ثبت نام

از برلین تا تهران با شیلر/گزارش اختصاصی پارس نوا

chiller-18
ب

از برلین تا تهران با شیلر
پارس نوا: در روزهای پایانی سال ۹۶ طی سه شب تهران میزبان گروه محبوب آلمانی «شیلر» به سرپرستی کریستوفر ون دیلن شد.

اخیرا فضای هنری-ادبی کشور گسترده تر از قبل شده و بیش از پیش پتانسیل پذیرش کارهای بین المللی را دارد، گروه آلمانی موسیقی الکترونیک شیلر در میان صدای تشویق پر شور بینندگان پا به صحنه گذاشت و به اجرای قطعات محبوب خود پرداخت.
چیزی که این کنسرت را با اجرای سال گذشته ی این گروه متفاوت میکرد، قطعه ی برلین-تهران که دو سال ساختش به طول انجامید و کریستوفر ون دیلن سرانجام به وعده ی خود عمل کرده و  آن را اجرا کرد.
از دیگر نکات متمایز کننده ی این اجرا، نور پردازی منحصر به فرد آن بود که با حال و هوای هر قطعه و سالن هماهنگ بود که جمعیت را به وجد می آورد. این نورپردازی به گفته ی تهیه کننده کنسرت، ۲۵۰ میلیون خرج داشته و حتی برای پیاده سازی آن ابزار و قطعاتی که در کشور موجود نبوده را وارد کرده اند.
شاید چیزی که برای مخاطب ایرانی در این کنسرت های بین المللی برجسته است، نحوه ی حرفه ای اجرای این چهره ها است، به طوریکه اگر این اجرا ها را در کنار اجرا های چهره های وطنی قرار دهید، متوجه تفاوت عمیق آن ها در نحوه ی اجرا می شوید. از جمله این تفاوت ها میتوان به این نکته اشاره کرد که هنرمند از حداکثر وقت موجود برای اجرا استفاده میکرد و زمان های طولانی را به تشکر از چهره های “معروف” که هیچ جذابیتی برای مخاطب کنسرت ندارد را نمیداد!
امید است که سطح اجرا های وطنی نیز به این اجراهای بین المللی برسد و پتانسیل رقابت با آن ها را داشته باشد.

گفتنی است این کنسرت برای دومین بار طی سه شب در تالار وزارت کشور به همت رسانه ریتم نو به روی صحنه رفت.

گزارش از پویا دولتی فرد

عکس ها از نیلوفر دهباشی

 

منبع :
پارس نوا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *