ثبت نام

«عالیم قاسم اف» در هیچ کجای جهان اینگونه استقبال نشد

IMG_7474-1 copy
ب

IMG_7474-1 copyتالار وحدت شب گذشته میزبان ستاره ی موسیقی مقامی شرق «عالیم قاسم اف» بود که در نهایت بی مهری مسئولین برگذار شد.

گراموزیک : شب گذشته و در آخرین سانس از اجرای ارکستر «سازهای بادی تهران» با خوانندگی «عالیم قاسم اف» مهمانان کنسرت پس از تحمل بیش از یک ساعت سرما در پشت در های بسته ی تالار وحدت و شنیدن اخبار ضد و نقیض اجرا و عدم اجرا بالاخره وارد سالن شدند .

وقتی جویای پاسخ شدیم به نتیجه ای نرسیدیم و فقط به این راضی شدیم که مشکل از جای دیگری است و ربطی به اجرا کنندگان نداشت.

در شروع اجرا مجری برنامه بالای سن آمد و پس از عذرخواهی گفت که از معاونت سازمان فرهنگ و ارشاد نامه ای دال بر لغو کنسرت به دستشان رسیده و تا این لحظه پس از پیگیری ها و تلاش های فراوان توانسته اند که مسئولین را برای اجرای کنسرت راضی کنند …

خلاصه هر چه که بود نه برازنده ی نام و نشان ایران به عنوان مجری کنسرت بود و نه استاد عالیم قاسم اف

IMG_7473-1در قسمت نخستین برنامه «عالیم قاسم اف» به همراهی نوازنده ی تار خود به تنهایی شروع به خواندن کرد و چنان تاثیر گذار بود که پس از دقایقی دیگر سرمای تا عمق استخوان رفته ی ما , فراموش شد و تالار وحدت به آرامش رسید.

اجرای گام های بالا با چنین مهارت و تسلط فقط وفقط از عالیم قاسم اف بر می آید و بس … در افیون صدای او غرق بودیم تا خبر رسید که عکاس ها اجازه ی عکس برداری ندارند و اماکن ارشاد با عکاس ها برخورد می کند و تازه در این لحظه از تمامی اتفاقات پرده برداری شد و مشخص شد کنسرت به شرط حذف «فرقانه قاسم اف» اجازه ی اجرا پیدا کرده است . حضور فرقانه قاسم اف در دو شب اول این کنسرت بنا به ممنوعیت حضور بانوان بر روی استیج کنسرت و اجرای موسیقی از سوی اماکن نیروی انتظامی با مشکل روبه رو شد و در آخرین شب این کنسرت به شرط حذف دختر خواننده ی نامدار آذربایجانی به روی صحنه رفته بود .

مطمئنا این استاد گرانقدر در هیچ کجای جهان با چنین مشکلی برخورد نداشته بود . بخش اول که به صورت بداهه اجرا شد به پایان رسید و با ورود ارکستر بخش دوم با یک قطعه ی بی کلام اجرا شد و پس از آن عالیم قاسمف به بالای سن آمد و چند قطعه از جمله ساری گلین ، کوچه لره سو سپمیشیم و … را برای حضار خواند.

IMG_7480-5 copy «سینا ذکایی» (سرپرست ارکستر بادی تهران) در انتهای برنامه پشت تریبون قرار گرفت و ضمن عذرخواهی از تمام حاضرین در سالن بابت اتفاقات ناخوشایند پیش‌آمده، تأسف و ناراحتی شدید خود و اعضای گروه را به حاضرین در سالن اعلام کرد و بابت مسائل بوجود آمده عذرخواهی کرد.

همچنین در انتهای برنامه به پاس احترام به حضور «فرقانه قاسم‌اف» در کنار صحنه، از این بانوی هنرمند خواست که روی صحنه بیاید و در این لحظه حاضرین در سالن به شدت به تشویق او پرداختند و «عالیم» و دخترش روی صحنه حاضر شدند و ضمن ابراز احساسات به جمعیت حاضر، با لبخندی معنی‌دار صحنه را ترک کردند.

تهیه و تنظیم گزارش : امیر ابراهیم زاده

قابل ذکر می باشد عکس های استفاده شده در این گزارش از نگاه لنز «علیرضا زندیه» ثبت شده ولی به دلیل ممنوعیت عکاسی از این برنامه تنها چند عکس از دقایق آغازین کنسرت ثبت شده که در طول گزارش در اختیار شما کاربران عزیز قرار گرفته است .

منبع : اختصاصی از پایگاه خبری تحلیلی گراموزیک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *