ثبت نام

در کنفرانس خبری آلبوم «مدار بی قراری» عنوان شد : هدفمان این بوده تا مخاطب آلبوم را پیوسته گوش بدهد

IMG_6156
ب
IMG_6283
بابک جهانبخش

گزارش متنی و تصویری «گراموزیک» از آلبوم «مدار بی قراری» بابک جهانبخش

گراموزیک : سالن ویژه ی (VIP) برج میلاد صبح امروز , ۱۹ آذرماه میزبان نشست خبری آلبوم «مدار بی قراری» بابک جهانبخش بوده ، بابک جهانبخش به همراه رضا تاجبخش ، محمد رضا خانزاده ، محسن شیرالی ، بابک ریاحی پور و تمامی اعضای گروه خود پاسخگو سوالات خبرنگاران رسانه ها و مطبوعات بودند و محمدرضا خانزاده پس از مقدمه ای از خبرنگاران خواست تا سوالات ، انتقادات و پیشنهادات خود را بیان کنند.
تکرار ، تکرار ، تکرار 
در ابتدایی ترین سوالات وارد شده در این کنفرانس خبری انتقاداتی به رو به تکرار رفتن ملودی های ساخته شده توسط جهانبخش بوده بطوریکه آلبوم «مدار بی قراری» ، «اکسیژن» و دیگر آلبوم ها و یا حتی تک آهنگ های جهانبخش متهم به تکرار شده بودند ، بابک جهانبخش خبرنگاران را توجیه میکند که این سبک ، این ریتم ، و این استایل مخصوص به بابک جهانبخش است و امضای این سبک از موسیقی برای خودش است و به این موضوع که تا به حال از موسیقی تقلید نکرده و سبک مخصوص به خودش دارد افتخار میکند . در این بین بحثی در رابطه با نزدیکی موسیقی بابک جهانبخش با موسیقی ترکیه ای استابولی مطرح شد ، که بابک جهانبخش اظهار میکند که این موسیقی علاقه ش است ولی از آن تقلید نمیکند.
عام پسند یا حداکثر پسند ؟! 
جهانبخش در ادامه در رابطه با این موضوع که موسیقی پاپ امروز جامعه ی موسیقی ایران بیشتر از -عام- پسندی باید منتقدپسند و یا حتی ماندگاری بیشتری از لحاظ نوازندگان و موسیقایی داشته باشد اینگونه اظهار داشت که ار بهترین نوازندگان استفاده کرده است و بهترین تیم را برای موسیقی اش برگزیده تا این موسیقی جاودانگی بیشتری داشته باشد. او اضافه میکند که به مخاطب توجه میکند و مهم ترین اصل برایش مخاطب است ، او اظهار تعجب میکند که چطور ممکن است مخاطب من از موسیقی من خوشش نیاید و این همه طرفدار داشته باشد و سالن های کنسرت پر از مخاطب باشد .
چرا فقط «محسن شیرالی»؟
جهانبخش در پاسخ به این سوال که چرا تمامی قطعات البوم مدار بی قراری توسط «محسن شیرالی» سروده شده است توضیح داد:  در داخل ایران سه یا چهار ترانه سرای خوب بیشتر نمیشناسد ، او میگوید که هم به خاطر واژگان مناسب و هم به خاطر سبک زیبای محسن شیرالی هم چنین به خاطر یک دست بودن مجموعه این شاعر را برای سرودن این شعر ها انتخاب کرده ، هم چنین درباره ی ترانه سرایی مجموعه چنین نظر دارد که استفاده از کلماتی که سطح مطالعه و سواد شنونده را می طلبد مسلما سطح البوم را بالاخواهد برد .
IMG_5881هدفمان این بوده تا مخاطب آلبوم را پیوسته گوش بدهد
جهانبخش در ادامه در ادامه در رابطه با چینش قطعات در این آلبوم اظهار داشت : اینکه شنونده بعد از یک اهنگ ارام اهنگ ارام دیگری بشنود روی حس وی تاثیر میگذارد. هدفمان در این البوم این بوده که مخاطب البوم را پیوسته گوش بدهد و در هر قطعه همان ادم قطعه ی قبل را تصور کند نه یک شخصیت دیگر .
جهانبخش خواننده ای پرکار محسوب میشود از این جهت که هر سال البومی تازه برای عرضه دارد ، خود او این قضیه را علاقه و احترام به مخاطب همچنین معتاد بودن به اینکار میداند ،جهانبخش مدتی استراحت خواهد کرد و به قول خودش تجربه نشان داده ماندگاری یک اثر قطعا گذشت زمان را می طلبد . او اضافه میکند که حتی بعد از البوم «من و بارون» احتیاجی به البوم دیگری نبود چون قطعات دوست داشتنی مردم در کنسرت ها بیش از حد معمول خواننده های دیگر است .
رضا خانزاده شایعات مبنی بر برگزار نشدن کنسرت را تکذیب میکند ، وی اضافه میکند که درخواست های مجوز در حال برسی ست و بعد از ماه صفر در شهر هایی مثل تهران ، اهواز ، ماهشهر ، رشت ، ساری ، بندر عباس و .. برنامه ی قطعی کنسرت خواهد داشت .
به یقین بابک حهانبخش با لبخند زیبایش  و حوصله ی ستودنی اش و تیم اکسیر نوین با خوشرویی و نوازندگان حرفه ای با نقدپذیری شان توانسته بودند فضایی ارام و آزادانه ای را برای اظهار نظر خبرنگاران فراهم کنند .
تهیه و تنظیم گزارش : مهتاب خلیفپور
در ادامه به تماشای این نشست از نگاه لنز «مرتضی محمدی» بنشینید .
 IMG_5881
IMG_6453 IMG_6451 IMG_6434 IMG_6351 IMG_6371 IMG_6408 IMG_6283 IMG_6248 IMG_6245 IMG_6239 IMG_6240 IMG_6243 IMG_6197 IMG_6156 IMG_6106 IMG_5990 IMG_6015 IMG_6086 IMG_5909 IMG_5936 IMG_5969 IMG_5835 IMG_5824 IMG_5816

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *