهای یزد، خرم آباد، تهران، شهرکرد و … در اصفهان هم برگزار گردید.

گروه ۴ نفره کنسرت پردگیان باغ سکوت، برای برگزاری ۲ شب اجرا به اصفهان آمدند. این برنامه در روزهای هفتم و هشتم خرداد ماه و هر شب در یک سانس در تالار رودکی این شهر برگزار گردید.

نوازندگان در میان تشویق فراوان تماشاگران روی صحنه آمدند و اوّلین قطعه، از ساخته های علی بهرامی فرد اجرا شد. در ادامه این اجرا قطعاتی با تکنوازی، دونوازی و همنوازی گروه اجرا گردید. در اواسط برنامه تصنیف «عیبت مه گین» که بر اساس یک ملودی کرمانجی است با صدای کلهر اجرا شد. این تصنیف پیش تر با تنظیمی متفاوت توسط خوانندگانی دیگر خوانده شده بود. در ادامه این تصنیف، «نوید افقه» با تکنوازی بی نظیر تمبکش، باعث شد سکوت ۱ ساعته تماشاگران بشکند و دقایقی را ایستاده به به تشویق بپردازند. در ادامه، گروه قطعاتی را نواخته و  قطعه «طرقه» به عنوان اثر پایانی از ساخته های کلهر که در گذشته با ساز «سه تار» نواخته بود و اینبار با ساز «کمانچه» نواخت، اجرا شد. پس از پایان برنامه، تماشاگران دقایقی را ایستاده و با اهدای دسته های گل به تشویق هنرمندان پرداختند.

گفتنی است این برنامه به همّت مؤسسه فرهنگی،هنری «نوای مهر سپاهان» و «آوا سازان ققنوس» برگزار گردید.

تهیه و تنظیم گزارش: فرشاد ماهرانی

در ادامه از نگاه لنز ‘عسل ربانی’ به تماشای این کنسرت بنشینید.

kalhor.esf95 (1) kalhor.esf95 (6) kalhor.esf95 (5) kalhor.esf95 (4) kalhor.esf95 (3) kalhor.esf95 (2) kalhor.esf95 (7) kalhor.esf95 (8) kalhor.esf95 (9) kalhor.esf95 (10) kalhor.esf95 (11)

منبع: اختصاصی پارس نوا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *