ثبت نام

حامی پس از ۷ سال انتظار در اصفهان به روی صحنه رفت

hami.esf (30)
ب

حامی پس از ۷ سال انتظار در اصفهان به روی صحنه رفتhami.esf (30)

حامی در بین تماشاگران، قطعه «خواب سیاه» را اجرا کرد.

گفتگوی کوتاه با علی ثابت

بازخوانی ترانه ای قدیمی

پارس نوا: «حمید حامی» پس از گذشت ۷ سال از آخرین اجرایش در اصفهان، دوباره به این شهر بازگشت و در شامگاه بیست و ششم فروردین ماه در تالار رودکی این شهر به روی صحنه رفت.

این برنامه در ابتدا قرار بود در دو سانس برگزار شود ولی فقط برای یک سانس (ساعت ۲۰) بلیت فروشی صورت پذیرفت.

برنامه با پخش ترانه «از تو هیچوقت نمی رنجم» از بلندگوهای سالن آغاز شد و پس از آن، گروه ارکستر به روی صحنه آمدند. پس از شروع موزیک، حامی با اجرای ترانه «غزل» وارد صحنه شد. ترانه های «سوگند» و «یاد من باش» قطعات بعدی بود که اجرا شدند. حمید حامی پس از اجرای ترانه «گل مینا» گفت: “دوست داشتم مثل اجرای دو شب گذشته ام در رشت، مادرم هم در اصفهان حضور داشت؛ این قطعه را به مادرم تقدیم میکنم”. حامی پس از اجرای قطعه «ماهی دلتنگ» از عوامل ساخت این اثر؛ اردلان سرفراز، پرویز مقصدی و واروژان به نیکی یاد کرد.

از نکات جالب توجه این برنامه که بارها اتفاق افتاد، اجرای ترانه های درخواستی مردم بود. حمید حامی که گروه ارکسترش به تازگی به او پیوسته اند، به گفته خود حامی هنوز تمرینات لازم برای اجرای زنده همه قطعات را انجام نداده اند.حمید حامی با مشاهده پوستری با متن «پرواز ممنوع» در دست یکی از تماشاگران، شروع به خواندن این قطعه بدون همراهی گروه ارکستر کرد. حامی و گروه ارکسترش پس از اجرای قطعات «پرستش»، «سفر»، «لالایی»، «چشمای تو»(ترانه ای که ۴۰ سال پیش مارتیک قره خانیان در ایران اجرا کرد) و «خاکستر شب» به منظور چند دقیقه استراحت به بک استیج رفتند.

در قسمت دوم برنامه، پس از اجرای قطعه «دیگه گل وا نمیشه» حامی از روی سن پایین آمد و به میان تماشاگران رفت. در لحظاتی که جو سالن بسیار عجیب و غریب بود، حامی در بین تماشاگران، قطعه «خواب سیاه» را اجرا کرد.

در ادامه برنامه، حامی به منظور زنده کردن یاد اساتیدش، از مردم خواست «زنده باد بابک بیات» را فریاد بزنند و از این لحظه یک ویدئوی سلفی گرفت.

قطعه بعدی «لیلای من کو» بود که حامی در حین اجرا، از خودش و تماشاگران سلفی گرفت. حامی پس از اجرای قطعه «من دیگه دیوونه نیستم» که بدون موزیک هم اجرا شد، به احترام تماشاگران روی صحنه زانو زد. در ادامه قسمت کوتاهی از قطعه «تکنوازی» بدون موزیک اجرا شد. پس از اجرای قطعه «به خدا گلایه ای نمیکنم»، ترانه «تماشایی» بدون موزیک اجرا شد. حامی پس از اجرای قطعه «فقط نگاه میکنم»، «علی ثابت»؛ رهبر ارکستر و مدیربرنامه سابق «محسن یگانه» را به عنوان همکار و همراه جدیدش معرفی کرد. قطعه «ماه دلگیر» به یاد «ایرج قادری» اجرا شد و آخرین قطعه اجرا شده چیزی جز ترانه «دلم گرفت» نبود.

طی روزهای گذشته، گفته میشد علی ثابت پس از جدایی از محسن یگانه، به عنوان رهبر ارکستر به حمید حامی پیوسته است ولی در اجرای شب های گذشته حامی در رشت و اجرای اصفهان مشخص شد، ثابت جایی در صحنه ندارد. در حاشیه این اجرا علی ثابت عنوان کرد: “برای مدتی قصد استراحت دارم و روی صحنه حاضر نمی شوم ولی به عنوان مدیربرنامه حامی در کنار ایشان خواهم بود”.

فرید موسوی(کیبورد)، رامین زواری(درامز)، سعید برادران(پرکاشن)، علیرضا جعفریه(گیتار کلاسیک)، مجید برومند(گیتار باس)، بابک مالکی فر(گیتار الکتریک)، حسن فراهانی(ترومپت)، بنیامین بیانی(ساکسیفون) و عمادرضا نکویی(ویولن) اعضای گروه ارکستر سال ۹۵ حمید حامی بودند.

تهیه و تنظیم گزارش: فرشاد ماهرانی
در ادامه از نگاه لنز ‘عسل ربانی’ به تماشای این کنسرت بنشینید.

hami.esf (1) hami.esf (2) hami.esf (3) hami.esf (4) hami.esf (5) hami.esf (6) hami.esf (7) hami.esf (8) hami.esf (9) hami.esf (10) hami.esf (11) hami.esf (12) hami.esf (13) hami.esf (14) hami.esf (15) hami.esf (16) hami.esf (17) hami.esf (18) hami.esf (19) hami.esf (20) hami.esf (21) hami.esf (22) hami.esf (23) hami.esf (24) hami.esf (25) hami.esf (26) hami.esf (27) hami.esf (28) hami.esf (29) hami.esf (30)

منبع: اختصاصی پارس نوا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *