ثبت نام

شهرداد روحانی در جشنواره موسیقی بارانا

shahrdad roohani-parsnava (18)
ب

shahrdad roohani-parsnava (6)رقص بهار در یک شب تابستانی/گزارش کنسرت شهرداد روحانی
پارس نوا: «شب‌های موسیقی بارانا» در کاخ نیاوران هم‌چنان ادامه دارد و در ۲۶ مرداد ماه نوبت شهرداد روحانی بود تا برای حاضران به اجرای موسیقی بپردازد. روحانی یکی از سرشناس‌ترین و معتبرترین موزیسین‌های ایرانی در سطح دنیا است که در بسیاری از کشورها به عنوان رهبر‌ارکستر و نوازنده فعالیت کرده. روحانی که در خانواده و فضایی آمیخته به موسیقی رشد کرده، از همان‌جوانی با کارهایش مورد توجه قرار گرفت. ساختن قطعه‌ای چون «برفراز آسمان‌ها» آن هم در هجده سالگی می‌توانست یک نقطه اوج باشد، اما روحانی ترجیح داد که به جای موسیقی پاپ فعالیت خود را در حوزه‌ی کلاسیک و در سطحی دیگر دنبال کند.
خیلی از مردم شهرداد روحانی را به واسطه‌ی حضورش در کنسرت آکروپولیس یانی شناختند و فیلم کنسرت در سال‌های ابتدایی دهه‌ی هفتاد بر روی نوارهای وی‌اچ‌اس دست به دست می‌چرخید. بعد از آن نه برای علاقه‌مندان حرفه‌ای موسیقی، برای عموم مردم روحانی به یک آیکان بین‌المللی در عرصه‌ی موسیقی تبدیل شد. در طی دو دهه گذشته تمام اجراهای روحانی در با استقبال فراوانی مواجه شده و با انتخاب او به‌عنوان رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران، پس از این نیز بیشتر شاهد حضور و فعالیت او در موسیقی داخل کشور خواهیم بود.
شب گذشته روحانی به همراهی ارکستری که تشکیل شده بود از نازلی بخشایش (هارپ)،آرش اسلامی (سازهای ضربی)، صابر جعفری ( سازهای ضربی)، امیر باورچی و آوا شادمانی ( ویولن)، محمد حسین غریبی (ویلونسل)، دانیال جورابچی (آلتو)و هادی اسماعیلی (کنترباس) به اجرای آثار خود پرداخت.
بیشتر قطعات انتخاب شده، آثار معروف روحانی بودند که دلیل فضای آرام و دلنشین حسابی شناخته و شنیده شده هستند و اجرا نیز همان‌طوری که انتظار می‌رفت در سطح بالا و کاملا تاثیرگذار بود. در قسمت اول کنسرت قطعات سرزمین مادر، پروانه، مادر، میدان آزادی، قصه‌ی باران، بادبادک، مهتاب و لحظات شیرین اجرا و نیازی نیست که بگوییم حاضران چقدر به وجد آمدند. بعد از استراحتی کوتاه و در بخش دوم هم قطعات عذرا، صدایی در شب، رقص بهار، برفراز آسمان‌ها، ابدیت، زیبایی عشق، و اصفهان اجرا شد. رقص بهار و بر فراز آسمان‌ها هم نقطه اوج این کنسرت بودند که با بیشترین تشویق و استقبال همراه شدند.

تهیه و تنظیم گزارش: پاشا ولایی

عکس ها آرش صمدزاده

منبع: اختصاصی پارس نوا

shahrdad roohani-parsnava (1) shahrdad roohani-parsnava (2) shahrdad roohani-parsnava (3) shahrdad roohani-parsnava (4) shahrdad roohani-parsnava (5) shahrdad roohani-parsnava (6) shahrdad roohani-parsnava (7) shahrdad roohani-parsnava (8) shahrdad roohani-parsnava (9) shahrdad roohani-parsnava (10) shahrdad roohani-parsnava (11) shahrdad roohani-parsnava (12) shahrdad roohani-parsnava (13) shahrdad roohani-parsnava (14) shahrdad roohani-parsnava (15) shahrdad roohani-parsnava (16) shahrdad roohani-parsnava (17) shahrdad roohani-parsnava (18) shahrdad roohani-parsnava (19) shahrdad roohani-parsnava (20) shahrdad roohani-parsnava (21)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *