ثبت نام

اولین کنسرت گروه «پیکلاویه» شروعی خوب برای یک گروه تازه کار

IMG_5202 copy
ب
IMG_5202 copy
کنسرت گروه پیکلاویه

اولین کنسرت گروه «پیکلاویه» شروعی خوب برای یک گروه تازه کار

گراموزیک: در دو سال اخیر با تغییر فضای حاکم بر موسیقی کشور و باز شدن درها، خیلی از گروه‌های موسیقی تازه‌کار و حتی شناخته‌شده فرصت بیشتری برای نمایش و فاصله گرفتن از دنیای زیرزمینی پیدا کردند. آلبوم‌های جدیدی به بازار آمد و خیلی از گروه‌ها برای اولین بار به روی صحنه رفتند. یکی از این گروه‌ها که اخیرا به کار خود رسمیت داده، «پیکلاویه» است. گروه پاپ-راکی که ترانه‌های خود را به زبان انگلیسی و فرانسوی می‌خوانند و شاید همین شاخصه‌ی اصلی آنها باشد.

پیکلاویه قرار بود که اسفند ماه سال گذشته برای اولین بار به صورت رسمی و در برج آزادی کنسرت خود را برگزار کند که بنا به دلایلی این برنامه لغو و به بهار ۹۴ موکول شد. ۲۶ اردیبهشت ماه یعنی دقیقا چند روز قبل، اعضای پیکلاویه بالاخره موفق شدند که برای اولین بار در تالار ایوان شمس به روی صحنه بروند و قطعات آلبوم خود را اجرا کنند. چهره‌های شناخته‌شده‌ای هم‌چون اعضای گروه کهت‌میان، کاوه آفاق، نیما رمضان و بردیا امیری هم در این کنسرت حضور یافته بودند.

برای این کنسرت دوازده قطعه در نظر گرفته شده بود که از جمله‌ی آن می‌توان به «رز»، «رنگین کمان» و «امبلیش» اشاره کرد.  نکته‌ی مثبت کنسرت، اجرای خوب اعضای گروه و تسلط کافی آنها بر صحنه بود. به ویژه که معمولا اولین اجرا با استرس بالایی همراه است و تجربه‌ی کم هم اشتباهات زیادی به دنبال دارد. اما بچه‌های پیکلاویه به خوبی از پس دردسرهای اجرا برآمدند و رضایت مردم در پایان کنسرت هم مهر تاییدی بود بر شروع خوب و سرزنده‌ی این گروه.

البته باید در نظر داشت که موسیقی سافت و فضای روشن آثار گروهه، شاید با انتظاری که از یک بند راک می‌رود فاصله دارد. ولی همین انرژی بالا و قطعات آرام می‌تواند عاملی باشد برای جذب مخاطبان جوان‌تر. چنین حس و حال در کنسرت هم قابل لمس بود. یکی از قطعات اصلی در نظر گرفته شده برای این شب، مضمونی درباره‌ی صلح داشت. کلیپی هم که هم‌زمان با اجرای قطعه پخش می‌شد، با موضوع و فضای آهنگ کاملا سازگار بود. آهنگ امبلیش هم که چندی پیش در فضای مجازی رونمایی شده، با وجود ریتم تند و انرژی بالایش به‌عنوان قطعه‌ی پایانی انتخاب مناسبی بود.

عدم حضور لادن جعفرنژاد هم‌خوان گروه هم از دیگر نکات قابل توجه کنسرت به شمار می‌رفت. با این وجود باید گفت که اعضای پیکاویه شامل مصطفی بهرمان (درامز)، فرهاد خانبیلوردی ( گیتار بیس)، مهران مختارپور (خواننده)، مهیار صالحی‌نیا (گیتار لید) و شایان کریمی ( کیبور) از اولین حضور رسمی خود بر روی صحنه، نمره‌ی قبولی گرفتند.

گفتنی است این کنسرت به همت موسسه ی فرهنگی هنری آوای سوته دلان به مدیریت مهدی میرزاباقریان به روی صحنه رفت.

تهیه و تنظیم گزارش: پاشا ولایی

در ادامه از نگاه لنز «علیرضا زندیه » به تماشای این کنسرت بنشینید.

منبع: اختصاصی گراموزیک

IMG_4635 copy IMG_4678 copy IMG_4704 copy IMG_4707 copy IMG_4714 copy IMG_4722 copy IMG_4730 copy IMG_4752 copy IMG_4797 copy IMG_4869 copy IMG_4873 copy IMG_4909 copy IMG_4981 copy IMG_4990 copy IMG_5021 copy IMG_5025 copy IMG_5038 copy IMG_5063 copy IMG_5069 copy IMG_5110 copy IMG_5149 copy IMG_5171 copy IMG_5202 copy

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *