ثبت نام

در بخش جنبی جشنواره

۱۴-۲-۱۶-۱۳۵۱۳۸image635250410009582163
ب

 

14-2-16-135138image635250410009582163

گروه کر فرهنگسرای بهمن قطعات کلاسیک و فولکلور ایرانی اجرا می‌کند

گروه کر فرهنگسرای بهمن در جشنوارهقطعاتی از آثار بلوک، موتزارت، ویوالدی، گابریل خوره،کمیتاس و موسیقی فولکلور ایرانی مانند مستم مستم، همه چی یار و آیسر کتل را اجرا می‌کند.

به گزارش ستاد بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر،  گروه کر فرهنگسرای بهمن در بخش جنبی جشنواره حضور دارد و فردا ساعت۱۸:۳۰ در سالن رودکی به صحنه می‌رود.

 

 

آرش فلاحی سرپرست این گروه درباره جشنواره موسیقی فجرگفت: نفس برگزاری هر فعالیت فرهنگی و جشنواره در عرصه فرهنگ خوب است اما آنچه منجر به تقویت موسیقی علمی و تاثیر گذار نسبت به موسیقی عامه پسند می‌شود سیاست گذاری‌های کلانی است که مسئولان آن را طراحی می‌کنند.

 

وی افزود: جشنواره موسیقی باید فرهنگ جامعی برای تمام سلیقه‌هایی باشد که به جشنواره می‌آیند و می‌خواهند در ازا ی هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اند لذت ببرند؛ در همین راستا بخشی از جشنواره موسیقی بهتر بود در قالب یک جشنواره تخصصی‌تر برگزار می شد و نتایج آن در جشنواره موسیقی فجر انعکاس داده می‌شد.

 

وی ادامه داد:  اگر قرار است نگاه تخصصی به جشنواره موسیقی فجر داشته باشیم باید از نگاههای شعاری و برخوردهای هیجانی پرهیز کنیم و از پله‌های نخستین موسیقی یعنی بخش کودک شروع کنیم.

 

آرش فلاحی که سال گذشته در بخش رقابتی مقام دوم را از آن خود کرد، خواستار توجه به بخش موسیقی کودک شد و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در آینده موسیقی خوبی داشته باشیم باید از سنین پایه و کودکی سرمایه گذاری کنیم؛ به فرض مثال یک کارگاه آموزشی برای موسیقی کودک و مدرسا

ن آن گذاشته شود و از کشور‌های اروپایی و به ویژه آلمان کارشناس دعوت شود تا اشکالات ما رفع شود.

 

سرپرست گروه کر فرهنگسرای بهمن در باره اجرای گروه خود در جشنواره موسیقی فجر گف: دراین اجرا قطعاتی از موسیقی کلاسیک نظیر بلوک، موتزارت، ویوالدی، گابریل خوره،کمیتاس را اجرا می‌کنیم و نیز در بخش دیگر به اجرای موسیقی فولکلور ایرانی می‌پردازیم.

 

آرش فلاحی ادامه داد: قطعاتی مانند مستم مستم، همه چی یار، آیسر کتل، عزیزم سوزه و … در بخش موسیقی فولکلور اجرا می‌شود که چند قطعه را خودم تنظیم کرده‌ام.

 

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *