ثبت نام

عصر ستاره باران ، ارسباران

۱۰
ب

عصر ستاره باران ، ارسباران

پارس نوا: پنج شنبه ، ششم خرداد ٩۵ فرهنگ سرای ارسباران میزبان ِ کارگاه شعر خوانی عبدالجبار کاکایی بود .
برنامه با قرائت آیاتی از قرآن و سرود ملی شروع شد . در ابتدای برنامه گروه دف نوازی ، به سرپرستی وحید بخشی زاده ، و کمانچه آقای صدوقی و خوانندگی محسن حاجبی شروع شد ، قطعه ی اول با موسیقی همراه با ترانه بود ، و قطعه ی دوم فقط موسیقی زیبای تار و کمانچه و دف و هارمونی بی نظیر ساز ها ، گوش را نوازش میکرد .
جلسه با حضورو شعر خوانی عبدالجبار کاکایی ادامه پیدا کرد ، او موضوع حکمت را مسیر اصلی این جلسه دانست و حکمت را معادل اندیشه ی مهار شده دانست . او هم چنین اضافه کرد که غزل امروزه جایگیزن قصیده است ، و آرزو کرد که ای کاش جوانان امروز ما با آگاهی بتوانند شعر ایرانی را به جایگاه اصلی خود بر گردانند ، وی از سه شاعر به نام های حمید رضا شکارسری برای قالب شعر آزاد ، دکتر یاسمی برای قالب ترانه و غزل و فریبا یوسفی را برای شعر کلاسیک معرفی و دعوت کرد .
از بین شعر های نوشته شده ، کارشناسان محترم ، بهترین ها را انتخاب و آن ها را نقد کردند ، در بین نقد های آن ها میتوان به اهمیتِ جایگزینی کلمات ایرانی به جای کلمات بیگانه و جایگزینی امید به جای یأس میتوان اشاره کرد .
پدرام کشتکار آهنگساز معروف و خواننده ی جدید و خوش صدایی بنام علی چراغی نیز در این برنامه حضور داشتند که ترانه های این خواننده را کاکایی سروده بود ،او هم چنین ترانه ی دوم را به شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم تقدیم نمود
در بین مهمانان و حضار ، چهره های سینمایی هم دیده میشد ، بهروز خوش فطرت ، که دستی بر ادب و شعر خوانی داشت ، مهمانان را به غزلی از خود دعوت کرد ، مسعود فروتن کارگردان ِ نسل های قدیم و جدید که حضورش جلوی دوربین با برنامه ی رادیو هفت شروع و با یادگاری ادامه پیدا کرد ، از کتاب تازه اش به نام یک مرد ، یک شب که نشر ثالث منشر کرده سخن گفت ، همچنین عبدالستار کاکایی هم در جمع مهمانان بود .
از شاعران گرانقدر فاضل نظری ، روزبه ذکایی ، صابیر حاکا ، امیر قمیشی، که از حاضرینعلیرضا بدیع ، قاسم صرافان و همایون حسینیان مجلس را به شعرهای خود مزین کردند .

خبرنگار: مهتاب خلیف پور

عکاس: آرش صمدزاده

منبع: اختصاصی پارس نوا

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *