ثبت نام

آیهان با ملودی های فولکلور آذربایجانی, وحدت را به ذوق آورد

IMG_7617
ب
IMG_7813
کنسرت آیهان

آیهان با ملودی های فولکلور آذربایجانی, وحدت را به ذوق آورد

گراموزیک-مهدی کیهانی : شامگاه ۳و۴ اسفندماه تالار وحدت میزبان گروه موسیقی آذربایجانی «ریحان» و به خوانندگی هاشم اسلامیان ملقب به آیهان بوده است .

همانند بیشتر کنسرت سال های اخیر این برنامه نیز با تاخیر نیم ساعته با صحبت های «یاشار آذرتاش» آغاز شد . یاشار آذرتاش مدیر برنامه های گروه با چند بیت از اشعار آذری رو به حضار گفت : به سلامتی فارسی‌زبانانی که ترکی را می‌خواهند یاد بگیرند، دست بزنید چرا که آن‌ها نیز امروز مهمان ما هستند و ما بسیار خوشحالیم که در کنار فارسی‌زبانان و عزیزان آذری، کنسرت گروه «ریحان» را برای شما برگزار می‌کنیم؛ افتخاری که این بار در تالار وحدت به عنوان یکی از اصلی ترین تالارهای اجرای موسیقی، نصیب ما شده است.

امیر آزادی‌جویا تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار این برنامه هم بعد از صحبت‌های آذرتاش،به روی صحنه آمد و رو به حضارگفت: من هم مثل شما آذری زبان هستم و افتخار می‌کنم که توانسته‌ام در این برنامه کمک کوچکی برای برپایی یک کنسرت موسیقی با محوریت «موسیقی آذربایجان» داشته باشم. البته من جراح پلاستیک هستم و قرار بود که در در این کنسرت تبلیغات کلینیک خودم را روی صحنه داشته باشم اما هر چه با این بچه‌ها و هنرمندان پاک آشنا شدم، با خود گفتم که نباید از این فضای پر از هنر و عشق، سوء استفاده کنم و تبلیغات کلینیک خودم را روی صحنه داشته باشم.

میرطاهر مظلومی، بازیگر تلویزیون، تئا‌تر و سینمای کشورمان نیز در قبل از آغاز کنسرت گروه «آیهان» که با نیم ساعت تاخیر آغاز شد، در ابتدای صحبت‌های خود ضمن خوشامدگویی به تماشاگران، با زبان ترکی گفت: در این برنامه غیر از آذری‌ زبان‌های عزیز، فارسی‌زبانانی هم حضور دارند که لازم می‌دانم به زبان فارسی از همگی آن‌ها تقدیر و تشکر کنم؛ ضمن اینکه مسئولینی برای برگزاری این کنسرت همراهی زیادی کردند که ضرورت دارد در همین ابتدا از همه آن‌ها تقدیر و تشکر کنم.

پس از پایان بخش سخنرانی عوامل , آیهان با قطعه ی ریتمیک «قلبیم یانوپ» شروع جذاب و پرانرژی داشت .

«من سنه نی نمی‌شم»، «بیر عالم سن سارگلین»، «قره‌گوز»، «آغلاما»، «ریحان» و چند قطعه فولکلور دیگر قطعات دیگری بودند که در کنسرت گروه موسیقی «ریحان» برای علاقه‌مندان اجرا شد.

از نکات برجسته ی این کنسرت می توان به استقبال بینظیر از سوی مردم اشاره کرد که یک هفته مانده به کنسرت به حالت سولد اوت رسیده بود . از تشویق ممتد و در خواست اجرای مجدد در بعضی از قطعات خود نشانه ای از رضایت حضار در سالن بوده است .

این کنسرت توانست انتظارات مردم را برطرف کند و بعد مدت ها کنسرتی با رنگ و بوی تازه از موسیقی آذری به نمایش گذاشته شده بود . کنسرتی همراه با قطعات فولکلور و حرکات آیینی و فولکلور آذری که با هماهنگی خاصی به نمایش گذاشته بود که جذابیت اجراهارا چندین برابر کرده بود .

در قسمت دیگری از برنامه می توان به حضور چهره های متفاوتی که بصورت مهمان در این برنامه حضور داشتند اشاره نمود , آتش تقی‌پور، ولی‌الله مومنی، بیوک میرزایی، کیهان ملکی، بهمن هاشمی، سیروس کهوری‌نژاد، جلیل فرجاد، مارال فرجاد، منوچهر علی‌پور، رهبر قنبری , چنگیز جلیلوند ,حسن جوهرچی , ارسلان قاسمی و جناب کامیاب (رئیس زیباسازی شهرداری تهران) و جناب آذروش( رئیس سازمان معاینه فنی تهران) و دکتر نوروزی شهردار منطقه ۱۸ و جناب کمالی (مدیر عامل بنیاد رودکی) همچنین قرار بوده علی دایی نیز در این کنسرت حضور پیدا کند و برای حمایت از این گروه نیز ۳۰ بیلیت را پیش خرید کرده بود ولی به خاطر حضور در برنامه تلویزیونی ۹۰ همراه با علی کریمی که به صورت تلفنی انجام میشد ترجیح دادند در این کنسرت شرکت نکنند .

یاشار آذرتاش مدیر برنامه های گروه در گفت و گو با این پایگاه به حمایت های جناب مرادخانی معاون ارشاد اسلامی در روز ابتدایی برنامه اشاره کرد و در ادامه توضیح داد : بنا به استقبال ویژه از سوی مردم در تدارک کنسرتی با کیفیت بالاتر و با برنامه هایی متفاوت تر برای ۴ شب در نیمه ی ابتدایی خرداد ماه سال ۹۴ هستیم و همچنین خبر داد آلبوم آیهان با نام «مارال» نیز اردیبهشت ۹۴ منتشر خواهد شد.

در ادامه به تماشای این کنسرت از نگاه لنز «مرتضی محمدی» بنشینید .

منبع : پایگاه خبری-تحلیلی گراموزیک

 

IMG_7256 IMG_7259 IMG_7273 IMG_7276 IMG_7291 IMG_7335 IMG_7351 IMG_7394 IMG_7426 IMG_7438 IMG_7494 IMG_7536 IMG_7587 IMG_7617 IMG_7799 IMG_7813 IMG_7932 IMG_7958 IMG_7975 IMG_7994 IMG_8020 IMG_8037 IMG_8076 IMG_8095 IMG_8127 IMG_8342 IMG_8450 IMG_8518

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *