ثبت نام

سالار عقیلی از جشنواره موسیقی فجر حذف شد

_MG_1458
ب

_MG_1458سالار عقیلی از جشنواره موسیقی فجر حذف شد

پــارس نـوا: نشست رسانه‌ای مدیران سامانه‌های فروش بلیت جشنواره موسیقی فجر روز دوشنبه در سالن کنفرانس معاونت هنری وزارت ارشاد برگزار شد.

حمیدرضا نوربخش مدیر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در این نشست با اشاره به اینکه تمام بخش‌های جشنواره دارای کمیته‌های مختلف است، گفت: کمیته نظارت وظیفه دارد با هماهنگی با مراجع ذیصلاح نسبت به صدور مجوزها اقدام کند.

نوربخش ادامه داد: بعد از مطرح شدن بحث آقای سالار عقیلی در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای، این مسئله در دستور کار کمیته نظارت قرار گرفت و در نهایت به نتیجه رسیدیم که حضور ایشان در جشنواره منتفی شود.

پیش از این اعلام شده بود گروه موسیقی وزیری به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی سالار عقیلی ۲۳ بهمن‌ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. گروه وزیری در جشنواره موسیقی فجر حضور خواهد داشت، اما جایگزین عقیلی هنوز مشخص نیست.

توضیح نوربخش درباره فروش بلیت‌های جشنواره

نوربخش در ادامه درباره مسئله بلیت‌فروشی جشنواره موسیقی فجر گفت: سعی ما بر این بود که از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود. از همه فعالان این حوزه دعوت کردیم و در چند نوبت جلسه‌هایی برگزار کردیم که این دوستان هم پیشنهاد‌هایشان را ارائه کردند و تصمیم بر این شد که سه سامانه ۸۴۲۰۰، می‌رسی و تیوال بلیت‌فروشی این دوره را انجام دهند. من با انحصار به شرط دلیل مخالفتی نداشتم، اما ما باید دلیل موجه در قبال انحصار می‌داشتیم. در نهایت جمع‌بندی ما بر این شد که تمام کسانی که می‌توانند کمک کنند در جشنواره حضور داشته باشند.

مدیر جشنواره موسیقی فجر ادامه داد: سایت‌های بلیت‌فروشی هر کدام آورده‌هایی برای جشنواره داشتند و کسانی هم که نیستند خودشان خواستند که نباشند. سامانه ایران کنسرت هم مانند بقیه سامانه‌ها برای ارائه پیشنهاد دعوت شد، اما مایل نبودند تا در کنار سایت‌های دیگر قرار بگیرند و می‌خواستند بلیت‌فروشی به صورت انحصاری انجام شود. انحصار باید به دلیلی موجه باشد تا ما هم بتوانیم افکار عمومی را دراین‌باره توجیه کنیم. ما وقتی فهمیدیم نمی‌توانیم برای انحصار دلیل بیاوریم چطور می‌توانستیم افکار عمومی را دراین‌باره توجیه کنیم. ما سعی کردیم بیشترین بار بلیت‌فروشی را در سایت ۸۴۲۰۰ قرار دهیم به دلیل اینکه سابقه طولانی‌تر و امکانات گسترده‌تری را ارائه می‌دهد.

نیکونیا نماینده سایت بلیت‌فروشی ۸۴۲۰۰ نیز در ادامه نشست گفت: همه سامانه‌های بلیت‌فروشی که در جشنواره حضور دارند قصد رقابت با یکدیگر را ندارند و برای هر چه بهتر به سرانجام رسیدن کار با یکدیگر مشارکت می‌کنند. از امروز قرار است به همین مناسبت ارائه خدمات انجام شود و ما در اصل حتی همدیگر را تبلیغ و معرفی می‌کنیم. به عنوان نمونه سایت تیوال می‌خواهد برای همه اجراها کار مدیا انجام دهد و این کار فقط مربوط به اجراهایی که تیوال به فروش خواهد رساند نیست و همه اجراها را شامل می‌شود.

کاوه گرائیلی نماینده مؤسسه بارانا نیز در این نشست گفت: ورود سامانه می‌رسی به بحث بلیت‌فروشی جشنواره در قالب خدمات گسترده‌ای بوده که موسسه بارانا به جشنواره موسیقی فجر ارائه می‌داده است. مؤسسه بارانا از مدت‌ها در کنار موسیقی فجر قرار دارد و این مجموعه با سرمایه‌گذاری شرکت کار و اندیشه راه‌اندازی شده است. کار و اندیشه سال‌هاست فعالیت‌های فرهنگی را انجام داده و حتی بخشی را تحت عنوان مسئولیت اجتماعی را تعریف کرده است. انگیزه حضور شرکت کار و اندیشه صرفاً فرهنگی بوده و هیچ چشم‌انداز اقتصادی مطرح نبوده است. با همین تفکر شرکت بارانا به طور مستقل وارد عمل شده و یکی از حوزه‌های فعالیت ما جشنواره موسیقی فجر بوده است.

وی افزود: سیاست ما بر این قاعده است که با امکانات تبلیغاتی خود در جهت شناسایی افراد و هنرمندان شرکت‌کننده در بخش بین‌الملل جشنواره و فروش بلیت برنامه‌ها گام برداریم و امیدواریم بتوانیم در این راه موفق باشیم.

شفیعی نماینده شبکه مجازی فرهنگی تیوال نیز در پایان این نشست خبری گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته شده، پیرو فعالیت‌هایی که ما در طول سال در حوزه موسیقی و تئا‌تر داشتیم، تصمیم گرفتیم تا در این دوره از جشنواره با ارائه طرح‌ها و ایده‌های خود، حضور فعالی داشته باشیم و بتوانیم در کنار دو سامانه دیگر نسبت به فروش اینترنتی بلیت‌های جشنواره اقدام کنیم.

سی و یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر از ۲۱ بهمن تا اول اسفندماه در شش سالن موسیقی شهر تهران برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *