ثبت نام

تفاهم‌نامه‌ای با مقامات قضایی و دادستانی برای کیفیت برگزاری کنسرت‌ها امضا نکردیم

نوش آبادی
ب

تفاهم‌نامه‌ای با مقامات قضایی و دادستانی برای کیفیت برگزاری کنسرت‌ها امضا نکردیم

پارس نوا: نشست خبری حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

نوش آبادی در ابتدای این نشست خبری ضمن رد خبر تفاهم ارشاد با مقامات قضایی گفت: هیچ تفاهم نامه ای با مقامات قضایی و دادستانی در خصوص کیفیت برگزاری کنسرت ها امضا نشده است و اخباری که در این زمینه منتشر شده را تکذیب می کنیم. البته عدم پذیرش برخی شروط به معنای عدم همکاری نیست.

وی افزود: اجرای برنامه های فرهنگی هم اکنون با همکاری مسولین قضایی و انتظامی انجام میشود. ما هم چنان وظیفه صدور مجوز و نظارت محتوایی برنامه فرهنگی هنری خواهیم داشت. امیدواریم در آینده با مسولان قضایی به نتایج روشنتری برسیم. البته باید توجه داشت ارشاد کاملا بر محتوا نظارت دارد و اجازه نمی‌دهد فضای سالم فرهنگی کشور دچار اسیب های فرهنگی و اخلاقی شود.

سخنگوی وزارت ارشاد ادامه داد: متاسفانه شاهد توهین به مقامات عالی رتبه کشور و انتصاب برخی الفاظ واژه های رکیک به رییس جمهور هستیم. گاهی این توهین ها جنبه جرم عمومی پیدا میکند و مدعی العموم میتواند مورد را پیگیری و کار را به مراجع قضایی بکشاند. ما اگر فضا را برای این توهین ها باز بگذاریم، فرهنگ عمومی کشور آسیب می‌بیند. معاون حقوقی رییس جمهور هم اعلام کرده اند اگر توهین ها ادامه پیدا کند، اقامه دعوی خواهیم کرد. برخی نمی‌خواهند این حقیقت را بپذیرند که بعد از مقام معظم رهبری، رییس جمور عالی‌ترین مسول کشور است. اما به هر حال رییس جمهور با بزرگواری از این توهین ها میگذرد.

منبع:فارسی

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *