ثبت نام

اجرای کنسرت «شوریده» پس از ۱۰ سال در تهران به روی صحنه می رود

۱۴۲۴۵۲۴۳۵۲۸۰۰_۱
ب

1424524352800_1اجرای کنسرت «شوریده» پس از ۱۰ سال

گراموزیک : کنسرت «شوریده» پس از ۱۰ سال با اجرای گروه «یارآوا» برای بار دوم روی صحنه خواهد رفت.

مدیر هنری گروه موسیقی «یارآوا» اظهار کرد: این کنسرت موسیقی ایرانی ۱۰ سال پیش در کاخ نیاوران به روی صحنه رفت و اکنون برای بار دوم در تالار رودکی اجرا خواهد شد.

مهدی جلالی ادامه داد: قطعه «شوریده» اثر من است که شامل مجموعه‌ای از قطعات در هفت موومان می‌شود. این اثر بین سال‌های ۷۸ تا ۸۰ در کنار دو مجموعه دیگر با نام‌های «انتظار» و «مارال» نوشته شد. برای همین، من نام «قصه» را برای این فرم خاص از قطعاتم برگزیدم. این در حالی است که هر سه قصه مجموعه‌ای از قطعات هستند که هر کدام داستانی را به زبان موسیقی روایت می‌کنند.

وی درباره‌ی تفاوت اجرای این قطعه طی این سال‌ها گفت: قطعا در این همه سال، سلیقه من بسیار عوض شده است؛ اما من اعتقادی به تغییر در کارهای گذشته خود ندارم. البته تغییرات کوچکی در ترکیب سازها یا حتی جملاتی که توسط سازهای همراهی‌کننده نواخته می‌شود، اعمال شده، اما اصل کار همان است.

رهبر ارکستر مدرن «یارآوا» افزود: این کنسرت در دو بخش اجرا می‌شود؛ بخش اول شامل دو قطعه، دونوازی سه‌تار و تنبک با اجرای من و علیرضا دزفولیان خواهد بود. قطعه سه‌تار و دف نیز با همراهی مبینا هوشیار اجرا می‌شود. بخش دوم کنسرت هم به اجرای قطعه شوریده اختصاص دارد.

این هنرمند از محمد زند کریمخانی (عود)،‌ گلناز خلیلی (تارباس)،‌ آلاله دانشمند (رباب)،‌ فربد مرصعی و نسترن غفاری (ویلن)، علیرضا دزفولیان (تنبک و پرکاشن)،‌ شهرزاد افشار (تیمپانی و پرکاشن)، مبینا هوشیار (دف و پرکاشن)، علیرضا عقیقی و سامان احمدی‌زاده (سه تار) به‌عنوان اعضای این گروه یاد کرد.

به گزارش ایسنا،‌ کنسرت «شوریده» با آهنگسازی و سرپرستی مهدی جلالی ۹ اسفندماه در دو سانس ۱۸و۳۰ و ۲۱ در تالار رودکی روی صحنه خواهد رفت.

گروه موسیقی «یارآوا» در سال ۱۳۸۰ توسط مهدی جلالی، ابراهیم الهیاری و حامد زندکریمخانی با هدف معرفی گونه‌ای متفاوت از موسیقی سنتی و ترویج موسیقی بی‌کلام تأسیس شد. از سال ۱۳۸۲ و با تشکیل ارکستر مدرن «یارآوا» به پیشنهاد علیرضا مشایخی، این گروه فعالیت هنری خود را با هدف معرفی آهنگسازان و نوازندگان معاصر در زمینه موسیقی مدرن و اشاعه موسیقی جدی و علمی ادامه داد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *