ثبت نام

شب بهشتی دنگ شو در رشت

۳
ب
26
گروه دنگ شو در رشت

گزارش متنی و تصویری از کنسرت «دنگ شو» در رشت
گراموزیک-هانیه علافیان: گروه پر طرفدار دنگ شو خالق آلبوم های «اتاق گوشواره» و «شیراز چهل ساله» برای اولین بار در ایران در ماه بهشت و به گفته ی دنگ شوئی ها در شهر بهشت به روی صحنه رفت .
پیش از شروع اجرا شاهد ساعت ها انتظار هواداران برای ورود به سالن بودیم .ازدحام جمعیت در محوطه ی سالن کنسرت خبر از شبی استثنایی برای دنگ شوئی ها می داد .رفته رفته مردم حاضر در محوطه به داخل سالن محل اجرا هدایت شدند .

به محض مستقر شدن هواداران اعضای گروه به روی صحنه آمدند و اجرا با قطعه ی محبوب ” لالایی ارواح ” آغاز شد
پس از این اجرا, طاها پارسا و شجاع نوری, رو به جمعیت با خواندن دکلمه ای کوتاه به مردم خوش آمد گفتند : ساعت باش ؛ برسان خود را به رشت ، به قراری که گذشت و بمان … خوشحالیم که در ماه بهشت در شهری هستیم که بیشترین شباهت را به این ماه دارد .از در کنار شما بودن خوشحالیم ،چرا که بهشت همان جایی ست که در آن لذت می بری امّا سیر نمی شوی .
پس از صحبت های وی قطعات ” چه خواهد بودن ” ؛ ” یار بیگانه ” ؛ ” حلوا ” و ” گرم بخند ” اجرا شد و نوازندگان نی و ویلن سل برای ادامه ی اجرا به روی صحنه آمدند .
قطعات ” رد شو ” ، ” یواش یواش ” و ” ای درد ای یاد یار ” اجرا شد ، در ادامه اجرای قطعات ” آخر قصه ” ( تیتراژ مجموعه ی تلویزیونی پژمان ) و ” آتش و باد ” ( تیتراژ مجموعه ی تلویزیونی دزد و پلیس ) با استقبال گرم هواداران رو به رو شد .
در بین اجرای قطعه های موسیقی تک نوازی های خیره کننده ی اعضای گروه که نشانگر سابقه و چیره دستی دنگ شوئی ها بود و همچنین شوخی های نوازندگان با هواداران باعث شکل گرفتن فضایی صمیمی و بی سابقه در سالن شد .
کنسرت با اجرای قطعات ” ماهی ها ” و ” عشق آمد ” ادامه پیدا کرد و در این بین ” صبا صمیمی ” نوازنده ی تنبک طاها پارسا را به عنوان برادر بزرگتر گروه به لحاظ اخلاق معرفی کرد ، پس از آن قطعه ی “دلبند” و به عنوان آخرین آهنگ ترانه ی  ” دنگ شو ” اجرا شد .
تقریبا اعضای گروه در حال ترک صحنه بودند که طاها پارسا به جایگاه خود بازگشت و گفت که گروه قصد اجرای یک قطعه ی درخواستی را هم دارد ؛ گروه به روی صحنه بازگشت و قطعه ی ” شهر دور ” ( تیتراژ مجموعه ی تلویزیونی شمعدونی ) به زیبایی هر چه تمام تر اجرا  و شب بیاد ماندنی و بارانی دنگ شو با اتمام این قطعه به پایان رسید .
وحید آتانی ( خواننده ) ؛ طاها پارسا شجاع نوری ( خواننده و نوازنده ی ساکسیفون ) ؛  خشایار روانگر ( درامز ) ؛ سام مظاهری ( گیتار بیس )؛ رضا شایا شجاع نوری ( پیانو )؛اسحاق چگینی ( نی ) ؛ صبا صمیمی ( سازهای کوبه ای ) و  ماکان خوی نژاد ( ویلن سل ) اعضای گروه موسیقی ” دنگ شو ” را تشکیل می دادند.
در ادامه از نگاه لنز «هانیه علافیان» به تماشای این کنسرت بنشینید.
منبع: اختصاصی گراموزیک
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *