ثبت نام

حسین علیزاده: باید از بچه‌ها یاد بگیریم

۱۴۲
ب

142حسین علیزاده: باید از بچه‌ها یاد بگیریم

گراموزیک: نوازنده‌ی پیشکسوت تار و سه‌تار گفت: ما بزرگترها خیلی از مسائل را فراموش کرده‌ایم و باید آن‌ها را از بچه‌ها یاد بگیریم.

به گزارش خبرنگار گراموزیک و به نقل از بخش موسیقی ایسنا، علیزاده که به‌عنوان داور بخش تار در نهمین جشنواره‌ی موسیقی جوان حضور داشت، در ارزیابی‌اش از شرکت‌کنندگان در این جشنواره، اظهار کرد: هر چیزی که تداوم داشته باشد، خوب است و جدیت هم به آن کار وارد می‌شود.

او ادامه داد: چنین جشنواره‌ای باعث رغبت خانواده‌ها برای حضور بچه‌های‌شان خواهد بود. به هر حال نسبت به سال‌های گذشته کمبودهایی احساس می‌شد که البته با تمرین و تکرار درست می‌شود.

علیزاده با اشاره به استقبال شهرستانی‌ها از این جشنواره، بیان کرد: نکته‌ی مثبت جشنواره‌ این است که بچه‌ها به صرف جایزه گرفتن، اینجا ساز نمی‌زنند و رقابت میان آن‌ها ناسالم نیست. این جوانان برای محک زدن خودشان در جشنواره‌ی جوان حضور دارند. نکته دیگر این‌که در حضور دیگران ساز می‌زنند و ایرادهای خودشان را می‌فهمند و متوجه می‌شوند که افرادی هم هستند که از آن‌ها برترند.

این هنرمند افزود: این موضوع، اهمیت زیادی دارد که ما بزرگتر‌ها آن را فراموش کردیم و باید از بچه‌ها یاد بگیریم. این، یک فرهنگ‌سازی خوب است.

خالق «شورانگیز» در ارزیابی‌اش از شرکت‌کنندگان شهرستانی اظهار کرد: معمولا در شهرستان‌ها امکانات کم است، اما نسبت به سال‌های گذشته، شرایط بهتر شده است. به‌گونه‌ای که به دلیل گستردگی دانشگاه‌ها، جوانان می‌آیند کار را یاد می‌گیرند و پس از فارغ‌التحصیل شدن در شهرهای خودشان تدریس می‌کنند. در مقایسه با سال‌های گذشته، کیفیت هنرمندان شهرستانی بالا رفته و بین آن‌ها و تهرانی‌ها تفاوتی نیست.

آهنگساز «نینوا» در بخش دیگری از سخنانش گفت: در زمان تحصیل ما، مجبور بودیم ماهی یک‌بار در مقابل استادان کنسرت داشته باشیم و با وجود استرس بالا توانستیم به پیشرفت امروز دست پیدا کنیم. اگر این بچه‌ها هم می‌خواهند در آینده و در صحنه‌های جهانی حضور پیدا کنند، باید از همین جا شروع کنند.

به گزارش ایسنا، جشنواره‌ی موسیقی جوان امروز ۱۵ شهریورماه با رقابت تارنوازان پی گرفته شد و آن‌ها در سه رده سنی الف، ب و ج در حضور حسین علیزاده و هوشنگ ظریف با یکدیگر رقابت کردند.

هنرمندان جوان یک به یک روی صحنه تالار رودکی رفتند و به پرسش‌های حسین علیزاده پاسخ دادند.

عکس: علیرضا زندیه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *