ثبت نام

در شب همنوازی پیانو و آواز و خاطره بازی از جنس «به همان سادگی»

۱
ب
1
کنسرت به همان سادگی

در شب همنوازی پیانو و آواز و خاطره بازی از جنس «به همان سادگی»

گراموزیک: موسیقی ملی ایران همواره یاد آور بخش بزرگی از خاطرات هر ایرانی ست. آثاری همچون تو ای پری کجایی، الهه ناز، رسوا شد دلم، تو بخوان، دیدی ای مه و بسیاری آثار دیگر که هر کدامشان نماینده ی دوره ای ست که به زعم بسیاری از صاحب نظران عصر تکرار نشدنی موسیقی ایران است.
عصری که اساتیدی چون روح ا… خالقی، پرویز یاحقی، همایون خرم، علی تجویدی، غلامحسین بنان، رهی معیری، معینی کرمانشاهی و … بر سریر سپهرش تکیه زده اند.
شب گذشته گروه بی حصار متشکل از مسعود یکتا( آواز)، نگین سریر و مزدا انصاری( پیانو ) به اجرا و بازخوانی آثاری از این دوره ی شکوهمند موسیقی ایران پرداختند.
در بخش نخست قطعات : تو بخوان، رسوا شد دلم، دیدی ای مه،کجا رفته ای، عاشقم من، به کنارم بنشین، تو را دیده ام و … ساخته بزرگان موسیقی اجرا شد .نوازندگی بخش نخست بر عهده ی مزدا انصاری بود. از برجسته ترین آثار او می توان به تنظیم آلبوم آه باران استاد محمدرضا شجریان و شب جدایی همایون شجریان اشاره کرد.
آثار یک به یک توسط مزدا انصاری و مسعود یکتا اجرا شد . عدم تسلط یکتا بر شعر یکی از نکات منفی این کنسرت بود و دیگر آنکه هر چند تلاش یکتا برای اجرای هر چه بهتر آثار ستودنی بود اما صدای او نتوانست از عهده ی انتظارات ما بر آید و من به شخصه به حرمت یک عمر خاطره ی این ترانه ها نمی توانم آن را نادیده بگیرم.
در بخش بعد گروه به اجرای آثار استاد انوشیروان روحانی در شب میلاد ایشان نمودند .
قطعاتی چون : گل سنگم ، گل حسرت ، فریاد ، بی من مرو ، سرود ایران و…
نوازنده ی این بخش نگین سریر فرزند خلف استاد محمد سریر بود .آثار یک به یک به زیبایی نواخته می شدند و مسعود یکتا این بار اما با تسلط بیشتر به خوانش آنها پرداخت و مورد تشویق حضار قرار گرفت .
از مهمان های این شب خاطره بازی تالار وحدت اساتیدی چون محمد سریر، جواد لشگری و محمد علی شیرازی بودند .
در آخر نیز دو اثر از ساخته های محمد سریر و زنده یاد محمدنوری اجرا شد و با طنین ای ایران ایران مسعود یکتا کنسرت به پایان رسید.

تهیه و تنظیم گزارش: امیر ابراهیم زاده

در ادامه از نگاه لنز «آرش صمدزاده» به تماشای این کنسرت بنشینید.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی گراموزیک

1 2 3 4 5 6 7 8 10 11 12

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *