ثبت نام

رونمایی از «سیامک عباسی» در اولین کنسرت این خواننده / گزارش متنی و تصویری

simak-parsnava-25
ب

رونمایی از «سیامک عباسی» در اولین کنسرت این خواننده / گزارش متنی و تصویریsimak-parsnava-25

پارس نوا: کمتر خواننده‌ای مانند سیامک عباسی می‌تواند نزدیک به ۷ سال فعالیت داشته باشد، موسیقی‌اش شنیده شود، کارهای با کیفیت و محبوبی را ارایه دهد و چندین اثرش هیت شود ولی چهره‌ی خودش را نشان ندهد.

از محبوب‌ترین کارهای سیامک عباسی می‌توان به «خوشبختیت آرزومه‌» و «شهر بارونی» اشاره کرد. مهمترین اتفاق در مورد سیامک عباسی دیده نشدن چهره‌‌اش در تمامی هفت سال فعالیت او بود و به همین علت روز به روز طرفدارانش بیشتر کنجکاو می‌شدند که بتوانند چهره‌ی خواننده‌ی محبوب خود را ببینند و اصلا برای همه سوال شده بود که این خواننده چرا چنین ‌‌‌کاری کرده؟

کنسرت سیامک عباسی و انتشار اولین آلبوم رسمی او خبر مهمی بود و خیلی از طرفداران و علاقه‌مندان موسیقی را شوکه کرد. بالاخره بعد از هفت سال چهره‌ی این خواننده‌‌‌ی مرموز را می‌شد در شب کنسرت دید. اگرچه در فضای مجازی شایعه شده بود که عباسی در کنسرت هم چهره‌ی خود را نشان نخواهد داد. به همین دلیل این کنسرت بیش از یک رویداد موسیقی حکم یک داستان معمایی را پیدا کرده بود!

۲۹ شهریور در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی، در سانس اول همه‌ی تماشاگران زودتر از موعد روی صندلی‌های خود نشسته بودند. اتفاقی که در کنسرت‌های داخلی به ندرت پیش می‌آید. پس از دقایقی گروه بر روی صحنه حاضر شدند و شروع کردند به اجرای قطعه «فرشته‌ی پاک» و تا زمانی که نوبت به خواننده رسید همچنان خبری از سیامک عباسی نبود. وقتی عباسی مشغول خواندن بود، به قدری شور و هیجان در مردم بالا گرفت که همگی ایستاده در حال رصد کردن صحنه‌ی پر از دود مصنوعی شدند. و بعد از هفت سال سیامک عباسی برای اولین بار رویت شد و مردم خواننده‌ی محبوبشان را حسابی تشویق کردند.

در این اجرا سیامک عباسی تقریبا تمامی قطعاتش محبوب و خاطره‌انگیز را، که قبل از آلبوم منتشر شده بود، اجرا کرد. مانند «فرشته‌ی پاک»، «وقتی دلت شکست»، «تو که نیستی» ، «جوون تر که بودیم» ، «شهر بارونی» ، «عشق عمیق» ، «من راهی‌ام» ، «رویایی» ، «خوشبختیت آرزومه» اجرا کرد. «تن سپرده به باد»، «من انتخاب شدم»، «خوبه حال من»، «سقوط»، «دچار» و «فلسفه‌های پوچ» از قطعات جدید انتخاب شده برای این کنسرت بودند.

اولین کنسرت عباسی احتمالا تا مدت‌ها خاطره‌انگیزترین اجرای او هم باقی خواهد ماند. نه فقط به دلیل اولین حضور رسمی‌اش در انظار عمومی. چرا که در اجراهای بعدی او بعید است که نوبت به قطعات محبوب و قدیمی‌اش برسد. البته اجرای مسلط و حرفه‌ای او را هم نمی‌توان نادیده گرفت. در سال‌های اخیر بارها دیده شده که خواننده‌ها در اولین اجراهای خود با استرس زیادی بر روی صحنه ظاهر می‌شوند و حتی کار به فراموش کردن متن شعر و فالش خواندن هم می‌رسد. اما تساط عباسی در اولین اجرا جای غافلگیری داشت.

اجرایی که حضور نوازندگان با تجربه و کارکشته‌ای مانند آرین کشیشی ( گیتار بیس )، بابک صفرنژاد ( هارمونیکا ) و امیر عظیمی (رهبر ارکستر ، ویولن، پیانو ) در کیفیت آن بی‌تاثیر نبوده است.

برای مثال در اجرای قطعه «سقوط»، که یکی از کارهای جدید و پر از شور و هیجان عباسی، بابک صفرنژاد هنر و توانایی خود را به نمایش گذاشت و سالن را با اجرایی حرفه‌ای به وجد آورد. از دیگر لحظات جالب دیشب، اجرای بخش کوتاهی از قطعه «عشق دور» به درخواست مکرر حاضران بود و در پایان هم «خوشبختیت آرزومه» با تنظیمی متفاوت از نسخه اصلی اجرا شد.

کنسرت سیامک عباسی یکی از پر‌هیجان‌ترین اجراهای اخیر بود. طوری که در ابتدای «خوشبختیت آرزومه» تشویق وحشتناک هوادارها اجازه نمی‌دادن که صدای خوانند و موسیقی به گوش برسد. در این کنسرت همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد مهمانان سرشناس کم نبودند. می‌توان به محمد علی بهمنی، کامران تفتی، مهراوه شریفی‌نیا، امیرعباس گلاب، رضا تاجبخش، رستاک حلاج، امین قباد، حسین غیاثی و آرش پاکزاد اشاره کرد. هم‌چنین سیامک عباسی همکاری با امیرعباس گلاب در یک قطعه و انتشار آن در روز‌های آینده خبر داد.

تهیه و تنظیم گزارش: پاشا ولایی

در ادامه از نگاه لنز ‘مرتضی محمدی’ به تماشای این کنسرت بنشینید.

منبع: اختصاصی پارس نوا

telegram5

simak-parsnava-1 simak-parsnava-2 simak-parsnava-3 simak-parsnava-4 simak-parsnava-5 simak-parsnava-6 simak-parsnava-7 simak-parsnava-8 simak-parsnava-9 simak-parsnava-10 simak-parsnava-11 simak-parsnava-12 simak-parsnava-13 simak-parsnava-14 simak-parsnava-15 simak-parsnava-16 simak-parsnava-17 simak-parsnava-18 simak-parsnava-19 simak-parsnava-20 simak-parsnava-21 simak-parsnava-22 simak-parsnava-23 simak-parsnava-24 simak-parsnava-25 simak-parsnava-26 simak-parsnava-27 simak-parsnava-28 simak-parsnava-29 simak-parsnava-30 simak-parsnava-31 simak-parsnava-32 simak-parsnava-33 simak-parsnava-34 simak-parsnava-35 simak-parsnava-36 simak-parsnava-37 simak-parsnava-38 simak-parsnava-39 simak-parsnava-40 simak-parsnava-41 simak-parsnava-42

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *