ثبت نام

غلامرضا میرزازاده در گفتوگو با گراموزیک, در فکر انتشار «جوجه لِِر» های بعدی هستیم

۸۱۲۷۲۲۰۹۸_۵۷۴۱۳
ب

812231536_73802 (1)غلامرضا میرزازاده در گفتوگو با گراموزیک, در فکر انتشار «جوجه لِر» های بعدی هستیم.

+زبان ترکی آذربایجانی در مهدکودک ها و دبستان ها رو به فراموشی است

+ در یک ماه اخیر به حدی پیام و تماس داشته ایم که خستگی این دو سال از تنمان خارج شده است

+ خانواده میرزازاده بخش زیادی از تولید این آلبوم را به دوش داشتند

+ شعر های انتخابی ساده و کاملا مناسب کودکان هستند

   گــراموزیک: آلبوم موسیقی کودک «جوجه لِر» که تمامآ به زبان و آیین ترکی آذربایجانی می باشد چندی پیش به همت موسسه ی فرهنگی هنری «ندای ایماژ» تهیه و منتشر شد. در آلبوم «جوجه لِر» سه کودک نو نهالان مستعد «آیلین میرزا زاده»، «نهال سلطان پور» و «لیانا قراجه داغی» به هنرنمایی پرداخته اند که تاکنون استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

آلبوم های موسیقی کودک با فُرم فولکوریک محلی کمک بسیار زیادی به زنده نگهداشتن زبان و فرهنگ آن اقلیم دارد که در سال های اخیر کمتر به این مهم توجه شده است. به بهانه ی انتشار این آلبوم موفق سری به موسسه ی «ندای ایماژ» زدیم و به گفتوگو با «غلامرضا میرزازاده» پرداختیم که در کنار حضور بعنوان آهنگساز و نوازنده در این آلبوم وظیفه ی تهیه کنندگی آن را نیز برعهده داشته است.

در ابتدا کمی از موسسه ی «ندای ایماژ» و حوزه ی فعالیت آن برای مخاطبین گراموزیک بگویید؟

موسسه ندای ایماژ تبریز سالیان سال است که در عرصه موسیقی و خصوصا تولید آثار و آلبوم های موسیقیایی و برگزاری کنسرت  فعالیت می کند، آخرین محصولی که از این موسسه تهیه و منتشر شد، آلبوم موسیقی کودک به زبان ترکی با عنوان «جوجه لر» بود.

812722098_57413چرا به سمت تولید آلبوم «جوجه لر» رفتید؟

تیم پژوهشی موسسه ی ندا ایماژ به این نتیجه رسید خلای محصولی نظیر این آلبوم در موسیقی آذربایجان حس می شود. آلبومی رسمی با مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد که تولید مناسب و پخش خوبی نیز داشته باشد و از همان جا این اَمر برای من تبدیل به یک دغدغه شده بود. به عنوان فردی که دارای چندین سال سابقه فعالیت موسیقیایی مخصوصا در موسیقی آذربایجان بود، باید این دِین را ادا میکردم. خوشبختانه با امکانات نرم افزاری و سخت افزاری که در این موسسه در اختیارم بود به فکر تولید این آلبوم افتادم، انگیزه ی تولید این اثر با دیدن رو به فراموشی رفتن زبان ترکی در مهدکودک ها و دبستان ها, در من بیشتر می شد. البته باید به این مورد هم اشاره کنم که این مشکل صرفا برای شهر تبریز نیست و کلیه شهرهای ترک نشین با این مشکل مواجه اند .

-شروع تولید آلبوم جوجه لر از چه زمان و چگونه آغاز شد؟

شروع تولید آلبوم چندین سال قبل به همراهی دوست عزیزم «محمد ملکی اصل» بود، در ادامه به دلایلی نتوانستیم در خدمت این عزیز باشیم و «سیامک رضوی» به جمع ما پیوست. پس از گذراندن مراحل تایید ترانه ها که ۱۵ شعر بود هفت عدد از ترانه هارا برای آلبوم جوجه لر۱ انتخاب کردیم. باید اشاره کنم, انتخاب و گلچین شعر ها کاملا هدفمند بوده و به نوع این انتخاب صورت می گرفت که آلبوم برای تمام رده های سنی جذاب باشد ، چه زیر ۵ سال چه بالای پنج سال و حتی نوجوانان. بعد از تایید شعر ها مراحل تولید از جمله آهنگسازی، تنظیم و میکس مستر پشت سر گذاشته شد و بالاخره بعد از اخذ تمامی مجوز های لازم مهرماه ۹۴ همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از این آلبوم رونمایی کردیم .

-آنطور که از صحبت های شما برمی آید ، شاهد انتشار آلبوم جوله لر دیگری هم خواهیم بود؟

بله، امیدواریم با کمک های خداوند متعال و حمایت های مردم عزیز بعد از اتمام امور آلبوم جوجه لر۱ باز هم از طریق موسسه ندای ایماژ اقدام به تولید و انتشار آلبوم های جوجه لر دو ، سه و… خواهیم کرد .

812734358_57974-با توجه به این موضوع که زمان زیادی از انتشار این آلبوم نمی گذرد بازخورد ان را چگونه دیدید؟

با گذشت تنها یک ماه از انتشار, بازخوردهای آلبوم برای بنده و دیگر عوامل این آلبوم رضایت بخش بوده. در یک ماه اخیر به حدی پیام و تماس داشته ایم که خستگی این دو سال از تنمان خارج شده است .

-شنوندگان آلبوم جوجه لر چگونه می توانند نظرات خودشان را به شما اعلام کنند؟

از طریق سایت www.jujeler.com  و صفحه رسمی ما در اینستاگرام به نشانی jujeler1 میتوانند با ما در ارتباط باشند.

-شاید بتوان یکی از دلایل تاثیر گزار بر روی فروش خوب این آلبوم را طراحی جالب کاور های آلبوم دانست.

اول باید به این مورد اشاره کنم که خانواده میرزازاده بخش زیادی از تولید این آلبوم را به دوش داشتند. البته دوستان دیگر هم در کنار ما بودند و افتخار همکاری با این عزیزان را داشتیم . طراحی کاور های آلبوم توسط همسر بنده «ماریا یزدانی» انجام شده است که از طراحان نامی گرافیک هستند، البته بهراد خلیلی عزیز هم در بخش عکاسی و تصویر سازی در کنار ما بودند .

-از بُعد فنی این اثر بگویید؟

شعر های انتخابی ساده و کاملا مناسب کودکان هستند ، آهنگ ها از نظر موسیقی ملودی و تنظیم تخصصی دارند تا موسیقی نهائی برای کودکان قابل فهم باشد ، مورد دیگر اجرا و خوانندگی توسط کودکان هست که باعث جذابیت بیشتر قطعات شده است. ضبط قطعات و میکس مستر آهنگ ها نیز به صورت حرفه ای انجام شده است .

812827679_56564-برای بیشتر شنیده شدن آلبوم جوجله لر ، برنامه و اهدافی مد نظر دارید؟

به دنبال ایجاد سیستم فروش بهتری هستیم تا بتوانیم این آلبوم را در اکثر شهرهای ترک نشین پخش کنیم، و همچنین به زودی فراخوانی برای جشنواره موسیقی جوجه لر منتشر خواهیم کرد تا جشنواره ای بین مدارس، مهد کودک ها و دیگر گروه ها تدارک ببینیم که طبق برنامه ریزی های ما، این جشنواره اوایل سال ۹۵ برگزار خواهد شد. اطلاعات بیشتر به زودی از طریق پایگاه گراموزیک اعلام خواهد شد .

-از ارگان های دولتی و سازمان ها جهت حمایت از آلبوم جوجه لر اقدامی صورت گرفته است ؟

بله خوشبختانه همین امروز مسئولین سازمان منطقه آزاد ارس تعداد هزار نسخه از آلبوم رو خریداری کردند تا به صورت اهدائی در مدارس و مهدکودک های منظقه آزاد پخش کنند. بنده از همین تریبون آمادگی موسسه ندای ایماژ برای همکاری با نهاد مختلف رو اعلام میکنم .

به عنوان حرف آخر ، اگه صحبتی دارید بگویید.

آلبوم جوجله لر کاملا توسط یک تیم بومی تولید و پخش شده ، از مردم فرهنگ دوست آذری میخواهم که با خرید نسخه های اورجینال آلبوم از ما حمایت کنند . ما تا حد امکان تلاشمان را کردیم تا برای گوش شنوندگان ارزش قائل شویم، امیدوارم مخاطبان عزیز هم حمایت هایشان را از ما دریغ نکنند.

جا دارد از حمایت های دکتر صفی پور «مدیر کل ارشاد تبریز»، «بنیاد فرهنگ فرهنگ هنر و ادب آذربایجان» و «پیانو باربد» تشکر کنم .

تهیه و تنظیم گفتوگو: صابر شفائیه

منبع: اختصاصی گراموزیک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *