ثبت نام

اجرای مشترک نیما رمضان و رضا کولغانی

۷۵۳۵۵_۶۳۶۰۶۱۶۹۱۴۴۹۸۹۲۲۹۵_l
ب

اجرای مشترک نیما رمضان و رضا کولغانی

دومین اجرا از رویداد کجشنبه های در تالار حافظ برگزار شد.75355_636061691449892295_l

پارس نوا: تالار حافظ شامگاه شنبه ۱۶ مرداد ماه میزبان دومین برنامه از سلسله رویدادهای “کجشنبه‌هاى حافظ” بود. این پروژه که با محوریت جست وجو و کسب تجربه در شاخه های هنری شکل گرفته است قصد دارد گفت وگویی میان رشته های مختلف هنری از طریق اجرای کنسرت، تئاتر، ویدئوآرت، چیدمان و… ایجاد کند. اولین تجربه از رویداد کجشنبه‌ها با اجراى ماکان اشگوارى به صحنه رفت و با استقبال گسترده هنرمندان و مخاطبان روبرو شد.

نیما رمضان نوازنده گیتار الکتریک گروه کامنت این بار مهمان کج شنبه بود تا تجربه‌ای متفاوت از کنسرت‌های همیشگی خود را به نمایش بگذارد. در این برنامه که به صورت بداهه ارتباطی میان صوت و تصویر برقرار می‌شد، اسماعیل عظیمی با دستگاه‌های الکترونیک به ایجاد ریتم پرداخت و على پناهى طراحی و اجرای تصاویر را برعهده داشت.

در این اجرا شاهد ترکیبى از موسیقى امبینت، ریتم و تصاویر انتزاعى بر اساس تم‌هاى تعریف شده بودیم. نیما رمضان و اسماعیل عظیمی با استفاده از ابزار صوتی خود به ایجاد مجموعه‌ای از انواع مختلف صدا و ترکیب سیگنال‌هایی با فرکانس متفاوت پرداختند تا گاه صداهایی خلسه آور، یک پارچه و تکرار شونده در فضا طنین اندازد و گاه اصوات گوشخراش محیط را احاطه کنند. علی پناهی نیز به صورت همزمان با اجرای ویدئو مپینگ به ایجاد تصاویری مرتبط با موسیقی می‌پرداخت و سطوح و خط‌های سیاه و سفیدی را به نمایش می‌گذاشت که در حرکاتی تکرار شوند به دنبال هم می‌آمدند.

رضا کولغانى، خواننده گروه داماهى نیز مهمان یک بخش از این اجرا بود. این خواننده جنوبی که با اجرای ترانه های محلی در کنسرت‌های گروه داماهی توانسته توجه مخاطبان را به خود جلب کند این بار با حضور در صحنه به اجرای آواهایی برگرفته از موسیقی جنوب پرداخت که بسیار مورد توجه تماشاگران قرار گرفت.

تماشاگرانی که شاید به دلیل علاقه‌مندی به نوع موسیقی هنرمندان محبوب خود به دیدن این برنامه آمده و تالار حافظ را پر کرده بودند، این بار شاهد آزمون و خطای آنها در شکستن قالب های مرسوم موسیقی بودند و در تجربه کشف اصوات مختلف سهیم شدند.

در مجموعه رویداد کجشنبه‌ها رضا دادویی به عنوان مدیر پروژه و مشاور هنرى حضور دارد. مدیریت هنرى آن بر عهده فرهاد فزونى و پیمان قدیمى و همچنین تهیه‌کنندگى کجشنبه‌ها بر عهده پیمان قدیمى است. این مجموعه رویداد که شنبه‌ هر هفته در تالار حافظ برگزار می‌شود، در ادامه اجراهای خود میزبان هنرمندانی مانند فرشاد فزونی، علی پناهی، گروه داماهی و… خواهد بود.

مریم درویش

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *