ثبت نام

ارکستر نوجوانان در رودکی می‌نوازد

۲۱۵۲۷۷۱
ب

ارکستر نوجوانان در رودکی می‌نوازد2152771

پارس نوا: ارکستر نوجوانان ایران در تازه ترین کنسرت خود روز چهارم مهر ماه امسال در دو بخش مجزا میزبان علاقه مندان موسیقی کلاسیک و ایرانی خواهد بود.

شهرام توکلی رهبر و عضو هیات موسس ارکستر نوجوانان ایران در گفتگو  با اشاره به تازه ترین فعالیت های موسیقایی این گروه بیان کرد: روز چهارم مهر ماه امسال تازه ترین کنسرت ارکستر به رهبری آرمان نوروزی، آرش فلاحی و بنده در تالار رودکی تهران برگزار می شود که با توجه به قطعات انتخاب شده و برنامه بسیار سنگینی که برای اجرا در نظر گرفته ایم تصور می کنم مخاطبان یک کنسرت قابل توجه را می بینند.

وی درباره محتوای برنامه ها توضیح داد: یک موومان از سمفونی ۶ بتهون به رهبری آرمان نوروزی، یکی از سوییت های چایکوفسکی به رهبری آرمان نوروزی، یک بخش از سوییت کارمن به رهبری آرش فلاحی، یک قطعه فلوت و ارکستر به آهنگسازی فِکرَت امیروف به رهبری آرمان نوروزی، یک قطعه موسیقی آمریکای لاتین به نام دَنَزون به رهبری آرمان نوروزی و سوییت «لیریک» به آهنگسازی علی اکبر قربانی و رهبری بنده آثاری هستند که در این کنسرت برگزار می شوند.

این آهنگساز و رهبر ارکستر ادامه داد: متاسفانه هرگاه صحبتی از ارکستری مانند ارکستر نوجوانان می شود تصور اغلب مخاطبان به این سمت و سو کشیده می شود که گویی قرار است شاهد اجرایی قطعاتی ساده مانند موزیک اُرف باشند در حالیکه اصلا اینطور نیست و شما اگر به همین قطعاتی که قرار است در کنسرت اجرا شود، دقت کنید متوجه می شوید که چه برنامه سنگینی قرار است به مخاطب ارائه شود. به هر حال تمامی نوازندگان از هنرمندان خوب هستند که هم اکنون در هنرستان موسیقی مشغول به تحصیل هستند و بیش از یک سال و نیم است که با ما همکاری دارند از این جهت من حتم دارم مخاطبان با یک برنامه خوب و پر محتوا مواجه می شوند.

ارکستر نوجوانان سال ۱۳۹۳ با حضور ۶ عضو در قالب هیات موسس متشکل از شهرام توکلی، علی اکبر قربانی، آرمان نوروزی، آرش فلاحی، منصور حقی و پیمان میرآقاسی با هزینه شخصی تشکیل شد.

هدف از بنیان ارکستر نوجوانان ایران رشد و بالندگی موسیقی ایران و موسیقیدانان ایرانی است. همچنین بنیانگذاران این ارکستر آن را بستری برای کشف و رشد استعدادها و عرضه توانمندی های نوازندگان در قامت نوازنده ارکستر و یا سولیست می دانند. شنیده شدن موسیقی امروز ایران از زبان آهنگسازان ایران و همچنین شنیده شدن موسیقی امروز و گذشته جهان از دیگر اهدافی است که گروه تشکیل دهنده آن دنبال می کند.

منبع:مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *