ثبت نام

بی انرژی، بی روح و بی مخاطب! گزارش کنسرت بهنام صفوی در تهران

behnam.teh.95 (11)
ب

بی انرژی، بی روح و بی مخاطب! گزارش کنسرت بهنام صفوی در تهرانbehnam.teh.95 (11)

پارس نوا: بهنام صفوی خواننده ای که پس از چندین سال فعالیت در مارکت موسیقی ایرانی و پخش چند آلبوم استودیویی توانسته محبوبیتی بین مردم برای خود دست و پا کند. دو سال پیش بود که با شنیدن خبر بیماری بهنام صفوی پس از مرتضی پاشایی بار دیگر اهالی هنر و موسیقی و طرفداران این خواننده شوکه شدند اکنون پس از حدود یک سال معالجه و درمان، سلامتی خود را بازیافته و با روحیه و انگیزه کار خود را ادامه میدهد . حتی در هفته های اخیر، آلبوم جدید خود را به نام «معجزه» روانه ی بازار کرده و در شهرهای مختلف تور کنسرت گذاشته است. در آخر اردیبهشت ماه این تور به تهران رسید.

بیشتر مردم صفوی را با آهنگ « تمنا » شناخته اند (حالا باز منو نسیم و موج دریا..) و در ادامه ی کارهای دیگری از او چون «عشق من باش» محبوبیت بیشتری را بدست آورد . صفوی عمده محبوبیت خود را مدیون تنطیم ها و همکاری با سیروان خسروی است. ولی در دو آلبوم آخر با سیروان همکاری نداشته و شاید همین امر دلیل عملکرد ضعیفتر او در بازار موسیقی و نداشتن هیت جدید در کارنامهاش باشد.

صفوی در روز ۳۱ اردیبهشت در یک سانس و در سالن میلاد نمایشگاه به روی صحنه رفت و به اجرای آهنگ ها و آلبوم جدیدش پرداخت. صفوی خواننده ی مردمی، خوشرو و خوش اخلاقی است و در جامعه ی موسیقی همیشه از او به خوبی یاد میشود. اما اگر بخواهیم در مورد کنسرت حرف بزنیم و در مورد کیفیت کار، باید گفت که این کنسرت به مراتب میتوانست بهتر از این باشد. بزرگترین مشکل این کنسرت کمبود شور و حال و هیجان بود. اجرای به شدت یکنواخت و خسته کننده ای را شاهد بودیم. فالش و خارج خواندن را در هر کنسرتی، چه خارجی و چه داخلی، حتی از بهترین خواننده ها هم میبینیم ولی آنها سعی میکنند که ضعف کار خود را با ایجاد شور و انرژی برای جمعیت رفع کنند. کاری که صفوی نتوانست در این کنسرت از پسش برآید. تا جایی که خیلی ها نیم ساعت آخر سالن را ترک کردند. اگرچه علاوه کیفیت پایین زمان نامناسب را هم باید در این امر موثر دانست.

این کنسرت کسالت بار و بی روح نکته ی قابل توجهی نداشت جز آن که صفوی در طول کنسرت یک بار گیتار به دست گرفت و برای لحظات کوتاهی هم پیانو نواخت. اما در نوازندگی صفوی هم هیچ حس و حالی وجود نداشت.

در این کنسرت گروه نوازندگان را نریمان معصوم آبادی(گیتار الکتریک)، دانیال طهماسبی(گیتار آکوستیک)، مرسل وطنی(ساکسوفون و کلارینت)، بهنام کریمی(ویولن)، مازیار عالمی(درامز)، حسین نظری(کیبورد)، امیرعلی ماسوریان(گیتار بیس) و طارق طریقت(پرکاشن) شکل داده بودند .

صفوی در این کنسرت آهنگ های: «دنیامو عوض کن»، «وقت عشقه»، «دلتنگم»، «دنیا به من نیومده»، «کافیه»، «تمنا»، «فوق العاده»، «خدا»، «شوخی ندارم»، «چه حال خوبیه»، «عشق من باش»، «آرامش»، «عشق بینظیر»، «همین حوالی»، «زیر یک سقف»، «حیف»، «بگو آره»، «معجزه» و «دست خودم نیست» را اجرا کرد.

این کنسرت به رسم همیشگی کنسرت ها مهمان هایی داشت که از جمله آنها به : نیوشا ضیغمی، علیرضا نیکبخت واحدی، مهدی ماهانی، معین راهبر و محمد خانزاده اشاره کرد .

تهیه و تنظیم گزارش: پاشا ولایی

در ادامه از نگاه لنز ‘مرتضی محمدی’ به تماشای این کنسرت بنشینید.

behnam.teh.95 (1) behnam.teh.95 (2) behnam.teh.95 (3) behnam.teh.95 (4) behnam.teh.95 (5) behnam.teh.95 (6) behnam.teh.95 (7) behnam.teh.95 (8) behnam.teh.95 (9) behnam.teh.95 (10) behnam.teh.95 (11) behnam.teh.95 (12) behnam.teh.95 (13) behnam.teh.95 (14) behnam.teh.95 (15) behnam.teh.95 (16) behnam.teh.95 (17) behnam.teh.95 (18) behnam.teh.95 (19) behnam.teh.95 (20) behnam.teh.95 (21)

 

منبع: اختصاصی پارس نوا

دیدگاه ها

  • طرفدار بهنام صفوی نوامبر 24, 2017 :: 20:28
    0 0

    واقعا متاسفم براتون.این چه نقدیه؟؟
    کنسرت بهنام صفوی رو که همه ازش تعریف می کنند و دوسش داشتند رو شما میگید بی روح و خسته کننده
    من واقعا نمیدونم هدف شما از انتشار این متننخورتونمزخرفتون چیه شما کافیه که یکم تو فضای مجازی تاب بخورید تا بازخورد های خیلی مثبت مردم از کنسرت بهنام صفوی رو ببینید.متاسفم برای این متن مزخرفتون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *