ثبت نام

رونمایی از آلبوم “طریق عشق” محمدرضا شجریان / گزارش متنی و تصویری

shajarian-parsnava-4
ب

رونمایی از آلبوم “طریق عشق” محمدرضا شجریان / گزارش متنی و تصویریshajarian-parsnava-4

پارس نوا: آلبوم «طریق عشق» استاد «محمدرضا شجریان» و زنده‌یاد «پرویز مشکاتیان» که چندی قبل مجوز انتشارگرفته بود، روز پنجم مهر در تالار وحدت رونمایی شد.

مراسم رونمایی در حالی برگزار شد که پیش از آغاز آن، جمعیت زیادی پشت درهای تالار وحدت برای ورود به مراسم انتظار می‌کشیدند.

این مراسم با ۴۵ دقیقه تأخیر نسبت به زمان اعلام‌شده شروع شد و پس از استقرار مردم در سالن، پرده‌ها بالا رفت و ویدیویی از آلبوم “طریق عشق” با عکس‌هایی از محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان پخش شد.

در این مراسم هنرمندانی مانند داریوش پیرنیاکان، حمیدرضا نوربخش، کیخسرو پورناظری، تهمورس پورناظری، اردشیر کامکار، بیژن بیژنی، صدیق تعریف، وارطان ساهاکیان، محسن رجب‌پور، لوریس چکناواریان، امید روحانی، بهزاد خداویسی، کیوان ساکت، سالار عقیلی، وحید تاج، علی جهاندار و احسان کرمی حضور داشتند.

پرویز پرستویی در ابتدای این مراسم گفت: من مجری نیستم، سخنران هم نیستم و سر رشته‌ای هم ندارم. اگر می‌بینید اینجا هستم به خاطر این است که به نمایندگی از جامعه هنری به عنوان عضوی از فرهنگ و هنر و به خاطر دوستی و دل خودم آمدم.

در ادامه پرویز پرستویی متنی را که آماده کرده بود، خواند.

پرستویی با صدای خود اجرای این رونمایی را بر عهده داشت. سالن مملو از اهالی فرهنگ و هنر این مرز و بوم بود.

در ادامه مراسم، گروهی با جامه سپید به روی صحنه آمدند و بعد از ادای احترام به جمعیت پشت سازهای خود نشستند و آماده نواختن شدند. همایون شجریان هم در جمع آنها حضور داشت.

سپیدجامگان هنرمندانه می نوازند و در پشت سر آن‌ها تصاویری از محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان نقش بسته است.

در ادامه، همایون شجریان به میهمانان خوشامد گفت و از حضورشان تشکر کرد.

وی گفت: من در طول برنامه خیلی تلاش کردم، احساساتی نشوم و بایستی به جای من پدر روی این صندلی می‌نشست اما آزار جسمانی و بیماری این فرصت را از وی گرفت.

شجریان اظهار داشت: دو تن از هنرمندان گروه عارف، بیژن کامکار و ارژنگ کامکار در جمع نوازندگان ما حضور افتخاری دارند. سپس با نوای دلنشین و گوشنواز خود سالن را از نغمه آواز خود سرشار کرد .

آلبوم موسیقی «طریق عشق» با همکاری گروه «عارف» و با اشعاری از حافظ و مولانا تهیه و در سال ۱۹۸۹ در اروپا اجرا شده است. اعضای گروه «عارف» در این کنسرت را «پرویز مشکاتیان» سرپرست گروه و نوازنده سنتور، «داریوش پیرنیاکان» نوازنده تار، «جمشید عندلیبی» نوازنده نی، «محمد فیروزی» نوازنده عود، «اردشیر کامکار» نوازنده کمانچه، «بیژن کامکار» نوازنده رباب و دف و «ارژنگ کامکار» نوازنده تنبک تشکیل می‌دهند.

پیش‌درآمد فشاری (گل نوش) سنتور و آواز، چهار مضراب (دل‌انگیز) تار و آواز، تصنیف دل مجنون، نی و آواز، تصنیف (ساقی) و تصنیف جان جهان از جمله قطعات این آلبوم است که با صدای استاد محمدرضا شجریان همراه بوده است.

برخی از قطعات این آلبوم بعدها در کنسرت و‌آلبوم افشاری مرکب با صدای ایرج بسطامی منتشر شد.

در ادامه از نگاه لنز ‘سمیرا سلیمانی نژاد’ به تماشای این کنسرت بنشینید.

منبع: اختصاصی پارس نوا

telegram5

shajarian-parsnava-1 shajarian-parsnava-2 shajarian-parsnava-3 shajarian-parsnava-4 shajarian-parsnava-5 shajarian-parsnava-6 shajarian-parsnava-7 shajarian-parsnava-8 shajarian-parsnava-9 shajarian-parsnava-10 shajarian-parsnava-11 shajarian-parsnava-12 shajarian-parsnava-13

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *