ثبت نام

گزارش گراموزیک از شب نشینی گروه سون با مردم تبریز

۷concert-Tabriz-(18)
ب

7concert-Tabriz-(31)گروه ۷ ، افراد حاضر در کنسرت تبریز را سورپرایز کردند.

گراموزیک – صابر شفائیه : گروه سون در یک شب زمستانی و برفی در حالی در تبریز بر روی صحنه رفتند که از شور و شوق قبل از اجرا معلوم بود که کنسرت پرهیجانی را شاهد خواهیم بود. درب های سالن حدود ساعت ۶ بر روی مردم باز شدند . دقائقی بعد اعضای ارکستر و خوانندگان گروه سون بر روی صحنه آمدند و با اجرای پرشور قطعه «من بی تو میمیرم» هیجان خاصی به افراد حاضر منتقل کردند. بعد از اجرای این قطعه «کیارش پوزشی» به عنوان اولین نفر با مردم سلام و احوال پرسی کرد ، کیارش پوزشی ضمن صحبت های خود اشاره کرد که در این روز ۲ بار سورپرایز شده اند ، اولین سورپرایز برف شدیدی که در حال باریدن بود و دومی on time بودن مردم تبریز که سر موقع در سالن حاضر شدند . بعد از کیارش پوزشی به ترتیب «آرش قنادی» و «امیر قنادی» هم با مردم سلام و احوال پرسی کردند و ابراز امیدواری کردند که شب خوبی برای گروه سون و مردم باشه.

بعد از اجرای آهنگ من بی تو میمیرم نوبت به اجرای قطعات «خواهش» ، «باور» و «ستاره» رسید. قبل از اجرای آهنگ ستاره آرش قنادی توضیحاتی در مورد این قطعه برای مردم ارائه کرد ، وی گفت : ((این قطعه اولین ترانه ایست که برای خودمون اجرا کردیم و خوندیم ، در این قطعه سعی کردیم خودمون رو معرفی کنیم و هرچی که هستیم رو نشون بدیم ، ضمنا ملودی این کار رو امیر قنادی درست کرده )) . هنگامی که اعضای ارکستر شروع به اجرای این آهنگ کردند ، آرش قنادی به حاضرین گفت که فلش های گوشی هاشون رو روشن کنند و این کار باعث ایجاد فضای بسیار جالبی در سالن شد . همخوانی مردم در این قطعه از نکات برجسته این کنسرت بود.

سپس نوبت به اجرای آخرین اثر پخش شده از گروه سون رسید ، با اجرای آهنگ «ادعا» که آهنگی شیش و هشت هست ، شور و شوق خاصی در بین حضار ایجاد شد. بعد از این قطعه ، قطعات «نرو خواهش میکنم» و «یه راهی پیش روم بذار» اجرا شدند. در حین اجرای قطعات شاد ، «احمد حضرتی» که هم نوازنده ی بوزوکی این کنسرت بود و هم «تهیه کننده» این کنسرت ، در کنار آرش و امیر قنادی حاضر میشد و با آنها شوخی میکرد .

از نکات جالب توجه این کنسرت میتوان به پوشش جالب نوازنده های پرکاشن و ساکسیفون گروه سون اشاره کرد.

سپس نوبت اجرای «احساس شک» رسید ، اما قبلش از اجرای این قطعه آرش قنادی با لحن خنده آمیزی گفت که میخوان این قطعه رو به صورت رمانتیک و نشسته اجرا کنند. بعد از اجرای این قطعه «بوی عید» اجرا شد. بعد از اجرای این قطعات کیارش پوزشی از ترانه سرا های قطعاتشان هم یاد کرد و از آنها به خاطر این ترانه های زیبا تشکر نمود.

کم کم داشتیم به سورپرایز گروه سون نزدیک میشدیم ، کیارش پوزشی با گفتن این جمله که : ما هر ۳ تا آذری هستم و به آذری بودنمان افتخار میکنیم ، سالن رو به حد انفجار رساند . سورپرایز گروه سون ، اجرای یکی از ماندگار ترین قطعات آذری بود ، قطعه زیبای «آیریلیق» توسط آرش قنادی و احمد حضرتی و با همخوانی مردم خوانده شد و به جرات میتوان اجرای این قطعه را یکی از بهترین لحطات این اجرا نامید . بعد از اتمام این قطعه دختر کوچولویی بر روی صحنه رفت و دسته گلی به امیر قنادی هدیه کرد ، امیر قنادی که از این حرکت به وجد آمده بود گفت : برای  این دختر خانوم دست بزنید ، چقدرم خوشگله ! .

بعد از این اتفاقات نوبت “نه اینکه عاشقی حال خوشی نیست…” بود ، قطعه «زمانه» با همخوانی قابل توجه حضار اجرا شد. کیارش پوزشی بعد از اجرای قطعه زمانه رو به حضار گفت : چقدر صدای آذری ها خوبه !! و این جمله باعث خنده ی همه حاضرین شد . سپس آرش قنادی شروع به معرفی نوازندگان گروه کرد ، حین معرفی هر فرد ، همان فرد شروع به تکنوازی میکرد و این حرکت جلوه خاصی به بخش معرفی نوازنده ها داده بود . بهروز علیاری ، حمید نصراللهی ، احمد حضرتی ، هادی جدیری ، سعید حسن زاده ، پژمان فرهمند ، پیمان لطیفی و… از جمله نوازندگانی بودند که در این اجرا در کنار همدیگر قطعات گروه سون رو نواختند.

بعد از معرفی نوازنده ها ، نوبت اجرای «باتو میمونم» یا همان «واست میمیرم» رسید ، همخوانی حاضرین در این قطعه نیز زیاد بود . بعد از اجرای این قطعه نوبت رسید به یکی از هیت ترین قطعات موسیقی کشور یعنی «دوستت دارم» ، اجرای این آهنگ پرشورترین لحظات این اجرا را رقم زد . بعد از اجرای دوست دارم ، خوانندگان گروه سون از مردم تبریز تقدیر و تشکر کردند و صحنه را ترک کردند.

از دیگر نکات جالب اجراهای گروه سون میتوان به پرشور بودن نوازنده های گروه اشاره کرد که واقعا تاثیر زیادی در بهبود کیفیت اجرای های این گروه دارد.

تهیه و تنظیم گزارش : صابر شفائیه

منبع : پایگاه خبری تحلیلی گراموزیک

در ادامه تصاویر این کنسرت را از نگاه لنز عادل شفائیه نظاره گر باشید.

7concert-Tabriz-(2) 7concert-Tabriz-(3) 7concert-Tabriz-(4) 7concert-Tabriz-(5) 7concert-Tabriz-(6) 7concert-Tabriz-(8) 7concert-Tabriz-(9) 7concert-Tabriz-(10) 7concert-Tabriz-(13) 7concert-Tabriz-(14) 7concert-Tabriz-(15) 7concert-Tabriz-(18) 7concert-Tabriz-(21) 7concert-Tabriz-(22) 7concert-Tabriz-(23) 7concert-Tabriz-(24) 7concert-Tabriz-(28) 7concert-Tabriz-(29) 7concert-Tabriz-(30) 7concert-Tabriz-(31) 7concert-Tabriz-(32)

دیدگاه ها

  • سميرا فوریه 17, 2015 :: 15:41
    0 0

    با سپاس از گزارش فارسی شما دوست عزیز ، در کمال تاسف برگردان آن به زبان انگلیسی بسیار ضعیف و تاسف بار بود!! که درج آن در سایت وزین شما بعید بوده و مایه تاسف است .
    دوست عزیز اسامی خاص برگردان ندارند!!!!!! ترجمه اسم هنرمندان گرامی به صورتی که شما در گزارش انگلیسی زبان درج نموده اید بسیار عجیب و تاسف بار است :‌
    آقایان آرش قنادی :Arash confectionery !!!! Arash Amir Pastry و در جای دیگر AMIR BAKERY !!!!
    آقای کیارش پوزشی : ‌ Kiyarash apologize !!!!!! و در جایی دیگر . Sorry Kiyarash !!!!!!
    آقای احمد حضرتی :‌Ahmad Prophet !!!!!!!!!!!
    آقای پژمان فرهمند :‌ P. charismatic!!!!!!!
    آقای هادی جدیری : ‌conductor Jadiri!!!!!!!!!!
    و …..
    در ادامه ترجمه واژه دختر خانم چقدرم خوشگله ! : woman’s daughter, Chqdrm beautiful! !!!!!!!!!!
    امیدوارم در درج اخبار مربوط به هنرمندان و خالقین آثار هنری بیش از این دقت فرمائید .

    • مهدی کیهانی فوریه 17, 2015 :: 16:21
      0 0

      با سلام و تشکر از حسن نگاه شما .
      باید به حضورتان برسونم که اصلا ترجمه انمگلیسی متون در سایت قرار نمیگیره . متاسفانه متوجه نشدم شما دقیقآ به کدوم قسمت گزارش اشاره می کنید ؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *