ثبت نام

محمدسعید شریفیان: تلفیق سازها برای جلب مخاطب، بی‌ارزش است

۵۷۳۲۱۴۶۸
ب

57321468محمدسعید شریفیان: تلفیق سازها برای جلب مخاطب، بی‌ارزش است

پارس نوا: یک آهنگساز گفت: چه اهمیتی دارد چند نوع و چه تعداد ساز در کنار یکدیگر نواخته می‌شوند؛ مهم این است که چه بافت و ساختاری را به‌وجود می‌آورند.

محمدسعید شریفیان – آهنگساز – در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چرا گاهی در اجرای برخی گروه‌های موسیقی نواحی از سازهای غیرمحلی مانند گیتار الکتریک استفاده می‌شود؟‌ اظهار کرد: من تا کنون این موضوع را ندیده‌ام؛ اما باید دید سازهایی که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌، توانسته‌اند هارمونی و وحدت به‌وجود آورند؟

او ادامه داد: من به‌دلیل این‌که همیشه اصوات جدید را دوست دارم و به‌دنبال ترکیب‌های جدید هستم، محدودیتی در تلفیق سازها نمی‌بینم؛ اما مهم است که این کار با چه هدفی انجام می‌شود.

شریفیان بیان کرد: اگر تلفیق سازها برای ظاهر، مطرح کردن خود و جلب مخاطب باشد، بی‌ارزش است؛ اما اگر با معیارهای زیبایی‌شناسی و ساختار موسیقی انجام شده، باید دید موفق عمل کرده است یا نه.

این آهنگساز با بیان این‌که هنر فرمول ندارد، گفت: این ما هستیم که فرمول‌ها را می‌سازیم. در برخی موارد تجربه کسب می‌کنیم و اگر موفق نبود، کار دیگری را انجام می‌دهیم. خلاقیت در پیدا کردن ترکیب‌های جدید، بخشی از تکامل انسان است. در برخی رشته‌ها جذابیت در طول زمان تغییر می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *