ثبت نام

نشست تور کنسرت‌های آلبوم ˝ناگفته‌ها˝ در فرهنگسرا نیاوران

IMG_2052
ب
IMG_2135
کنسرت های حافظ ناظری

نشست تور کنسرت‌های آلبوم ˝ناگفته‌ها˝ در فرهنگسرا نیاوران

گراموزیک: حافظ ناظری خواننده و آهنگساز آلبوم “ناگفته‌ها” در تازه‌ترین نشست خبری خود با حضور اصحاب رسانه و عوامل اجرایی در روز ۱۷ مردادماه واقع در سالن کنفرانس فرهنگسرای نیاوران درباره تور کنسرت‌های تهران و شهرستان خود صحبت کرد.

اولین بارها ۱۵ سال پیش در کاخ سعد آباد افتاد

حافظ ناظری خواننده در ابتدای این نشست یادی از گذشته‌های خود کرد و گفت: به یادم دارم ۱۵ سال پیش که هنوز از ایران خارج نشده بودم کنسرتی در کاخ سعدآباد برگزار کردیم که خیلی از اولین بارها در آن اجرا به وجود آمد و اتفاقات خاصی افتاد که در آن روزگار برای هیچ برنامه زنده موسیقی دیگر اتفاق نیفتاده بود. به عنوان مثال در آن کنسرت یک استاد موسیقی در کنار چندین جوان ۱۹ تا ۲۰ ساله قرار گرفت و به اجرای برنامه پرداخت.

وی افزود: در آن زمان این اتفاق چون برای اولین بار می‌افتاد جای تعجب داشت و از همه بیشتر علامت سوال‌‌ها برای پوشیدن لباس‌های یکدست سیاه توسط اعضای گروه بود.

شهرت و مادیات را کنار گذاشتم

این آهنگساز در بخش دیگر صحبت‌هایش به مهاجرت خود اشاره کرد و گفت: درست یک هفته بعد از آن کنسرت خاص من بار سفر بستم و یک راه بی‌انتها را آغاز کردم و این سفر را به مادیات و شهرت در ایران را ترجیح دادم، خیلی‌ها در آن زمان برای‌شان سوال پیش آمد که چطور ممکن است یک نفر تمام آپشن‌ها را کنار بگذارد و به راهی برود که ممکن است سرانجامی نداشته باشد. در نهایت به نیویورک سفر کردم، کشوری که سال‌ها در آنجا تنها بودم و حتی پدرم را ندیدم، اما همیشه نیروی بزرگی به من کمک می کرد که راه دشوار را ادامه دهم تا بتوانم بر اساس آن حرف متفاوت‌تری را بیان کنم.

امروز روز خاصی است

ناظری در ادامه این نشست، تور کنسرت‌های خود را مضمون سخنانش قرار داد و گفت: امروز، روز خاصی است، زیرا بالاخره تور کنسرت‌های “ناگفته” در ایران کلید می‌خورد. من در این سال‌ها کنسرت نداشتم، چون دوست ندارم موسیقی به کار و تجارت تبدیل شود، در این صورت روح موسیقی از بین می‌رود. من تا وقتی حرف جدیدی نداشته باشم، روی صحنه نمی‌روم.

وی ادامه داد: درست است که تفریح بخشی از موسیقی است، اما پیام اثر خیلی مهم‌تر است. اثر تازه‌ام سال گذشته در دنیا و سپس در ایران منتشر شد. در آن زمان قرار بود تا کنسرتی در ایران داشته باشیم و اسطوره‌های این آلبوم را به ایران بیاوریم اما متأسفانه مراحل لازم برای برگزاری کنسرت طی نشد و آن برنامه لغو شد. حالا امسال قرار است این ستارگان به ایران بیایند و فکر می‌کنم هرطور که هست این اتفاق باید بیفتد. اگر هم مشکلی پیش بیاید ما این برنامه را اجرا خواهیم کرد.

قصدم کنسرت نیست

این خواننده به حضور نوازندگان خارجی برای کنسرت شهریور ماه خود اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که دائم در ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم استفاده از واژه نوازندگان خارجی یا هنرمندان آمریکایی است که در توجیه این مسئله باید بگویم که صرفا خارجی بودن نوازنده‌ها برای ما مهم نبود بلکه بیشتر کیفیت کار آنها مهم بوده و عزیمت هنرمندانی به ایران را در نظر داشتیم که در کارنامه کاری خود ۴۲ جایزه گرمی را دارند. یعنی می‌توان گفت که قصد ما آوردن توجه‌ها به سوی یک فرهنگ بود. من با کنسرت “ناگفته” می‌خواهم ناگفته‌های فرهنگی ایران را به گوش جهانیان برسانم.

آغاز تور “ناگفته‌ها” از باغ عفیف آباد شیراز

خواننده آلبوم “ناگفته‌ها” درباره تور کنسرت های خود به اهالی رسانه گفت: کنسرت‌ها از روزهای ۵ و ۶ شهریور ماه در باغ عفیف آباد شیراز آغاز شده و در ادامه در روزهای ۱۲ و ۱۳ شهریور ماه به سالن وزارت کشور  در تهران خواهد رسید. قصد برگزاری در چند شهرستان دیگری که از نشیدن  موسیقی خوب محروم هستند هم داریم که فعلا مشغول رایزنی آن هستیم.

آهنگساز آلبوم شرکت “سونی” در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که اگر مسیر برای حضور نوازندگان غربی هموار نشود این کنسرت چگونه روی صحنه خواهد رفت پاسخ داد: در حال حاضر با چند نوازنده ایرانی رایزنی کرده و به مراحل نهایی رسیده‌ایم. این کار نوازندگان خاصی می‌خواهد که باید از پس اجرا برآیند. حالا چند هنرمند آمده‌اند و در حال تمرین هستیم.

تور کنسرت آلبوم “ناگفته” با همراهی استاد شهرام ناظری روزهای ۵ و ۶ شهریور ماه در باغ عفیف آباد شیراز و سپس در روزهای ۱۲ و ۱۳ شهریور ماه در سالن وزارت کشور برگزار خواهد شد.

گزارش متنی: هنرآنلاین

در ادامه از نگاه لنز «مرتضی محمدی» به تماشای این مراسم بنشینید.

منبع: اختصاصی گراموزیک

IMG_2052 IMG_2054 IMG_2080 IMG_2092 IMG_2122 IMG_2135 IMG_2139 IMG_2147 IMG_2166 IMG_2192

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *