ثبت نام

«شرق و غرب» در تبریز به روی صحنه می رود

photo_2016-05-12_00-47-10
ب

photo_2016-05-12_00-47-10ارکستر هنگام, «شرق و غرب» را در تبریز به روی صحنه می رساند

پـارس نوا: نخستین اجرای موسیقی کلاسیک با مجوز بین‌المللی در شهر تبریز به روی صحنه می رود.

 اجرای «شرق و غرب» (Orient & Occident)، اثر تحسین‌شده‌ی آروو پَرت (Arvo Pärt) و نامزد دریافت جایزه‌ی Grammy برای بهترین آهنگسازی معاصر در سال ٢٠٠٣، همچنین برنده‌ی جایزه‌ی Classic BRIT برای بهترین اثر موسیقی معاصر در سال ۲۰۰۳، با مجوز رسمی از طرف Universal Edition (ناشر رسمی آثار آروو پَرت) توسط ارکستر «هنگام» به رهبری «علی رحم جو» و کنسرت مایستر «هادی نوبری» در شهر تبریز برگزار می شود.

گفتنی است نام ایران و تبریز برای اولین بار به مهم‌ترین و بزرگ‌ترین منبع آمارهای جهانی موسیقی کلاسیک وارد شده است.

سایت Bachtrack بزرگترین بانک اطلاعاتی اجراهای موسیقی کلاسیک در جهان بوده و مهمترین منبع رسمی برای آمارگیری از اجراهای آثار آهنگسازان و اجراهای ارکسترها، گروه‌ها، نوازندگان و… در سراسر جهان می‌باشد. متاسفانه تاکنون نامی از ایران در بانک اطلاعاتی Bachtrack وجود نداشت. به عبارت دیگر، از دید مهم‌ترین منبع آمارهای جهانی اجرای موسیقی کلاسیک، این طور به نظر می‌رسید که در ایران هیچ‌گاه موسیقی کلاسیک اجرا نمی‌شود!

کنسرت شرق و غرب ارکستر هنگام، اولین برنامه‌ی اجرای موسیقی کلاسیک در ایران است که در سایت Bachtrack ثبت شده و باعث شده است گزینه‌ی «ایران» به بانک اطلاعاتی این سایت اضافه شود. به عبارت دیگر، برای اولین بار «ایران» به طور رسمی وارد آمارهای جهانی اجرای موسیقی کلاسیک شد. امید است از این پس، اجراهای موسیقی کلاسیک در ایران و تبریز بیش از پیش پرتعدادتر و غنی‌تر شود.

telegram

منبع: اختصاصی پارس نوا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *