ثبت نام

در اولین روز مرداد ماه مهدی جهانی در تهران به روی صحنه رفت/گزارش تصویری

d12a705d-5e6a-46de-8190-0e54d6a11262
ب

 

کنسرت مهدی جهانی هنرمند محبوب و پرطرفدار موسیقی کشورمان در اولین شب از پنجمین ماه سال ۱۳۹۸ در سالن همایش های برج میلاد در حالی برگزار شد که جهانی پیش از این در تاریخ ۲۸ خرداد ماه نیز به دیدار هواداران خود در تهران رفته بود.هماننده کنسرت های پیشین این خواننده از این کنسرت نیز استقبال قابل توجه ای به عمل آمده بود و صف های طویل تشکیل شده در محل ورود به سالن گویای این مساله بود.
سرانجام همه وارد سالن شدند و آماده ی یک شب خاطره انگیز با هنرمند محبوب خود بودند.
طراحی صحنه
نخستین چیزی که روی استیج توجه را به خود جلب می کرد طراحی صحنه آن بود . دور تا دور صحنه سکوهایی قرار داده شده بود که نوازندگان درامز و پرکاشن در بالای آن قرار داشتند.
دور تا دور این سکوها نوسط ال ای دی ها مجهز شده بود و جلوه خاصی را به استیج بخشیده بود.
آغاز یک شب هیجان انگیز
سرانجام اینترو نخستین قطعه توسط نوازندگان نواخته شد و مهدی جهانی از روی سکوها ظاهر شد و به روی استیج آمد و با اجرای پرشور خود نوید یک شب پر انرژی را به حاضرین در سالن داد.
قطعات اجرا شده
پس از اجرای قطعه ی اول جهانی ضمن خوش آمد گویی به حاضرین از آن ها خواست تا وی را در اجرای قطعات همراهی کنند.
« کوه درد » ، « عادت کردم » ، « آدم بدی نبودم » ، « آروم آروم » ، « چقدر تنهام » ، « سرمست » ، « دوریت عادت میشه » ، « بخواب دنیا » ، « اگه بودی » ، « مدیونم به تو » ، « عشقت که باشه » ، « هم نفس » ، « من مست عشقم » ، « ای جونم » و « دوست دارم این هوارو » از دیگر قطعاتی بودند که در این کنسرت اجرا شدند.
تغییر در سازبندی قطعات روی صحنه
از جمله نکات قابل توجه این کنسرت که آن را با اجرای قبلی جهانی متمایز می کرد استفاده از نوازندگان سازهایی همچون دف ، ویولنسل و کمالین در برخی قطعات بود که کیفیت اجرا را از لحاظ موسیقیایی به سطح بالایی رسانده بود.در اجرای قطعه ی « سرمست » ، نگار اعزازی نوازنده دف و آرسام بابایی نوازنده کمالین گروه ارکستر را یاری کردند.همچنین در اجرای قطعه ی « دوریت عادت میشه » و « اگه بودی » سوگل شیری با ساز ویولنسل خود زیبایی محسوسی را به اجرا بخشیده بود.
تنظیم جدید قطعات
نکته دیگری که توجه مخاطبین را به خود جلب می کرد تنظیم جدید برخی از قطعات بود.
قطعات « عشقت که باشه » و « هم نفس » با تنظیمی جدید و بسیار خلوت تر و اسلو تر از ورژن اصلی اجرا شدند که به نوعی تنوع را در میان قطعات به ارمغان آورد.
اکت های خاص !
مهدی جهانی که با پوششی کاملا به رنگ مشکی به روی صحنه آمده بود با اکت های خاص خود هیجان خاصی را در حین اجرای قطعات به مخاطب خود تزریق می کرد که این موضوع نشان از تجربه ای دارد که وی درطی این دوسال کسب کرده است و ارتباط او با مخاطب به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است.
آهنگ جدید
جهانی در این اجرا اعلام کرد که قطعه ی جدید او با نام « پر پر » طی هفته های آتی منتشر خواهد شد.
گروه ارکستر
عماد لاریجانی ( کیبورد و رهبر ارکستر ) ، نگار اعزازی ( دف ) ، آرسام بابایی ( کمالین ) ، سوگول شیری ( ویولنسل ) امیرحسین طایی ( ویولن ) ، علیرضا مهدی زاده ( ساکسوفون ) ، محمد فرهادی ( گیتار آکوستیک ) ، سروش عدل ( گیتار الکتریک ) ، آراد یادگار فرد ( گیتار الکتریک ) ، ایمان رضایی ( گیتار باس ) ، امیر پرویزی ( پرکاشن ) و عرفان امامی ( درامز ) نوازندگان گروه ارکستر مهدی جهانی را در این اجرا تشکیل می دادند.

این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری « آوای دوران » به مدیریت سرکار خانم کاویانی و تهیه کنندگی « رسول ترابی » برگزار و به روی صحنه رفت.

عکس از نازگل موسوی

منبع :
پارس نوا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *