ثبت نام

تازه ترین اثر «پالت» در «اَبی‌رود» لندن مسترینگ می شود

۱۴۲۵۲۹۰۴۱۹۹۷۷_IMG_2204
ب

1425290419977_IMG_2204تازه ترین اثر «پالت» در «اَبی‌رود» لندن مسترینگ می شود

گــراموزیک : آلبوم جدید گروه موسیقی پالت بعد از گذراندن مراحل ضبط و میکس برای مسترینگ به استودیو اَبی‌رود لندن می‌رود. این استودیو سابقه‌ی همکاری با گروه‌های شناخته‌شده‌ای مانند بیتلز و پینک‌فلوید را در کارنامه‌ی کاری‌اش دارد.

آخرین آلبوم این گروه که اواخر فروردین‌ماه وارد بازار می‌شود مراحل ضبط و میکس را در استودیو کرگدن توسط رضا فرهادی و پیمان حاتمی گذرانده و در راه لندن است تا در استودیو اَبی‌رود مسترینگ شود.

امید نعمتی – خواننده این گروه – در این‌باره گفت: پیش‌تر تصمیم داشتیم تا زمان انتشار این آلبوم، سکوت کنیم؛ اما مجبور شدیم تعدادی اجرای کوچک و ارگانی را بپذیریم تا بتوانیم هزینه‌های مسترینگ در این استودیو را تأمین کنیم، چون معتقدیم مسترینگ یک آلبوم، امری حساس و تخصصی‌ است و عموما در ایران به‌درستی انجام نمی‌شود.

آخرین کنسرت گروه پالت نیز هفته‌ی پیش در دانشگاه پلی‌تکنیک تهران برگزار شد. این گروه موسیقی به دعوت سه نهاد دانشجویی در این دانشگاه حضور پیدا کرد و به اجرای موسیقی پرداخت.

شورای صنفی دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه امیرکبیر با همکاری خانه موسیقی و اداره فوق‌برنامه این دانشگاه، بعد از تجربه برگزاری دو کنسرت چارتار و علیرضا قربانی این‌بار به‌سراغ پالتی‌ها رفته‌ بودند تا همکلاسی‌های خود را برای سومین‌بار به وجد آورند.

تبلیغات دانشجویی در گسترده‌ترین حالت ممکن انجام شد؛ از نصب پوستر و بنر در سراسر دانشگاه گرفته تا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی. همه از یک اتفاق جذاب موزیکال خبر می‌دادند، حضور گروه موسیقی پالت در دانشگاه‌شان. استقبال خوبی هم از این کنسرت شد، به‌گونه‌ای که مسوولان برگزاری برنامه گفتند که بلیت‌های هر سانس از اجرا، در مدت دو ساعت به فروش رفتند و برخی علاقه‌مندان نیز در تهیه بلیت ناکام ماندند.

فناوری دانشجویی

تهیه بلیت دانشجویی و اطمینان از جلوگیری از سوءاستفاده‌ها، دردسرهای خاص خود را دارد. به همین دلیل، شورای صنفی دانشکده مهندسی کامپیوتر از ترفند جدیدی برای ورود و خروج و چک کردن بلیت‌ها استفاده کرد.

مهدی ربیع یگانه – از اعضای شورای صنفی – در این‌باره گفت: ما در تهیه بلیت‌های این کنسرت از قابلیت کیوآر کد استفاده کردیم. به این ترتیب که هر بلیت کیوآر کد مخصوص خود را دارد. هر دانشجو با شماره دانشجویی خود می‌توانست سه بلیت تهیه کند. هنگام ورود به سالن، با گوشی موبایل می‌توان کیوآر کد بلیت‌ها را چک کرد و در صورتی‌ که کدها معتبر باشند، افراد حق ورود به سالن را خواهند داشت. این سیستم به ما این قابلیت را می‌دهد تا تعداد افراد حاضر در سالن را به‌طور دقیق بدانیم.

قبل از اجرا

قبل از اجرا، دانشجویان در گروه‌های چهار – پنج نفره جلوی در اصلی سالن اجتماعات دانشگاه صف کشیدند و بازار سلفی گرفتن داغ بود؛ سلفی دسته جمعی، سلفی با بلیت، سلفی با پوستر برنامه.

اجرا

در سالن ۳۹۶ نفره‌ی مولانا جای سوزن انداختن نبود. برنامه اول با تأخیری نیم ساعته در میان استقبال خوب دانشجویان شروع شد. در این بخش، گروه پالت قطعاتی از آلبوم اول خود را مانند یادگار دوست، والس شماره یک، مثلث و نرو بمان وهمچنین قطعاتی از آلبوم جدید شامل عمارت مسعودیه، سال تا سال، مهرپویا و ماهی و گربه اجرا کرد.

در پایان بخش اول، نعمتی – خواننده‌ی گروه – به نمایندگی از اعضای گروه پالت از نهادهای متولی دانشگاه برای برگزاری این کنسرت تشکر کرد و گفت: این روزها میلاد «سایه» یا همان هوشنگ ابتهاج عزیز است که در بستر بیماری است. چه خوب است در این ایام که خوشحالیم و با هم هستیم در دل‌مان برای ایشان آرزوهای خوب کنیم.

 س از استراحتی کوتاه، گروه پالت در بخش دوم روی صحنه حاضر شد. این‌بار شور و هیجان دانشجویان به‌مراتب بیشتر از نوبت اولی‌ها بود به‌قدری که اعضای گروه هم شگفت‌زده شدند. بعد از اجرای قطعاتی مانند یادگار دوست، والس شماره یک و شباهنگام، نعمتی درس علوم را خواند و آن‌ را به همه‌ی کسانی تقدیم کرد که از درس و مدرسه خوش‌شان نمی‌آید. هرچند معتقد بود در دانشگاه پلی‌تکنیک به سختی می‌شود چنین افرادی را پیدا کرد.

او همچنین در پایان برنامه و پیش از اجرای آخرین قطعه گفت، جنگ، بی‌عدالتی و ناامنی چهره‌ی برخی شهرها را تغییر داده، شهرهایی در فلسطین (غزه)، سوریه و عراق. او قطعه «اینجا شهر من نیست» را به مردم این شهرها تقدیم کرد.

پس از اجرا

هوا سرد بود و چراغ‌های دانشگاه یکی‌یکی خاموش شدند. دانشجوها اما دل‌شان گرم شده بود. آرام قدم می‌زدند و زیر لب زمزمه می‌کردند: برادرا برادرا … این شهر، شهر من نیست.

اعضای گروه پالت در این اجراها شامل روزبه اسفندارمز (سرپرست گروه و نوازنده کلارینت باس و کلارینت)، امید نعمتی (خواننده)، امین طاهری (درامز)، داریوش دهقانی آذر (کنترباس)، مهیار طهماسبی (ویولنسل)، کاوه صالحی (گیتار) و سردار سرمست (آکاردئون و ملودیکا) بودند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *