ثبت نام

رسیتال پیانو فریدون ناصحی در تالار وحدت

۷۷۸۱۶_۶۳۶۱۰۴۹۲۹۵۸۹۰۷۸۰۳۹_m
ب

رسیتال پیانو فریدون ناصحی در تالار وحدت

پارس نوا: فریدون ناصحی گفت متأسفانه امروز آموزشگاه‌های موسیقی بسیار زیاد شده‌اند، در حالی که این آموزشگاه‌ها کیفیت مطلوب را ندارند.

رسیتال پیانو فریدون ناصحی نوازنده و آهنگساز روز ۸ مهرماه ساعت ۲۱ در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

ناصحی روز دوشنبه در یک نشست خبری در توضیح این رسیتال گفت: در این شب به اجرای قطعاتی از موتزارت، شوبرت، شوپن، لیست، مفیستو والس و راخمانینف خواهم پرداخت. مدت زمان کوتاهی است که کنسرت نگذاشتم و در تمام این مدت مشغول تمرین بودم. البته این میان آنچنان هم کم‌کار نبوده و با آموزش به هنرجو‌یانم وقتم را می‌گذراندم.

وی افزود: برای انتشار آلبوم فکری نکرده‌ام چون معتقدم است برخی از آلبوم‌هایی که امروز در بازار موجود هستند از کیفیت لازم و درست برخوردار نیستند. این افراد فقط به فکر سود شخصی و ظاهرسازی آثار با استفاده از رنگ و لعاب است.

او ادامه داد: این افراد حتی در کنسرت‌هایشان نیز موفق نیستند و خیلی از کسانی که به کنسرت‌های این نوازنده‌ها می‌روند دائماً گلایه می‌کنند که کنسرت‌هایشان به شدت بی‌کیفیت بوده و آن‌طور که باید تسلط در اجرا نداشتند. تنها علت این مسئله‌‌ همان راحت‌طلبی و تمرین نکردن است که پیش‌تر گفتم، وقتی یک نوازنده تمام وقتش به تمرین روزانه ختم نشده و تنها دنبال تدریس به هنرجو باشد مسلماً به این حال و روز دچار می‌شود.

ناصحی همچنین گفت: روزی به خانه هنرمندی که مرحوم شده رفتم و از نوه‌شان خواست برای من گیتار بنوازد. خیلی جالب است که حتی طرز صحیح گرفتن گیتار را بلد نبود! بعد از اجرا از والدینش پرسیدم چند جلسه کلاس رفته و یا اصلاً کلاس رفته است؟ آن‌ها در پاسخ گفتند مداوم این اتفاق می‌افتد! این نشان از کیفیت پایین آموزشگاه‌های موسیقی دارد.

این هنرمند ادامه داد: متأسفانه امروز آموزشگاه‌های موسیقی بسیار زیاد شده‌اند، در حالی که کیفیت مطلوب را ندارند. با هزینه‌هایی پایینی که شنیده می‌شود از هنرجویان دریافت می‌کنند مشخص است که موسیقی به شکل صحیح و دلسوزانه تدریس نمی‌شود. این مسئله از آن آموزگار نشات نمی‌گیرد و جنبه دیگری دارد که مطرح کردن آن شاید صحیح نباشد.

منبع:هنرآنلاین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *